Gå til innhold

Diagnose og mangel på glede

Anbefalte innlegg

Gjest Lillle-lure32
Skrevet

Hei!

Har to spørsmål til NHD, og eventuelt andre som er innom forumet her i dag.

Jeg er så å si frisk av det psykiske, angst og depresjon og har vært bra lenge nå. Ser stort sett lyst på livet og alt ser helt supert ut. Men noen ganger får jeg en følelse av at ting som egentlig gleder meg, men som jeg plutselig ikke finner noen glede med likevel. Dette plager meg ikke så mye, men lurer på hva det kan være? Føler meg ikke deppa eller noe, bare mangler interesse for det. Men plutselig kan jeg få opp igjen interessen og får stor glede av aktiviteten.

Det andre jeg lurer på har jeg egentlig spurt om her inne før, men ikke fått noe svar. Jeg er dianostisert med Generalisert Angst Lidelse. Nå har jeg ikke hatt angst på lenge, kan snart begynne å snakke om år. Når er det vanlig at denne diagnosen blir borte, og hvordan skjer det? Er jo mulig å bli frisk av psykiske diagnoser, på samme måte med at folk ikke har en fysisk diagnose hele livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være du er som alle andre? Det virker i blant som om psykisk syke tror friske mennesker cruiser avsted på en bølge av harmoni og lykke. Ut av det du beskriver leser jeg ingenting sykt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg støtter XbellaX sitt utmerkede svar om mangel på glede.

GAD er ofte meget nært knyttet til depresjon, og dens forsvinning kan godt knyttes til vellykket depresjonsbehandling.

Ja, det er helt klart mulig å bli frisk av mange psykiske lidelser.

Gjest Lillle-lure32
Skrevet

Jeg støtter XbellaX sitt utmerkede svar om mangel på glede.

GAD er ofte meget nært knyttet til depresjon, og dens forsvinning kan godt knyttes til vellykket depresjonsbehandling.

Ja, det er helt klart mulig å bli frisk av mange psykiske lidelser.

Takker for svar!

Men hva skal til for at diagnosen skal bli borte? Er det en lege som fjerner diagnosen eller kan jeg selv si, nå er jeg frisk og har ikke den diagnosen lenger?

Gjest Lillle-lure32
Skrevet

Kan det være du er som alle andre? Det virker i blant som om psykisk syke tror friske mennesker cruiser avsted på en bølge av harmoni og lykke. Ut av det du beskriver leser jeg ingenting sykt.

Hei!

Nei, er ikke det store problemet for meg så er kanskje normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...