Gå til innhold

Jeg er litt nyfiken, men mest irritert!

Anbefalte innlegg

Gjest i storbyen

Hvorfor? Jeg har blitt invitert, noe som kun er mulig via hemmelighetsfulle "innvidde", til et møte (stormøte, masse folk) om "en ny business i Norge". Møtet er gratis, og jeg må dra dit sammen med den som inviterte meg. Og helst ha med med mannen min?! ("det er best når avgjørelser skal taes"???!)

Det snakkes om store penger, mye fritid og at folk som er med gjør det så bra at de sier opp sine vanlige jobber.

Alarmen blinker hos meg. Men hva er dette? Tror folk fortsatt på julenissen? De vil ikke si hva det dreier seg om, før møtet.

Jeg kunne avfeid dette som piss og gitt beng, men det er ei oppegående dame som har invitert meg. Det er det mest skremmende. Både hun og mannen vil være med på dette, fordi de kjenner folk som har vasset i penger i et par år nå, via denne businessen.

Skal jeg ofre 2-3 "uforpliktende" timer på dette, eller gi faen?

Hva er dette? Jeg frykter pyramide eller noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378468-jeg-er-litt-nyfiken-men-mest-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i storbyen

Det er helt klart en form for pyramide, eller nettverksmarkedsføring som det også kalles.

Jeg har vært borti det uten noen stor sukses. Norske folk er altfor skeptiske til dette.

Men hva dreier det seg om? Oppstart av eget firma eller enkeltmannsforetak? En arbeider alene/hjemmefra, og har noen møter i team (ser for meg at det er små-pyramider i et større omfang?). Men er det salg av produkter?

Men hva dreier det seg om? Oppstart av eget firma eller enkeltmannsforetak? En arbeider alene/hjemmefra, og har noen møter i team (ser for meg at det er små-pyramider i et større omfang?). Men er det salg av produkter?

Vedder AmWay eller lignende. Styr unna. :0)

Det kan jo ikke vi vite? Det kan være produktsalg, en ren investeringspyramide eller en slags "hjemmeproduksjon" som dyrkingen av yoghurtbakterier i badekaret rundt ca. 1980.

Nederst her står det mye fornuftig:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10023046

Det kan jo ikke vi vite? Det kan være produktsalg, en ren investeringspyramide eller en slags "hjemmeproduksjon" som dyrkingen av yoghurtbakterier i badekaret rundt ca. 1980.

Nederst her står det mye fornuftig:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10023046

Dyrking av...?? Atte... du tulla nå, sant?

Annonse

Gjest Modern77

Ei jeg kjenner ble med i noe pyramidegreier der ho skulle bli så rik.

Tror de blir litt hjernevaska på de møtene.

Skrøt av det ei stund, så dabbet det av. Nå har hun gått tilbake til vanlig jobb.

Tror du må ha godt nettverk av lettlurte fjols om sånt skal lønne seg :)

Jeg har ikke godt nok nettverk dessverre...

En må i alle fall stå skikkelig på og ikke tro at pengene kommer av seg selv.

I slike nettverk er det de på toppen som tjener masse på at de under jobber ræva av seg i håp om å bli rik, noe de sjeldent blir. Bare lureri - og ulovlig.

Dyrking av...?? Atte... du tulla nå, sant?

Nei, men jeg husket feil tidspunkt. Det var nok senere, kanskje mot slutten av 1980-tallet. Folk skulle bli rike på å dyrke melkebakterier av høy kvalitet til kosmetikkindustrien.

Det endte i illeluktende søl, og de på toppen ble dømt. Men det hjalp jo ikke alle de som hadde kjøpt "startpakker" for å fylle badekaret med griseri.

Nei, men jeg husket feil tidspunkt. Det var nok senere, kanskje mot slutten av 1980-tallet. Folk skulle bli rike på å dyrke melkebakterier av høy kvalitet til kosmetikkindustrien.

Det endte i illeluktende søl, og de på toppen ble dømt. Men det hjalp jo ikke alle de som hadde kjøpt "startpakker" for å fylle badekaret med griseri.

LOL... er det mulig..

Annonse

Jeg vedder høyrearmen min på at dette handler om salg av ett eller annet produkt - som kaffemaskiner eller vaskesystemer eller kosttilskudd eller gud-vet-hva - bygd opp i en pyramide.

Når noe høres for godt ut til å være sant - så er det helst slik. Mye penger, mye fritid og lite jobb, det høres ut som sitat fra unge NAVeres ønskejobb. ;-)

Gjest Modern77

Kanskje Nuskin? Heisann =)

Jeg har kommet over hudpleieprodukt som er veldig bra. Kanskje du har hørt om det før, eller kanskje bruker du det?

Det spessielle med noen av desse produktene, som ikke er hos andre produkt er ageLoc. Som har blitt vitenskaplig dokumentert, og virker! Den stopper og reduserer rynkene. (se bilde nederst) Og i går (1.februar) åpnet de for salg av dette for første gang i diverse hudkremer og hudpleieprodukt. (kun en gele brukt sammen med en galvic spa maskin, -som du finner inne på siden, kom i høst-09, og den har vist seg og virke overraskende bra)

De finnes kun i salg over nettet, og jeg er en av distrubitørene, og via meg kan du få kjøpe produktene til innkjøpspris. jeg har allerede bestilt dem! Du går bare inn på linken under. Og klikk på "bli kunde". (eller om du vil bli distributør selv og tjene penger, da kan du klikke på "bli distributør", så kontakte meg for informasjon om hvordan det fåregår)

osv....

Slik mail sendte hun til alle sine facebookvenner og trudde hun skulle bli styrtrik, hun hadde jo 400 venner, så om alle de ville kjøpe så...

Man skal selge et eller annet himmelravende fantastisk produkt som bare selges ved relasjonssalg, ikke på postordre eller butikk.

Pyramiden virker som så at man får provisjon ikke bare av eget salg, men også av salget til de disiplene man klarer å skaffe. Ikke bare det, man får også provisjon av salget til disiplenes disipler. For eksempel i sju ledd.

Kommer man inn i det tidlig og man virkelig klarer å skaffe seg ivrige disipler som selger mye og som igjen får egne disipler, kan man tjene godt på andres arbeid.

Ofte må man kjøpe en startpakke. (Som den som har vervet deg får provisjon av.) Man jobber som ren provisjonsselger og trenger ikke starte eget firma.

De fleste som starter med noe slikt holder gjerne på en liten stund før de ser at de ikke tjener noe. Evt. til de har kvittet seg med de fleste venner pga salgsmas.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...