Gå til innhold

Brystbetennelse!?


Gjest prutte

Anbefalte innlegg

Jeg legger dette innlegget inn her, da jeg ikke helt vet hovr andre steder det passer. Altså, jeg er 2. gangsgravid, i uke 18. Fredag begynte jeg å få veldig ømme bryster, noe jeg har hatt tidvis i hele svangerskapet. Men det er bare blitt verre og verre. Brystene er veldig ømme, røde og varme, og det stikker og smerter under armen og langt utover på ryggen, på begge sider. Jeg er også kvalm, har brekninger og er veldig svimmel. Jeg tok kontakt med legen her p stedet, og han nærmest fnyste av meg, og sa jeg fikk kjøpe meg en bedre BH...Jeg har på meg en kjempegod amme-BH, og kan ikke skjønne at jeg finner bedre BH'er. Litt forbanna ble jeg. Jeg har aldri hørt om brystbetennelse før fødsel, men hva annet kan det være? Jeg fikk tatt CRP, og den var normal, - men jeg slår meg ikke helt til ro med at dette er helt vanlige ømme bryst, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære prutte. Dette høres vondt ut. Prøv å lindre smertene og sykdomsfølelsen med varme omslag, mest mulig ro og hvile. Parasetamol kan brukes som smertestillende og betendelsesdempende medisin. Få jordmoren eller legene din til å henvise deg til svangerskapspoliklinikken på det sykehuset du skal føde på. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gro Nylander, overlege

Prutte med brystbetennelse.

Du forteller om symptomer på brystbetennelse som blir avvist av din lege fordi du ikke ammer, men "bare " er gravid. Ikke så rart at legen ikke kjenner til det, for de aller fleste tilfellene forekommer hos ammende kvinner. Det kan imidlertid skje at man få en betennelse i brystene både under graviditeten og ellers, selv om det er svært , svært sjelden. Da kan man ikke bruke de gode rådene om uttømming av melk og hyppig amming, men må behandle den som om det gjaldt en infeksjon som kan oppstå hvor som helst på kroppen. I blant kan det ligge annen sykdom bak symptomene du beskriver, så dersom du ikke er blitt bedre må du prøve igjen. Vennlig hilsen GN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...