Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I "gamle dager" så kunne posten kopiere legitimasjonen din, stemple og skrive under når du trengte det.

I dag finnes det ingen rene postkontorer, ikke her jeg bor i alle fall. Det er post i butikk som gjelder. Og der er det mye rart altså.

Jeg skulle ha en kopi av førerkortet til noe greier, dama i disken i byen kunne godt kopiere. Men noe stempel og underskrift kunne hun ikke gi nei! Da må du til posten i byen sa hun.. Der stod jeg som en fågelhonk og tenkte "i hvem by da.. jeg ER jo i byen..?" Og fikk ikke sagt noe annet enn "eh..ok".

Så dro jeg innom snarkjøpen hjemme og spurte vår lokale Laila som betjener både disk og post, og pisker avisbudet rundt. Og HUN stempla uten problemer, skrev under og hele pakka. Skjønte heller ikke hva som plaga den andre dama.

Det er slik at post i butikk HAR alle rettigheter nå? Det finnes ikke ordinære postkontorer mer vel?

Skrevet

Jo, det finnes jo ekte postkontorer...men det er ikke så mange...

Skrevet

''Det er slik at post i butikk HAR alle rettigheter nå? Det finnes ikke ordinære postkontorer mer vel?''

Om post i butikk har samme rettigheter vet jeg ikke, men de er vel ikke utdannet postfunksjonærer de som jobber der.

Jo, det finnes fortsatt ordinære postkontorer, men de selger gjerne div. andre ting der også. :-)

Gjest Høstløv
Skrevet

''Det finnes ikke ordinære postkontorer mer vel?''

Vi har et ordinært postkontor her i byen.

Skrevet

''Det er slik at post i butikk HAR alle rettigheter nå? Det finnes ikke ordinære postkontorer mer vel?''

Om post i butikk har samme rettigheter vet jeg ikke, men de er vel ikke utdannet postfunksjonærer de som jobber der.

Jo, det finnes fortsatt ordinære postkontorer, men de selger gjerne div. andre ting der også. :-)

De bør jo ha samme rettigheter når man ellers må ha visum til et annet land omtrent, for å komme til et ordinært postkontor..

Neste gang reiser jeg innom sheriffen like godt. :0)

Skrevet

De bør jo ha samme rettigheter når man ellers må ha visum til et annet land omtrent, for å komme til et ordinært postkontor..

Neste gang reiser jeg innom sheriffen like godt. :0)

''De bør jo ha samme rettigheter når man ellers må ha visum til et annet land omtrent, for å komme til et ordinært postkontor.. ''

Hehe.

Men jeg tror du kan få attestering i en f.eks. bank også.

Skrevet

''De bør jo ha samme rettigheter når man ellers må ha visum til et annet land omtrent, for å komme til et ordinært postkontor.. ''

Hehe.

Men jeg tror du kan få attestering i en f.eks. bank også.

''Men jeg tror du kan få attestering i en f.eks. bank også.''

Det har blitt veldig strengt med dette nå, men det studiestedet der man fikk utstedt vitnemålet skal kunne kopiere og bekrefte såvidt jeg vet. Mulig noen bibliotek gjør det, vi gjør det ikke. Vi henviser til kopifirmaer, NAV eller politistasjonen.

Gjest postenposten
Skrevet

Jeg jobber selv i dagligvare hvor vi har post i butikk (som jeg forbanner hver eneste vakt).

Problemet er at det er butikkansatte som plutselig fikk alt ansvaret det innebærer å drive posten også, og det er greit nok det, men ikke uten opplæring! Der jeg jobber har vi faktisk bare en person som kan alt man må gjøre i posten. Jeg selv har ikke fått noe opplæring der omtrent og vet ikke alltid hvordan jeg skal sende en pakke uten å rope på hjelp fra andre. Så hadde du kommet med denne forespørselen når jeg var på jobb så hadde jeg faktisk ikke visst om jeg kunne gjort det du ba om.

Vi stempler rett kopi osv hos oss, men da jeg skulle gjøre det samme i en annen post i butikk fikk jeg til svar at det kunne de ikke gjøre. Så jeg tror din uheldige opplevelse skyldes rot og surr og at ingen egentlig vet hva de holder på med. :) Herlig!

Skrevet

Jeg jobber selv i dagligvare hvor vi har post i butikk (som jeg forbanner hver eneste vakt).

Problemet er at det er butikkansatte som plutselig fikk alt ansvaret det innebærer å drive posten også, og det er greit nok det, men ikke uten opplæring! Der jeg jobber har vi faktisk bare en person som kan alt man må gjøre i posten. Jeg selv har ikke fått noe opplæring der omtrent og vet ikke alltid hvordan jeg skal sende en pakke uten å rope på hjelp fra andre. Så hadde du kommet med denne forespørselen når jeg var på jobb så hadde jeg faktisk ikke visst om jeg kunne gjort det du ba om.

Vi stempler rett kopi osv hos oss, men da jeg skulle gjøre det samme i en annen post i butikk fikk jeg til svar at det kunne de ikke gjøre. Så jeg tror din uheldige opplevelse skyldes rot og surr og at ingen egentlig vet hva de holder på med. :) Herlig!

I den postbutikken jeg må hente pakker og kjøpe frimerker, jobber en av damene som før jobbet i posten. Så de er heldige. men hun er der selvsagt ikke hele åpningstiden 7 dager i uken.

Har selv en søster som ble overflødig i posten. Det er litt rart at de postansatte, menge med lang intern opplæring, kanskje skal gå arbeidsledige, mens ufaglærte skal ta hand om posten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...