UlrikkeE Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Hvis min samboer og jeg går fra hverandre - hvordan gjør vi følgende: Vi kjøpte hus for 9 år siden. Det kostet 1,9 mill, jeg spyttet inn 900 000 fra leilighetssalg. Siden da har både gjelda økt pga garasjebygging og oppussing osv, men verdien på huset har også økt. Han tjener mer enn meg, men bruker også mer penger enn meg pga hobbyer og tre barn fra før.... Skal man trekke ut de 900 000, og dele gjenstående gjeld på to for å finne ut hva man evt skal betale ut hverandre med, eller hvordan gjør man dette? 0 Siter
Gjest noe sånn Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Dere må få en takstmann til å gi dere ny takst på boligen. Så trekker dere fra gjelda. Så tar dere ut det dere har skutt inn i huset, du med dine 900 000 og han det han har skutt inn, så deler dere resten fifty/fifty. Selger dere kåken må han kjøpe deg ut med den delen du skal ha, dvs 900 000 pluss halvparten av det som blir igjen etter å ha trukket fra gjelda og det han har skutt inn. 0 Siter
Gjest luftslott Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Så lenge dere har betalt like mye av renter/avdrag trekker dere fra det hver enkelt la inn i egenkapital ved kjøp, så deler dere resten av verdien på to. Vil en av dere beholde huset må den personen da kjøpe ut den som flytter. Vil begge flytte deler dere salgssummen minus egenkapital. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.