Gå til innhold

Vitsen med å anstrenge seg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det jo ganske mange som ikke har lyst, og hvis de skal ha betalt for å gjøre ingenting, fordi det bare er det de har lyst til, og vi i tillegg skal gi alle de gamle og syke trygd, og sørge for nok penger og hender til å opprettholde standarden her i landet, ja da kan det bli litt mye å bære for de som gidder.

Enda godt det ikke er jeg som bestemmer, for da hadde jeg opprettet arbeidsleire for late folk og unge navere. Jeg hadde isolert dem på en øde øy for å omprogrammering, og det skulle være like hårda bud som i militæret. De måtte bli der til de var villige og i stand til å bidra positivt til samfunnet og i alle fall delvis forsørge seg selv. De kunne få lov til å ta en telefon hjem etter en måned hvis de hadde vært flinke gutter og jenter, hehe!

Men du er vel faktisk syk du, Smir, og ikke lat? Er man for syk til å jobbe er jo saken grei.

Nå er det jo ganske mange som ikke har lyst, og hvis de skal ha betalt for å gjøre ingenting, fordi det bare er det de har lyst til, og vi i tillegg skal gi alle de gamle og syke trygd, og sørge for nok penger og hender til å opprettholde standarden her i landet, ja da kan det bli litt mye å bære for de som gidder.

Enda godt det ikke er jeg som bestemmer, for da hadde jeg opprettet arbeidsleire for late folk og unge navere. Jeg hadde isolert dem på en øde øy for å omprogrammering, og det skulle være like hårda bud som i militæret. De måtte bli der til de var villige og i stand til å bidra positivt til samfunnet og i alle fall delvis forsørge seg selv. De kunne få lov til å ta en telefon hjem etter en måned hvis de hadde vært flinke gutter og jenter, hehe!

Men du er vel faktisk syk du, Smir, og ikke lat? Er man for syk til å jobbe er jo saken grei.

'' Jeg hadde isolert dem på en øde øy for å omprogrammering, og det skulle være like hårda bud som i militæret. De måtte bli der til de var villige og i stand til å bidra positivt til samfunnet og i alle fall delvis forsørge seg selv.''

Dette har vært prøvd i utstrakt grad i Norge - og med dårlig hell ...

Gjest SMIRnøff

Syk kan du selv være!

'' Jeg hadde isolert dem på en øde øy for å omprogrammering, og det skulle være like hårda bud som i militæret. De måtte bli der til de var villige og i stand til å bidra positivt til samfunnet og i alle fall delvis forsørge seg selv.''

Hvor/når er dette prøvd?

Annonse

Jeg føler meg litt lur jeg, når jeg ser meg i speilet...

''Jeg føler meg litt lur jeg, når jeg ser meg i speilet...

''

Nå tror jeg ikke på det du sier. Du skriver alltid på denne måten når du har det vanskelig, akkurat som du ønsker å fremkalle negative reaksjoner fra oss sånn at du får bekreftet din frykt om at du er et dårlig menneske.

Syk kan du selv være!

¨''Syk kan du selv være!

''

Synes du skal stoppe nå, og i stedet forsøke å skrive noe om hvordan du reelt sett har det. F.eks. noe om hvordan det oppleves når andre velmenende maser om aktivitet på dager hvor det kjennes uoverkommelig å komme seg opp av sofaen.

Annonse

Jadajada, det var nå ikke så seriøst ment. Det kunne vært litt gøy, da. Jeg er sikker på at tante tonie skulle fått skremt dem opp av senga om morgenen i alle fall:)

Syk kan du selv være!

Jeg er frisk som en fisk, jeg. Har en litt plagsom nakke, men det er det hele for tiden. Like greit, for jeg liker å jobbe. Jeg liker penger. Shopping også. Ferier. Til og med fyll i anstendige former;) Da må jeg ha penger og jobb. Det må jeg.

Jadajada, det var nå ikke så seriøst ment. Det kunne vært litt gøy, da. Jeg er sikker på at tante tonie skulle fått skremt dem opp av senga om morgenen i alle fall:)

'' tante tonie skulle fått skremt dem opp av senga om morgenen i alle fall''

Pøh! Du er altfor bløt til å skulle drive en forbedringsanstalt av den typen du beskrev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...