Gå til innhold

Urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest 18 årig jente
Skrevet

Jeg har vært plaget med urinveisinfeksjon det siste året, men for to mnd siden når jeg urinveisinfeksjon igjen, gikk jeg ikke til lege. Den gikk over iløpet av en uke, men jeg har fremdeles svie når jeg tisser. Svien er ikke like kratig som ellers når jeg har urinveisinfeksjon. Det er kun svie når jeg tisser, ellers er det ingenting. Er det urinveisinfeksjon? Har hatt svien i to måneder.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det skal ikke svi når du tisser. Derfor må du få tatt en urinprøve.

Den som er disponert for uvi bør huske følgende:

Drikk nok. Tiss når du er tissetrengt - ikke hold deg. Ta deg tid til å tømme blæra helt når du tisser. Tørk deg forfra og bakover. Tiss alltid etter samleie.

Skrevet

Veldig viktige råd NHD gir deg her. I tillegg er det viktig at du ALDRI fryser på beina eller på rompa. Ikke sitt rett på bakken, i alle fall ikke rett på en stein eller betong.

Jeg var ekstremt plaget av urinveisinfeksjon fra jeg var 20 til jeg var ca 30. For meg var cluet det å holde seg varm, pluss at jeg alltid tisset rett etter samleie, aldri vente lenger enn 5-10 minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...