Gå til innhold

Selverkjennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått i meg selv ang alkohol og har funnet ut følgende:

Jeg drikker fordi jeg skal slippe å se på livet mitt slik som det faktisk er. Jeg drikker fordi jeg skal slippe å føle. Jeg drikker fordi jeg er redd. Jeg drikker fordi jeg forakter meg selv.

Men samtidig får jeg det mye bedre når jeg ikke drikker. Det er et paradoks.

I morgen skal jeg til psykiateren. Jeg har lovet å gjennomføre en-øl-prosjektet. Drikke en øl og så skrive ned det jeg føler og tenker. Jeg gruer meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å skrive ned tanker/følelser som man har både når man er beruset og edru hørtes lurt ut, så kan man sammenligne dem sammen med terapeuten. Jeg tror de edruelige tankene er lettere å forandre på. Ihvertfall sammen med en behandler. Da er dere to sammen som kan analysere det.

Du sløver deg ned for å slippe unna vanskeligheter. Kanskje du kan finne en annen mestringsstrategi som trening, yoga, skriving, lesing, kunst eller noe. Det er jo ikke sunt å drikke. jeg synes det hjelper å tenke på hva som er sunt for kroppen min. Men så ønsker jeg veldig sterkt å være sunn da, så jeg greier å styre det litt med det. Jeg drikker når jeg er deprimert av og til jeg også. Men har i det siste blitt så opptatt av sunnhet og kropp at jeg ikke vil skade kroppen min mer.

Vet ikke om det var et slikt svar du ville ha. Men det var mine tanker når jeg leste det du skrev.

Skrevet

Godt å høre at du jobber aktivt med forholdet ditt til alkohol for tiden :-)

Skrevet

Det å skrive ned tanker/følelser som man har både når man er beruset og edru hørtes lurt ut, så kan man sammenligne dem sammen med terapeuten. Jeg tror de edruelige tankene er lettere å forandre på. Ihvertfall sammen med en behandler. Da er dere to sammen som kan analysere det.

Du sløver deg ned for å slippe unna vanskeligheter. Kanskje du kan finne en annen mestringsstrategi som trening, yoga, skriving, lesing, kunst eller noe. Det er jo ikke sunt å drikke. jeg synes det hjelper å tenke på hva som er sunt for kroppen min. Men så ønsker jeg veldig sterkt å være sunn da, så jeg greier å styre det litt med det. Jeg drikker når jeg er deprimert av og til jeg også. Men har i det siste blitt så opptatt av sunnhet og kropp at jeg ikke vil skade kroppen min mer.

Vet ikke om det var et slikt svar du ville ha. Men det var mine tanker når jeg leste det du skrev.

Det var et fint svar. Tenke seg til, jeg som var den sportsjenta før! Jeg har alltid likt trening. For noen år siden gikk jeg på treningsstudio og var kjernesunn. Jeg vil tilbake dit. Trening gjør noe med psyken. Til høsten skal jeg begynne på salsakurs og min mor sier hun skal sponse treningsstudio for meg. Snille mor, med særdeles god råd.

Jeg får jobbe med dette sammen med terapeutene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...