Gå til innhold

Nedsatt evne til orgasme + lyst

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Kjære psykiater.

Hvis du skulle gitt en pasient et antidepressiva (mot generalisert angstlidelse, panikkangst og PTSD), hva ville du da gitt, når pasienten nektet innta noe som ga nedsatt seksuell lyst/orgasme?

Er det bedre med Zeroxat enn Cipramil?

Går på Cipramil og hater at jeg ikke får orgasme mer. Finnes det noe jeg kan bytte til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37833-nedsatt-evne-til-orgasme-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg NHD men har gått på de medisinene du nevner her og endte med null sexlyst, det fikk jeg hetta av så jeg sluttet med de.Nå vet jeg det er kommet en ny type antideprresiva på markedet som ikke gir sånne bivirkninger, snakk med legen din om de så vil han/hun anbefale deg de:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det finnes ingen medisiner på det norske markedet som har alle disse lidelser som godkjent indikasjon samtidig som de er utelukket å ha seksuelle bivirkninger.

Likevel ville jeg forsøkt Seroxat som har alle disse lidelsene som godkjent indikasjon.

På gruppenivå er ikke Seroxat bedre enn Cipramil hva gjelder seksuelle bivirkninger. Derimot er det store variasjoner mellom individer slik at noen får mindre bivirkninger av Seroxat enn av Cipramil og vice versa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...