Gå til innhold

til slutt har ingen rett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå lest gjennom det jeg har funnet om ABB saken og jeg har kommet frem til at Psykiater Karterud nok har rett.

Dermed kan begge sakkyndig rapportene være riktige hver på sin måte, det er jo interessant. De har liksom oppfattet bitene, men bør egentlig sette seg ned å legge puslespillet sammen.

''Ifølge psykiater Sigmund Karterud kan personer som kjører seg inn i et spor og som har dårlig evne til kritisk tenkning og revurdering skilles i tre hovedtyper: 1. Folk med tvangspreget adferd (ekstremvarianten: autister, Aspergers syndrom). 2. Narsissister, med et grandiost selvbilde. 3. Personer med lav mentaliseringsevne, evnen til å skjønne andre sinn.''

For selv tenker jeg nettopp at så mye ved måten han tallfester følelser, mennesker, sin egen slitenhet minner om meg, men de fleste med autisme har ikke slike ektsreme oppfatninger av seg selv, derfor tenkte jeg han kan jo ha begge deler både autisme og denne personlighetsforstyrrelsen.

Det eneste som ikke rimer med autisme er hans vistnok gode sosiale evner, og evne til å forstå spøk og det som blir "sagt" men ikke uttalt med ord osv... Hvis det er slik da. Jeg leste en bok om en mann med høytfungerende autisme som jobber i det hvite hus og skriver taler for politikerne. Så man kan altså være flink til å skrive, og jeg er feks ganske flink muntlig også, men det kun når jeg kommer forberedt og har skrevet det jeg skal si, men det vet jo ikke andre at jeg gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tittelene ble feil, til slutt har alle litt rett skulle vært bedre :)

Og det jeg glemte, glemte jeg igjen.

Skrevet

Tittelene ble feil, til slutt har alle litt rett skulle vært bedre :)

Og det jeg glemte, glemte jeg igjen.

''Og det jeg glemte, glemte jeg igjen.''

Hahaha :) Der kjenner jeg meg igjen!

Skrevet

''Og det jeg glemte, glemte jeg igjen.''

Hahaha :) Der kjenner jeg meg igjen!

Ikke glem å husk!

Gjest Zyprexus
Skrevet

Nå begynner jeg å bli lei av at alle snakker om han jeg ikke en gang vil nevne navet på. Det er jo det han vil ha, oppmerksomhet. La oss ikke hjelpe han å få det!

Gjest halisie
Skrevet

Jeg trodde psykopater kun gjorde det som var til behag for seg selv. Hvordan kan en psykopat velge et liv som kan gi han livsvarig fengsel og lange tider med brev og besøksforbud? Om det var en impulsiv handling så var det nå så. Men dette hadde han altså planlagt i flere år. Kan ikke skjønne annet enn at fyren må ha en fullsteendig fordreid virkelighetsoppfatning, men nå er jeg ingen psykolog elle pykiater men har lest såpass mye om emnet psykopati at jeg ikke skjønner helt dette.

Skrevet

Jeg trodde psykopater kun gjorde det som var til behag for seg selv. Hvordan kan en psykopat velge et liv som kan gi han livsvarig fengsel og lange tider med brev og besøksforbud? Om det var en impulsiv handling så var det nå så. Men dette hadde han altså planlagt i flere år. Kan ikke skjønne annet enn at fyren må ha en fullsteendig fordreid virkelighetsoppfatning, men nå er jeg ingen psykolog elle pykiater men har lest såpass mye om emnet psykopati at jeg ikke skjønner helt dette.

Sannsynligvis var handlingen så fornøyelig for han at den var verdt å komme i fengsel for. Syke jævel som han er.

Skrevet

Nå begynner jeg å bli lei av at alle snakker om han jeg ikke en gang vil nevne navet på. Det er jo det han vil ha, oppmerksomhet. La oss ikke hjelpe han å få det!

Jeg synes ikke det er så ille at andre diskuterer han. Men å få masse info i avisen om hva han selv mener synes jeg det kan bli for mye av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...