Gå til innhold

Solskinnhistorie


Gjest cuti

Anbefalte innlegg

Jeg ba for en stund siden (11.09) om råd for vår 3-åring og vil bare fortelle at det har gått så bra! Her er litt av det jeg skrev noen dager senere:

"....vi blitt enig om en strategi der han må ta konsekvensene når han gjør i buksa. 1 - Han må stelle seg selv så langt han klarer (kle av og på, rydde klær), 2 - Han må ha på bleie etterpå, noe han slettes ikke vil. Samtidig får han masse ros og premie for alt som kommer i potte eller do.

Hvis vi ikke var helt overbevist om at han egentlig har kontroll hadde vi ikke gjort dette."

Nå er det altså gått mange uker siden, og fremdeles går det kjempebra. Han har helt sluttet å bæsje i buksa, og har bare av og til små uhell med tiss. Gutten er veldig, veldig stolt selv også, ingen tvil om at det var rette metoden for han!

hilsen en glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Cuti, flott at det ordnet seg for dere og attpåtil på en måte som er omdiskutert. Jeg har ofte foreslått for foreldre som har problemer med at ungene tisser/bæsjer på seg at de skal sette på dem bleie. Får som svar at en slik ydmykelse av barnet vil man aldri finne på å gjøre. Helt uenig jeg for ofte er det latskap fra ungene som gjør at de ikke gidder å gå på do. Da bør de få bleie på seg slik at de skjønner at det må få konsekvenser når man gjør på seg, og konsekvensen er at de må gå med bleie selv om de ikke vil. Det er bare barnet selv som kan gjøre noe med tissingen og bæsjingen og ofte må de ha en liten dytt for å forstå dette selv, og da gjør en bleie underverker på motivasjonen til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...