Gå til innhold

unicus eller uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

En forbannet lang tråd å bla gjennom når jeg bare ville si dette: Du ble sikkert oppmerksom på Unicus etter reportasjen i Dagsrevyen i går kveld? Der ble det sagt at det eneste kravet for å få jobb der, er at man har Asperger syndrom. Du er allerede kvalifisert, jenta mi :-)

Sleng inn en søknad dit også, i kveld!

Hei!

Det er fint jeg er jenta di igjen!

Jeg er ikke kvalifisert skjønner du, kan ikke nok om programering, jeg gjør ting på data, det vil si, jeg finner ut av ting når jeg må via nettet og you tube, men jeg kan ikke programmere.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

23

• Sør

9

• frosken

6

• motorPrøysen

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Feks sa jeg til en far da han sa han var lærer at "Oi jeg trodde du var kunstner ja pga av håret ditt, står jo litt sånn til alle kanter" i det ordene kom ut, ble jeg usikker, men så smilte han til meg og lo, og etterpå gikk vi videre fordi han ville høre mer om mitt kamera, da følte jeg at han ikke var sint, for vi hadde det hyggelig sammen."

Jeg tror mange liker deg nettopp fordi du kan si ting rett ut og være ærlig.

Og jeg tror du vil kunne like programmering godt om du ikke har forsøkt det før. Hvis du har lyst å forsøke det på egenhand vil jeg anbefale å lære enten Ruby eller Python.

Her er et par linker til:

http://pine.fm/LearnToProgram/

http://ruby.learncodethehardway.org/book/

Hei!

Det der med å si ting rett ut gjør jeg slett ikke, jeg tenker meg ofte svært godt om, nå for tiden, likevel kan jeg rote det alvorlig til for meg selv.

Jeg vil ikke såre noen og etter at jeg fikk opplyst visse ting gradvis og vennlig etter diagnostisering er jeg med årene blit mer og mer forsikitg.

Takk for tipsene :)

Skrevet

Hei!

Det er fint jeg er jenta di igjen!

Jeg er ikke kvalifisert skjønner du, kan ikke nok om programering, jeg gjør ting på data, det vil si, jeg finner ut av ting når jeg må via nettet og you tube, men jeg kan ikke programmere.

Jeg fikk heller ikke inntrykk at jobben gikk ut på programmering, men testing?

Skrevet

Jeg fikk heller ikke inntrykk at jobben gikk ut på programmering, men testing?

Hei!

Nei jeg har hørt og lest om det før og snakket med nav om det, men det var fult så jeg kunne ikke søke da, tror det var 2 eller 3 år siden.

Det er testing det går ut på men tror det er en fordel om man kan litt programmering, men kanskje tar jeg feil?

Jeg kan jo ringe dem eller få noen til å ringe dem for meg.

Skrevet

Hei!

Nei jeg har hørt og lest om det før og snakket med nav om det, men det var fult så jeg kunne ikke søke da, tror det var 2 eller 3 år siden.

Det er testing det går ut på men tror det er en fordel om man kan litt programmering, men kanskje tar jeg feil?

Jeg kan jo ringe dem eller få noen til å ringe dem for meg.

Jeg tror du bare kan ringe eller maile dem. Ikke ta det NAV sier for god fisk. Nå søker de åpenbart etter nye folk. Du har helt sikkert nok datakunnskap! Du vil være en ressurs både med ditt vesen og din kompetanse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...