Gå til innhold

Behandlingen hos fastlegen

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ok, men det var slik jeg tolket nhd's svar...

''Ok, men det var slik jeg tolket nhd's svar...''

Halvparten av pasientene ville vel bestllt dobbelttime hver gang om det var helt valgfritt, og det sier seg selv at en må begrense det litt av kapasitetshensyn. Men terskelen bør ikke være for høy.

Videoannonse
Annonse
Gjest ambrose
Skrevet

''Ok, men det var slik jeg tolket nhd's svar...''

Halvparten av pasientene ville vel bestllt dobbelttime hver gang om det var helt valgfritt, og det sier seg selv at en må begrense det litt av kapasitetshensyn. Men terskelen bør ikke være for høy.

NHD skriver:

''sier fra når en bestiller time både om hva en vil ta opp og hvor lang tid en trenger''

Derfor tolket jeg det slik, og jeg tviler på at nhd hadde skrevet det om det ikke var en rett vi har som pasienter (og han er jo lege og psykiater og vet hva han uttaler seg om).

Personlig tar jeg hensyn til mine medpasienter og at de også trenger tid, men det blir noe annet.

Skrevet

Ok. Men jeg tror ikke at jeg våger å gi slipp på timene hos psykologen før jeg vet om det vil fungere. De er en trygghet for meg.

Et annet problem som jeg også opplever hos fastlegen er at han får telefoner fra andre pasienter mens jeg er inne, noe som kan gjøre det vanskelig å holde en slik samtale igang.

''Et annet problem som jeg også opplever hos fastlegen er at han får telefoner fra andre pasienter mens jeg er inne, noe som kan gjøre det vanskelig å holde en slik samtale igang.''

Slikt synes jeg ikke skal forekomme hvis ikke det er helt akutte ting som MÅ taes der og da. Jeg synes fastleger skal holde seg til faste telefontider. Min lege har telefontid mellom 14 og 15.

Gjest ambrose
Skrevet

''Et annet problem som jeg også opplever hos fastlegen er at han får telefoner fra andre pasienter mens jeg er inne, noe som kan gjøre det vanskelig å holde en slik samtale igang.''

Slikt synes jeg ikke skal forekomme hvis ikke det er helt akutte ting som MÅ taes der og da. Jeg synes fastleger skal holde seg til faste telefontider. Min lege har telefontid mellom 14 og 15.

Jeg har også opplevd det hos mine fastleger.

Skrevet

Det er synd du føler det slik når du er hos legen din. Men som andre har gitt råd om er jo å på forhånd bestille en dobbelttime og si til kontoret at du ønsker å snakke om psyken din. Kanskje det blir bedre da.

Jeg har heldigvis en grei fastlege som er omsorgsfull og som alltid har tid.

Gjest bølger
Skrevet

Den forrige fastlegen jeg hadde, hadde også faste telefontider. Fungerte mye bedre.

Skrevet

Den forrige fastlegen jeg hadde, hadde også faste telefontider. Fungerte mye bedre.

Ja, det fungerer mye bedre. Jeg synes ikke fastlegen viser mye respekt for pasientene som er inne hos ham, når han tar imot telefoner fra andre samtidig.

Skrevet

Ja, det fungerer mye bedre. Jeg synes ikke fastlegen viser mye respekt for pasientene som er inne hos ham, når han tar imot telefoner fra andre samtidig.

''Jeg synes ikke fastlegen viser mye respekt for pasientene som er inne hos ham, når han tar imot telefoner fra andre samtidig.''

Det ville jeg ha reagert på også. På legesenteret mitt går alle telefoner til et sentralbord og de som styrer det setter over minst mulig til leger som har pasienter inne hos seg.

Gjest bølger
Skrevet

Det er nok derfor det fort blir en times ventetid også. Pasientene blir jo lengre inne hos legen når han skal ta flere telefoner utenom.

Skrevet

Jeg er svineheldig og har en fastlegen som vil at jeg skal komme til henne fire ganger i året for å diskutere psyken. Hun er meget respektfull og jeg føler meg likeverdig med henne. Tidligere pleide jeg å skrive brev til henne for å fortelle hvordan jeg hadde det. Dette satte hun veldig stor pris på.

Jeg tror jeg er verdens heldigste menneske. Jeg er SÅ fornøyd med fastlege, psykolog og psykiater.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg er svineheldig og har en fastlegen som vil at jeg skal komme til henne fire ganger i året for å diskutere psyken. Hun er meget respektfull og jeg føler meg likeverdig med henne. Tidligere pleide jeg å skrive brev til henne for å fortelle hvordan jeg hadde det. Dette satte hun veldig stor pris på.

Jeg tror jeg er verdens heldigste menneske. Jeg er SÅ fornøyd med fastlege, psykolog og psykiater.

Det er slik jeg også kunne tenkt meg å ha det med fastlegen. Det er ca hver 3.mnd jeg må fornye reseptene og da kunne vi snakket om psyken samtidig. Egentlig burde det vært en selvfølge når vi fornyer resepten.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Fastlegen min har ikke telefontid. Ofte når jeg er der tar han tlf. Det er som regel korte samtaler.

Jeg synes bare det er bra siden jeg selv også benytter meg av at det går an å ringe ham når som helst.

Hvis det kreves en lengre samtale ringer han tilbake når han ikke har pasient.

Gjest bølger
Skrevet

Fastlegen min har ikke telefontid. Ofte når jeg er der tar han tlf. Det er som regel korte samtaler.

Jeg synes bare det er bra siden jeg selv også benytter meg av at det går an å ringe ham når som helst.

Hvis det kreves en lengre samtale ringer han tilbake når han ikke har pasient.

Veldig greit når du er pasienten som skal ha tak i legen på telefonen, men jeg synes ikke det er like greit når jeg er pasienten inne hos legen. Opplevde en gang at jeg måtte gå inn i et annet rom mens legen snakket med en annen pasient i telefonen. Det gjorde timen veldig oppstykket og forstyrrende, så jeg foretrekker en lege med faste telefontider.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Veldig greit når du er pasienten som skal ha tak i legen på telefonen, men jeg synes ikke det er like greit når jeg er pasienten inne hos legen. Opplevde en gang at jeg måtte gå inn i et annet rom mens legen snakket med en annen pasient i telefonen. Det gjorde timen veldig oppstykket og forstyrrende, så jeg foretrekker en lege med faste telefontider.

Det kan jeg forstå.

Jeg har også opplevd det en gang at jeg måtte gå ut.

Men både legen, og jeg, finner raskt tråden igjen om det har vært avbrytelser. Men alle er ikke like, så forstår at det er et problem for deg.

Det virker kanskje som om det er en del som taler for at du skal fortsette med samtalene hos psykologen istedenfor å ha disse hos legen.

Gjest bølger
Skrevet

Det kan jeg forstå.

Jeg har også opplevd det en gang at jeg måtte gå ut.

Men både legen, og jeg, finner raskt tråden igjen om det har vært avbrytelser. Men alle er ikke like, så forstår at det er et problem for deg.

Det virker kanskje som om det er en del som taler for at du skal fortsette med samtalene hos psykologen istedenfor å ha disse hos legen.

Det er kanskje det beste, men jeg føler at jeg bruker ressurser som andre kan trenge. Jeg har jo gått til psykologen i mange år nå.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er kanskje det beste, men jeg føler at jeg bruker ressurser som andre kan trenge. Jeg har jo gått til psykologen i mange år nå.

Det synes jeg ikke du skal tenke på. Dessuten går du jo til psykologen kun 2 gng i året! Det er ingenting.

Så når du føler det er såpass problematisk hos fastlegen så bør du fortsette hos psykologen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...