Gå til innhold

Hvordan fordele ved brudd?

Anbefalte innlegg

Hvis min samboer og jeg går fra hverandre - hvordan gjør vi følgende:

Vi kjøpte hus for 9 år siden. Det kostet 1,9 mill, jeg spyttet inn 900 000 fra leilighetssalg. Siden da har både gjelda økt pga garasjebygging og oppussing osv, men verdien på huset har også økt. Han tjener mer enn meg, men bruker også mer penger enn meg pga hobbyer og tre barn fra før....

Skal man trekke ut de 900 000, og dele gjenstående gjeld på to for å finne ut hva man evt skal betale ut hverandre med, eller hvordan gjør man dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378512-hvordan-fordele-ved-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe sånn

Dere må få en takstmann til å gi dere ny takst på boligen.

Så trekker dere fra gjelda.

Så tar dere ut det dere har skutt inn i huset, du med dine 900 000

og han det han har skutt inn,

så deler dere resten fifty/fifty.

Selger dere kåken må han kjøpe deg ut med den delen du skal ha,

dvs 900 000 pluss halvparten av det som blir igjen etter å ha trukket fra gjelda

og det han har skutt inn.

Gjest luftslott

Så lenge dere har betalt like mye av renter/avdrag trekker dere fra det hver enkelt la inn i egenkapital ved kjøp, så deler dere resten av verdien på to. Vil en av dere beholde huset må den personen da kjøpe ut den som flytter. Vil begge flytte deler dere salgssummen minus egenkapital.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...