Gå til innhold

Hvor mange

Gjest sånn ca

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spør du 15-åringen eller mora?

Min 13-åring hadde sikkert sagt at 2-3 stykker av hver er nok, det er jo bare å vaske. Spør du en jente får du nesten garantert et helt annet svar. :o)

Som mor sier jeg at av boksere er det greit med minst 10 stk gjerne noen flere, av gensere og bukser minst 4-5, kanskje noen flere gensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 penbukse

4-5 treningsbukser

3 jeans/chinos

5 gensere, noen polo's, et par skjorter m kort/lang arm. Treningsjakker + t-shirts i tillegg.

Minst 10 boxere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som husholdningens klesvasker har jeg alltid forsøkt å ha såpass mye klær til ungene at det ikke blir krise om jeg ikke får vasket før det har gått en uke. Dvs. vanligvis vasker jeg oftere, men i nødsfall, f.eks. fordi jeg er bortreist noen dager, vil jeg det skal holde en uke.

Husets tenåringsgutt skifter trøye, evt. longs, sokker og boxer hver dag. Så da blir minimum deretter - 7-8 boxere, trøyer og sokkepar, noen færre bukser og gensere. Men det siste blir jo pr. sesong - han bruker en annen type bukse om vinteren enn når det er varmt.

Han har flere gensere enn absolutt minimum, han bruker ikke de aller varmeste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 13 har vel omtrent følgende:

*3 dongeribukser

*1-2 andre langbukser

*4-5 gensere/hettejakker

*4 treningsbukser

*4 treningsdrakter/-trøyer

*15 boksere

*ca 15 par sokker, fordelt mellom vanlig bomull, ull og fotballsokker

*3 ulltrøyer

*3 ullstillongser

*4-5 kortbukser/shorts

*et uvisst antall t-skjorter. Tror nok han bruker kun 7- 8 av de han har.

Som laban sier, så er det greit at skittentøyet kan bli liggende en stund uten at en MÅ vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...