Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at kjæresten min kan ha emosjonell p. forstyrrelse. Det er mange grunner til at jeg mistenker det. Men det har blitt ekstra vanskelig i det siste. Han er så ufattelig glad i meg og snill i det ene øyeblikket, snakker om å flytte sammen osv, og i det neste kan han snakke som om vi ikke har en fremtid sammen(ut av ingen ting) i dag kjeftet han meg huden full fordi han mente at en avtale vi har ang vårt forhold er helt bak mål, mens for ikke lenge siden var vi begge helt enige om hvordan vi vil ha det i et forhold. I går satt jeg tilbake som et stort spørsmålstegn. Jeg fikk flere meldinger etterpå hvor han unnskyldte seg og at jeg var så fantastisk, og at han var bare så deprimert og det går utover meg..Men det gjelder flere ting, vi blir enige om en ting, han gjør noe annet.

Kan en slik personlighetsforstyrrelse bli bra/bedre (jeg vet jo ikke om det er det han har..) men bare lurer.Noe psykolog vil han ikke gå til, selvom han erkjenner selv at han har problemer.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mellom linjene synes jeg at spørsmålet er om du bør satse på han.

Mitt svar er nei.

Gjest vxcvxv
Skrevet

Han kan ikke forvente at du blir hos han om han ikke løfter en finger for å endre atferden sin. Jeg hadde ikke turt å få barn med han.

Skrevet

Mitt enkel råd er: dump ham. Han kommer neppe til å forandre seg, men livet ditt vil bli et mareritt. Kom deg unna nå før det kommer barn inn i bildet.

Gjest Nickelback
Skrevet

"Jeg tror at kjæresten min kan ha emosjonell p. forstyrrelse"

Humørsvingninger, er det det samme som emosjonell personlighetsforstyrrelse? Det visste jeg ikke.

Spørsmålet jeg ville ha stillt meg i ditt sted er om jeg ville ha denne mannen som han er, med sine forhåpentligvis noen gode sider og med sine dårlige sider.

Svaret er det bare du som har.

Skrevet

Jeg har en slik personlighetsforstyrrelse og det har ført til vanskeligheter i forhold. Men etter å ha fått diagnosen og skjønt litt mer så har jeg et håp om at det kan gå bedre. Men tror nok kjæresten din burde få behandling, hvis ikke blir dette ganske vanskelig å endre.

Skrevet

"Jeg tror at kjæresten min kan ha emosjonell p. forstyrrelse"

Humørsvingninger, er det det samme som emosjonell personlighetsforstyrrelse? Det visste jeg ikke.

Spørsmålet jeg ville ha stillt meg i ditt sted er om jeg ville ha denne mannen som han er, med sine forhåpentligvis noen gode sider og med sine dårlige sider.

Svaret er det bare du som har.

"Det er mange grunner til at jeg mistenker det."

Gjest Nickelback
Skrevet

"Det er mange grunner til at jeg mistenker det."

Så hvis du har rett da, så er han ut?

Skrevet

Så hvis du har rett da, så er han ut?

Nei, jeg har vært sammen med han i snart fire år. Det er ikke ut om han skulle ha den diagnosen, men hvis han ikke kan forandre seg ved hjelp så klarer jeg ikke å være sammen med han lenger. Jeg blir ødelagt selv.

Skrevet

Nei, jeg har vært sammen med han i snart fire år. Det er ikke ut om han skulle ha den diagnosen, men hvis han ikke kan forandre seg ved hjelp så klarer jeg ikke å være sammen med han lenger. Jeg blir ødelagt selv.

Han kan nok endre seg dersom han får riktig behandling. Men da må han jo være villig til det, og erkjenne at han har et problem.

Gjest Nickelback
Skrevet

Ok, skjønner.

Får håpe alt ordner seg til det beste da

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Mellom linjene synes jeg at spørsmålet er om du bør satse på han.

Mitt svar er nei.

På DOL splittes det forhold over lav sko...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...