Gå til innhold

Veiarbeide og parkering forbudt til besvær

Anbefalte innlegg

Gjest trafikkgrønn

Nå skal de sikkert feie gata, de har satt opp et parkering forbudt skilt hvor det står "veiarbeide, torsdag 07.00 - 21.00" BETYR det at jeg ikke har lov til å stå der nå? eller betyr det at jeg ikke har lov til å stå der til torsdag mellom 07- 21.00?

Fortsetter under...

Det betyr at det er parkering forbudt torsdag fra klokken 07.00 til torsdag kl 21.00.

Før og etter det gjelder de samme reglene som ellers.

''

Før og etter det gjelder de samme reglene som ellers.''

Nei, det er lov å parkere der (selv om man vanligvis skal betale, for eksempel), med mindre de informerer om betaling på den hvite posen de trer over skiltene.

Det skal ikke være nødvendig for folk å vite hvilket skilt står under de hvite posene.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ja, men dette er jo ting som har stått i alle boligstrøk i hele Oslo hvor det ellers er gratis parkering, så jeg tok for gitt at det var det vi snakket om.

Hei,

Det står også der hvor man normalt må betale, og da er det gratis med mindre de setter et dobbeltskilt med "parkering mot betaling" og "parkering forbudt i perioden xxx" på samme pose.

På plasser for bevegelseshemmede og for ladeplasser for elbiler har de "dobbelskilt", slik at disse er reservert for dette i perioden før veiarbeidet.

Med vennlig hilsen

Gjest trafikkgrønn

Ja, men dette er jo ting som har stått i alle boligstrøk i hele Oslo hvor det ellers er gratis parkering, så jeg tok for gitt at det var det vi snakket om.

Ja du har helt rett i dine antagelser! :) Dette er en gate hvor jeg står parkert gratis hele året hvor det ikke finnes noen parkering forbudt skilt... men da jeg kom hjem fra jobb i dag hadde de plutselig satt opp disse skiltene...Regner med at det er vår-rengjøringen som skal til......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...