Gå til innhold

For mye meds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror psykiateren min er litt triggerhappy når det gjelder medisiner. Jeg står på lamictal, cipralex, wellbutrin og fluanxol. Er ikke dette veldig mye? Jeg ser at flere her inne skal redusere eller seponere. Kanskje jeg også burde det? Han er mer opptatt av alkoholforbruket mitt enn hvor mye meds jeg tar.

Videoannonse
Annonse
Gjest bølger
Skrevet

Jeg vet ikke om du kan redusere på medisinene, men jeg har sett flere her inne som har seponert alle medisinene og har blitt dårlige igjen. Det får meg til å tenke meg litt mer om. Jeg prøver jo selv å redusere litt nå, men tar det veldig forsiktig. Ikke sikkert jeg kommer til å redusere så mye heller. Får se litt på hvordan det går.

Skrevet

''Jeg tror psykiateren min er litt triggerhappy når det gjelder medisiner. Jeg står på lamictal, cipralex, wellbutrin og fluanxol. Er ikke dette veldig mye? Jeg ser at flere her inne skal redusere eller seponere. Kanskje jeg også burde det? Han er mer opptatt av alkoholforbruket mitt enn hvor mye meds jeg tar.''

Hvis jeg ikke husker feil, så har du tidligere oppgitt hvilken psykiater du går til, og jjeg mener også å vite at han innehar dobbeltkompetanse i forhold til medisinering. Jeg synes da det er litt rart at du tror du har mer å hente på å spørre her inne enn å ta opp temaet med ham.

Hvor mye medisiner andre her inne tar eller ikke tar har uhyre liten informasjonsverdi i forhold til hva som er optimal medisinering for deg.

Forøvrig høres det fornuftig ut å hjelpe deg med å avvikle alkoholmisbruket ditt før medisiner reduseres...

Skrevet

''Jeg tror psykiateren min er litt triggerhappy når det gjelder medisiner. Jeg står på lamictal, cipralex, wellbutrin og fluanxol. Er ikke dette veldig mye? Jeg ser at flere her inne skal redusere eller seponere. Kanskje jeg også burde det? Han er mer opptatt av alkoholforbruket mitt enn hvor mye meds jeg tar.''

Hvis jeg ikke husker feil, så har du tidligere oppgitt hvilken psykiater du går til, og jjeg mener også å vite at han innehar dobbeltkompetanse i forhold til medisinering. Jeg synes da det er litt rart at du tror du har mer å hente på å spørre her inne enn å ta opp temaet med ham.

Hvor mye medisiner andre her inne tar eller ikke tar har uhyre liten informasjonsverdi i forhold til hva som er optimal medisinering for deg.

Forøvrig høres det fornuftig ut å hjelpe deg med å avvikle alkoholmisbruket ditt før medisiner reduseres...

Skrevet

Du er det fornuftigste menneske jeg for tiden vet om. Og ikke minst velformulert. Joda, jeg burde ta det opp med ham. Skal dit neste uke. Får ta motet til meg da hvis jeg husker det. Føler likevel jeg vil ha andres mening. Andres tanker og innspill.

Skrevet

Jeg vet ikke om du kan redusere på medisinene, men jeg har sett flere her inne som har seponert alle medisinene og har blitt dårlige igjen. Det får meg til å tenke meg litt mer om. Jeg prøver jo selv å redusere litt nå, men tar det veldig forsiktig. Ikke sikkert jeg kommer til å redusere så mye heller. Får se litt på hvordan det går.

Hvorfor vil du redusere? Er det tanken på at du er et vandrende kjemisett?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva andre gjør, har INGEN betydning for din medisinering.

Jeg er ening med din lege: Det er alkoholforbruket det må fokuseres på.

Skrevet

Hva andre gjør, har INGEN betydning for din medisinering.

Jeg er ening med din lege: Det er alkoholforbruket det må fokuseres på.

Takk for svar. Du har vel rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...