Gå til innhold

Tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ufrivillig på grusomme ting som kan skje, vil ikke ha slike tanker for å tenke dem kan gjøre det virkelig. Hvordan bli kvitt slike tanker som popper opp?

Får vondt i hode av dem tror jeg, for jeg har vondt i hodet nå. Tenker alle ufrivilige tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker til tider ufrivillige tanker. Det gjelder barna og det gjelder sex. Jeg tror det er veldig vanlig. Jeg innbiller meg at kvinner er mer plaget av det enn menn. Men hvordan få det bort? Tvinge seg, tvinge seg og tvinge seg en gang til for å tenke på noe annet. Det er ikke en del av virkeligheten. Det er en del av fantasiverdenen.

Men det er selvfølgelig enklet å si at en skal tvinge seg til å tenke anderledes når man for tiden ikke er plaget selv

Håper du får det til!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er ikke normalt hvis det er tvangstanker, hvor grensen går...tja, når det blir plagsomt?

Når jeg får bilder og tanker som popper opp, nesten utelukkende grusomme ting, har jeg lært å si til meg selv, høyt inni meg: tvangstanker! Og da gir det seg.

Men det følger med like grusomme følelser samtidig med tvangstankene og det er slitsomt.

Skrevet

Jeg tenker til tider ufrivillige tanker. Det gjelder barna og det gjelder sex. Jeg tror det er veldig vanlig. Jeg innbiller meg at kvinner er mer plaget av det enn menn. Men hvordan få det bort? Tvinge seg, tvinge seg og tvinge seg en gang til for å tenke på noe annet. Det er ikke en del av virkeligheten. Det er en del av fantasiverdenen.

Men det er selvfølgelig enklet å si at en skal tvinge seg til å tenke anderledes når man for tiden ikke er plaget selv

Håper du får det til!

Prøver på det. Fikk så intenst vondt i hodet.

Skrevet

Det er ikke normalt hvis det er tvangstanker, hvor grensen går...tja, når det blir plagsomt?

Når jeg får bilder og tanker som popper opp, nesten utelukkende grusomme ting, har jeg lært å si til meg selv, høyt inni meg: tvangstanker! Og da gir det seg.

Men det følger med like grusomme følelser samtidig med tvangstankene og det er slitsomt.

Ja følelsene følger med her og, er som det har skjedd. Så må jeg prøve å roe meg ned, + holde det for meg selv. Vil jo ikke at noen skal vite det. Men godt det ikke er unormalt da.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ja følelsene følger med her og, er som det har skjedd. Så må jeg prøve å roe meg ned, + holde det for meg selv. Vil jo ikke at noen skal vite det. Men godt det ikke er unormalt da.

Du får være litt obs i forhold til diagnosen din og om dette er tegn på forverring.

Skrevet

Du får være litt obs i forhold til diagnosen din og om dette er tegn på forverring.

Får se det an.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Får se det an.

Ja, gjør det :-)

Står du på 100 eller 200 mg Solian nå?

Skrevet

Ja, gjør det :-)

Står du på 100 eller 200 mg Solian nå?

Tar 200 mg solian. Grusomt vondt jeg fikk i hodet, har tatt smertestillende men ser ikke ut til å hjelpe. Får ta relpax og da, kan jo være jeg fikk migrene av tankene. Kokte over på en måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...