Gå til innhold

Min onkels nevø.....

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

Dere er samme person, søsken eller søskenbarn (fettere/fetter og kusine).

Gjest Hakkepeil
Skrevet

Dere er samme person, søsken eller søskenbarn (fettere/fetter og kusine).

Så klart. Når han er nivø til en onkel så er han sønnen til en annen onkel. Og jeg er datter til en tredje av de brødrene. Da blir vi søskenbarn, eller fetter/kusine :) Takk

Gjest Hakkepeil
Skrevet

... er enten deg eller ditt søskenbarn.

Skjønte det nå. Så lenge han er nevø til en onkel så er han sønn til en annen, og siden jeg er datter av en tredje bror så blir vi fetter/kusine :)

Gjest Hakkepeil
Skrevet

Det kan være en og samme person...

Skjønte ikke den :S Men har skjønt poenget. Så lenge han er nevø av min onkel så må han være sønn av en annen onkel, og siden jeg er datter av en tredje bror så blir vi fetter/kusine :)

trollemor;o)
Skrevet

Skjønte ikke den :S Men har skjønt poenget. Så lenge han er nevø av min onkel så må han være sønn av en annen onkel, og siden jeg er datter av en tredje bror så blir vi fetter/kusine :)

Nei den var kanskje litt teit, men om du var en mann kunne din onkels nevø vært deg ;-)

Gjest Hakkepeil
Skrevet

Nei den var kanskje litt teit, men om du var en mann kunne din onkels nevø vært deg ;-)

He he, ser at det faktisk kunne se ut som en "gåte" :P Faktisk så var det et "ekte" spørsmål. Har vokst opp med særs liten familie og har funnet mange igjen nå. Derfor har jeg liten peil og møter på mange slike "gåter" *ler*

Skrevet

Enten deg selv eller broren din eller fetteren din.

Gjest kan også være en du ikke er i slekt med
Skrevet

I tillegg til det som er skrevet under her, så kan jo din onkels nevø være sønn av din onkels kones bror eller søster, og altså ikke være i slekt med deg i det hele tatt (men selvsagt være i din utvidete familie). Man kaller jo sin tantes mann "onkel" selv om det kanskje er tanten man er i slekt med.

Gjest Hulderen
Skrevet

I tillegg til det som er skrevet under her, så kan jo din onkels nevø være sønn av din onkels kones bror eller søster, og altså ikke være i slekt med deg i det hele tatt (men selvsagt være i din utvidete familie). Man kaller jo sin tantes mann "onkel" selv om det kanskje er tanten man er i slekt med.

Sin tantes mann blir "inngiftet onkel". Man vet som regel hvem av ektefellene som er biologisk slekt.

Jeg omtaler ikke min manns nieser og nevøer som "mine", jeg presenterer dem som XXXXs nevø eller XXXXs niese.

Skrevet

Sin tantes mann blir "inngiftet onkel". Man vet som regel hvem av ektefellene som er biologisk slekt.

Jeg omtaler ikke min manns nieser og nevøer som "mine", jeg presenterer dem som XXXXs nevø eller XXXXs niese.

''Jeg omtaler ikke min manns nieser og nevøer som "mine", jeg presenterer dem som XXXXs nevø eller XXXXs niese.''

Kaller ikke de deg for tante? Det gjør onkelungene til kjæresten min overfor meg. :o)

Skrevet

Om din onkel søsken av dine foreldre blir din onkels nivø, søskenbarn, søsken eller du selv.

Er din onkel gift/samboer med en av dine foreldres søsken blir din onkels nivø det samme som nevnt ovenfor eller barn av søsken til din onkel.

mvh

Skrevet

Om din onkel søsken av dine foreldre blir din onkels nivø, søskenbarn, søsken eller du selv.

Er din onkel gift/samboer med en av dine foreldres søsken blir din onkels nivø det samme som nevnt ovenfor eller barn av søsken til din onkel.

mvh

Er din onkel søsken med dine foreldre og gift/samboer kan også din onkels nivø være barn av søsken til hans samboer.

Dine søskenbarn blir selvsagt bare de du deler besteforeldre med.

mvh

Gjest Hulderen
Skrevet

''Jeg omtaler ikke min manns nieser og nevøer som "mine", jeg presenterer dem som XXXXs nevø eller XXXXs niese.''

Kaller ikke de deg for tante? Det gjør onkelungene til kjæresten min overfor meg. :o)

Nei, de sier bare fornavnet mitt. Men de sier bare fornavnet til mannen min også. Vet ikke hvorfor, det er vel noe de har lært av foreldrene sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...