Gå til innhold

bmi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er voksen, 30 år, og har født tre barn. Er 177 cm og veier 54,5 kg. Alle sier at jeg er for tynn, har for lav bmi og at det er farlig for kroppen (er tidligere anorektiker men ikke enig at jeg nå er for tynn). Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er undervektig, det er det ingen tvil om. Du har bl.a. større sjanse for å bli benskjør enn om du hadde veid noen kg mer.

Gjest luftslott
Skrevet

*Gulp* Like før jeg er overvektig. Tror jeg tar meg en tur ut. NÅ.

Samme her... når man er under 1.60 høy skal det ikke så mye til. Imorra går jeg hjem fra jobb, da får jeg nesten to timer kjapp gange!

Skrevet

Samme her... når man er under 1.60 høy skal det ikke så mye til. Imorra går jeg hjem fra jobb, da får jeg nesten to timer kjapp gange!

på den andre siden går det rimelig fort å gå ned fra fedme til normalvektig når man er under 160... er jo bare snakk om et par kg for å sette det på spissen :D

Gjest luftslott
Skrevet

på den andre siden går det rimelig fort å gå ned fra fedme til normalvektig når man er under 160... er jo bare snakk om et par kg for å sette det på spissen :D

For min del handler det om å komme seg lenger unna grensa til overvektig, er fortsatt normalvektig men i øvre sjiktet. Å gå ned et par kilo er ganske lett, men når det er så lite som skal til er det lett for at det bare sniker seg på igjen uten at man egentlig legger merke til det. Jeg ser på ingen måte feit ut, har smal midje og fast kropp men likevel noen kilo for mye ifølge kalkulatorene. Kropp handler vel mest om hva man trives med selv, gjør det ikke?

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg synes du høres tynn ut ifølge de tallene du selv skriver. Selv er jeg 10 cm lavere enn deg og ganske mange kilo tyngre. Men regner meg som normalvektig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...