Gå til innhold

- Jeg tenkte seriøst på å ta mitt eget liv


Gjest Klinkus

Anbefalte innlegg

Joda, men det jeg skrev var at det ikke var noen spesiell grunn til å anta at alle journalistene "dreier" på det han sier. Altså, at de endrer på utsagnene hans, eller kryssklipper for å gi ham en annen mening. (Som var noe PieLill skrev om.) ;-)

Han har ikke klaget over at han blir feil gjengitt.

Med vennlig hilsen

''Joda, men det jeg skrev var at det ikke var noen spesiell grunn til å anta at alle journalistene "dreier" på det han sier. Altså, at de endrer på utsagnene hans, eller kryssklipper for å gi ham en annen mening. (Som var noe PieLill skrev om.) ;-)

Han har ikke klaget over at han blir feil gjengitt.''

Jeg har som sagt ikke lest intervjuet, men som forelder kan jeg skjønne (?) at man kan handle irrasjonelt i en slik situasjon, særlig om man har journalister på døra fra dag en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    18

  • Sør

    14

  • Angustia

    14

  • XbellaX

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

''Joda, men det jeg skrev var at det ikke var noen spesiell grunn til å anta at alle journalistene "dreier" på det han sier. Altså, at de endrer på utsagnene hans, eller kryssklipper for å gi ham en annen mening. (Som var noe PieLill skrev om.) ;-)

Han har ikke klaget over at han blir feil gjengitt.''

Jeg har som sagt ikke lest intervjuet, men som forelder kan jeg skjønne (?) at man kan handle irrasjonelt i en slik situasjon, særlig om man har journalister på døra fra dag en.

''Jeg har som sagt ikke lest intervjuet, men som forelder kan jeg skjønne (?) at man kan handle irrasjonelt i en slik situasjon, særlig om man har journalister på døra fra dag en''

Det han har sagt er at han ikke har hatt kontakt med sønnen siden sønnen var 15 år. Det er det samme som Breivik har skrevet i manifestet sitt.

Breivk skriver at faren ikke ville ha noe med han gjøre etter taggeperioden hans.

Far til Breivik sier at han antok at siden han ikke hørte noe mer fra sin sønn, ville ikke sønnen ha noe mer med han å gjøre.

Han mener at kontaktet ble brutt fordi sønnen "gikk sine egne veier" og fikk nye venner. Han antok at sønnen flyttet til USA, siden han sa han skulle det og tok aldri kontakt for å få dette bekreftet eller høre hvordan det gikk med sin sønn.

Breivik ringte sin far 10 år etterpå og fortalte at nå gikk det bra med han. Muligens håpet han på litt positiv annerkjennelse fra faren sin og håpet at faren ville ha kontakt nå.

Faren tok bare dette til orientering uten å gjøre noe forsøk på å gjenoppta kontakten da heller.

Faren sier nå at det er forferdelig det sønnen har gjort og lei seg for at pensjonstilværelsen som han hadde gledet seg til ble ødelagt.

Dette er utsagn som pressen selvfølgelig ikke har diktet opp og dette kan ikke tolkes annerledes enn at faren er en sutrende selvmedlidene, umoden og selvopptatt fyr som bare har trodd og regnet med at det er den lille gutten som fullt og helt skal styre hvordan forholdet mellom far og sønn skal være.

Han har vist en totalt mangel på empati og innlevelse for hvordan en gutt kan oppleve og bli så totalt avvist av sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har som sagt ikke lest intervjuet, men som forelder kan jeg skjønne (?) at man kan handle irrasjonelt i en slik situasjon, særlig om man har journalister på døra fra dag en''

Det han har sagt er at han ikke har hatt kontakt med sønnen siden sønnen var 15 år. Det er det samme som Breivik har skrevet i manifestet sitt.

Breivk skriver at faren ikke ville ha noe med han gjøre etter taggeperioden hans.

Far til Breivik sier at han antok at siden han ikke hørte noe mer fra sin sønn, ville ikke sønnen ha noe mer med han å gjøre.

Han mener at kontaktet ble brutt fordi sønnen "gikk sine egne veier" og fikk nye venner. Han antok at sønnen flyttet til USA, siden han sa han skulle det og tok aldri kontakt for å få dette bekreftet eller høre hvordan det gikk med sin sønn.

Breivik ringte sin far 10 år etterpå og fortalte at nå gikk det bra med han. Muligens håpet han på litt positiv annerkjennelse fra faren sin og håpet at faren ville ha kontakt nå.

Faren tok bare dette til orientering uten å gjøre noe forsøk på å gjenoppta kontakten da heller.

Faren sier nå at det er forferdelig det sønnen har gjort og lei seg for at pensjonstilværelsen som han hadde gledet seg til ble ødelagt.

Dette er utsagn som pressen selvfølgelig ikke har diktet opp og dette kan ikke tolkes annerledes enn at faren er en sutrende selvmedlidene, umoden og selvopptatt fyr som bare har trodd og regnet med at det er den lille gutten som fullt og helt skal styre hvordan forholdet mellom far og sønn skal være.

Han har vist en totalt mangel på empati og innlevelse for hvordan en gutt kan oppleve og bli så totalt avvist av sin far.

''Han har vist en totalt mangel på empati og innlevelse for hvordan en gutt kan oppleve og bli så totalt avvist av sin far.''

Det kan godt hende, og det er i så fall leit for alle parter. De færreste av oss vanlig dødelige foreldre havner i denne situasjonen.

Men mange av oss har en udugelig far, andre har en håpløs mor, atter ande har ubrukelige fosterforeldre, en overhyggelig onkel, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Han har vist en totalt mangel på empati og innlevelse for hvordan en gutt kan oppleve og bli så totalt avvist av sin far.''

Det kan godt hende, og det er i så fall leit for alle parter. De færreste av oss vanlig dødelige foreldre havner i denne situasjonen.

Men mange av oss har en udugelig far, andre har en håpløs mor, atter ande har ubrukelige fosterforeldre, en overhyggelig onkel, osv...

Og da sønnen tok kontakt med sin far etter 10 år, uttalte faren at han ikke var klar for noen reunion og begrunnet det med helsa.

Ja, det er mange som har hatt dårlige foredre, men det gjør ikke faren til Breivik mindre selvopptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oksen Ferdinand

Vennligst skriv "jeg", og ikke "vi menn".

Du uttaler deg ikke på vegne av andre enn deg selv, og din fremstilling av menn som encellede organismer ville selv de fleste i OTTAR reagere på.

Med vennlig hilsen

Ok beklager.JEG mener dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oksen Ferdinand

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Skrev feil når jeg skrev vi menn,når jeg mente.Jeg mener. Sikkert mange snille fedre der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev feil når jeg skrev vi menn,når jeg mente.Jeg mener. Sikkert mange snille fedre der ute.

Det er det nok! :-)

Og en del som ikke er det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det stått skrevet noe sted at mor til Breivik var psykisk syk? Jeg har bare lest at mormoren var psykisk syk.

Ellers fremstiller du her menn like enkle som ei ku og jeg har aldri sagt at Breviks far er årsaken til at Breivik drepte 77 mennesker.

Moren er beskrevet å ha "dårlig psykisk fungering". http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/12/22/breiviks-mormor-alvorlig-psykisk-syk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke dømme ut fra et avisintervju.

Jorunalister konstuerer gjerne den historien de selv synes passer å få på trykk.

Det som er helt sikkert er at mange fedre og mødre har forsømt seg langt mer enn denne mannen - uten et tilsvarende katastrofalt resultat.

mvh

''Det som er helt sikkert er at mange fedre og mødre har forsømt seg langt mer enn denne mannen - uten et tilsvarende katastrofalt resultat'' Viktig poeng, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenker du at det er selvopptattheten som har gjort Bering Breivik til massedrapsmann?''

Tror du at jeg tror at jeg har svar på hva som gjorde ABB til drapsmann?

Det har jeg selvfølgelig ikke og det var ikke det vi diskuterte heller :-)

Jeg er klar over at det ikke er det som blir diskutert, men jeg ble usikker på om det ble sagt noe mellom mellom linjene i retning av at Bering Breivik fars selvopptatthet har betydning for sønnens masaker på Utøya. Godt at det ikke var sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare den uttalelsen her sier mye:

'' Han sa han planla å være utvekslingsstudent i USA. Da jeg ikke hørte mer fra ham, regnet jeg med at det var det han hadde gjort''

Regnet med at han dro til USA, uten å være det minste interesert i hvordan det gikk med han i USA?

Det rare er at det er moren som blir anklaget. Moren som sto ved grytene og ventet på at hennes voksne sønn skulle komme hjem til middag er den som blir anklaget pga. den barnevernssaken, mens faren som ikke var til stede for sønnen i det hele tatt, går fri.

Nå vet vi selvsagt ikke hvordan moren fungerte som mor, men kanskje var det ikke helt uten grunn at hun gikk til barnevernet for å få hjelp? Kanskje var han vanskelig og håndtere allerede som liten og kanskje hadde hun behov for avlastning i helgene av og til? Faren var jo ikke der, så der var det ikke mye hjelp å få.

Jeg aner ikke noe om hvordan moren har vært, men faren kan jeg si jeg ikke har mye til overs for.

Så ikke dette svaret fra deg, før nå i kveld:-( Tviler vel på at noen av hans foreldre har vært særlig kompetente....-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg er klar over at det ikke er det som blir diskutert, men jeg ble usikker på om det ble sagt noe mellom mellom linjene i retning av at Bering Breivik fars selvopptatthet har betydning for sønnens masaker på Utøya. Godt at det ikke var sånn :)

''men jeg ble usikker på om det ble sagt noe mellom mellom linjene i retning av at Bering Breivik fars selvopptatthet har betydning for sønnens masaker på Utøya. Godt at det ikke var sånn :)''

Nei, jeg vet like lite som alle andre hvorfor ABB ble som han ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Så ikke dette svaret fra deg, før nå i kveld:-( Tviler vel på at noen av hans foreldre har vært særlig kompetente....-(

Akkurat det tør jeg ikke å ha noen mening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...