Gjest 10års Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Snart 10-åringen har planer om å feire pizzabursdag på Peppes. Problemet er at bestevenninna ikke liker pizza. Spørsmålet blir: skal vi 1. gjennomføre pizzabursdagen og la det være denne ene gjesten sitt problem at hun ikke liker pizza (til info så liker stort sett ikke denne gjesten "noe"...) 2. ta hensyn til dette og velge en annen type bursdag? Bursdagsbarnet vil veldig gjerne ha en slik bursdag, men bekymrer seg for denne ene gjesten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Man tar _selvfølgelig_ ikke hensyn til en kresen gjest! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10års Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Man tar _selvfølgelig_ ikke hensyn til en kresen gjest! Takk for svar. Var det svaret jeg håpet på... Men jeg kan altså la være å sitte med dårlig samvittighet for at en unge sitter og er sulten gjennom bursdagen? Hun drikker ikke brus heller, så hun får få et glass vann eller en juiceboks da.... :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Peppes har jo annen mat også, kan ikke denne ene gjesten få bestille seg noe annet da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det er nesten alltid slik at det er en gjest eller kanskje to som ikke liker det som blir servert. Ei venninne til ene datteraa vår liker ikke pølser. Hun fikk pølsebrød med ketchup i selskapet i fjor - og fikk tilbud om skive i tillegg, men hun ville ikke ha. Samme jente spiser omtrent ingenting vanligvis heller. Vi har funnet ut at hun liker pasta (uten saus) og vaniljeis. Ha bursdagen på Peppes. Dere kan jo spørre om Peppes har et lite alternativ til denne gjesten - eller om dere kan ta med en termos med varme pølser til ham. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10års Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Peppes har jo annen mat også, kan ikke denne ene gjesten få bestille seg noe annet da? Jeg har ikke undersøkt om det går an å bestille noe annet, eller om man kjøper en "pakke". Men jeg kan jo undersøke det. Problemet er at jeg tviler på om ungen finner noe annet på menyen som hun liker - hun spiser stort sett kun få, utvalgte ting som mora lager. Selv ikke en vanlig, fin baguette med skinke fra La baguette, kan spises.... I bursdager med den sedvanlige "pølse i lompe eller brød" spiser hun kun pølsebrød med ketchup inni - så det er på det nivået der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg har ikke undersøkt om det går an å bestille noe annet, eller om man kjøper en "pakke". Men jeg kan jo undersøke det. Problemet er at jeg tviler på om ungen finner noe annet på menyen som hun liker - hun spiser stort sett kun få, utvalgte ting som mora lager. Selv ikke en vanlig, fin baguette med skinke fra La baguette, kan spises.... I bursdager med den sedvanlige "pølse i lompe eller brød" spiser hun kun pølsebrød med ketchup inni - så det er på det nivået der... Se på www.peppes.no, klikk på meny og se i venstre marg. De har mye annet enn pizza på Peppes. Vil tro det går an å få til, hør med dem. Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10års Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det er nesten alltid slik at det er en gjest eller kanskje to som ikke liker det som blir servert. Ei venninne til ene datteraa vår liker ikke pølser. Hun fikk pølsebrød med ketchup i selskapet i fjor - og fikk tilbud om skive i tillegg, men hun ville ikke ha. Samme jente spiser omtrent ingenting vanligvis heller. Vi har funnet ut at hun liker pasta (uten saus) og vaniljeis. Ha bursdagen på Peppes. Dere kan jo spørre om Peppes har et lite alternativ til denne gjesten - eller om dere kan ta med en termos med varme pølser til ham. Takk for svar. Hun spiser ikke pølser heller - spiser vanligvis pølsebrød med ketchup i bursdager, så da får hun i det minste _noe_ i seg i disse bursdagene. Jeg tviler på om hun finner noe annet på peppes meny som er spisende... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Nei vet du hva - Bestill på Peppes hvis det er det dere og bursdagsbarnet ønsker. Det får liksom være grenser for hvor spesi man skal være i matveien og forvente at det blir tatt hensyn til, tenker jeg. (Og før noen sier noe: Da tenker jeg på å være spesi uten annen begrunnelse enn at man er kresen) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10års Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Se på www.peppes.no, klikk på meny og se i venstre marg. De har mye annet enn pizza på Peppes. Vil tro det går an å få til, hør med dem. Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn.... ''Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn....'' Nei, enig. Jeg kjenner også at det for meg sitter litt langt inne å sette himmel og jord i bevegelse for å tilfredstille dette barnets sære matpreferanser, men det er kanskje slemt av meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk for svar. Hun spiser ikke pølser heller - spiser vanligvis pølsebrød med ketchup i bursdager, så da får hun i det minste _noe_ i seg i disse bursdagene. Jeg tviler på om hun finner noe annet på peppes meny som er spisende... Om hun spiser pølsebrød med ketchup kan dere be om brødpinner eller rett og slett pizzabunn med bare ketchup/saus på. Lag bursdag slik 10-åringen vil så får den kresne klare seg selv:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Nei, jeg hadde kjørt på med Peppes-bursdag. Hvis hun er så kresen, så passer vel hun og foreldrene på at hun ikke kommer skrubbsulten i pizzabursdag... Jeg hadde heller ikke begynt med noen spesialmeny for henne, da blir det bare flere som begynner med "jeg vil også ha burger..." osv. Is til dessert, liker hun kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det er nesten alltid slik at det er en gjest eller kanskje to som ikke liker det som blir servert. Ei venninne til ene datteraa vår liker ikke pølser. Hun fikk pølsebrød med ketchup i selskapet i fjor - og fikk tilbud om skive i tillegg, men hun ville ikke ha. Samme jente spiser omtrent ingenting vanligvis heller. Vi har funnet ut at hun liker pasta (uten saus) og vaniljeis. Ha bursdagen på Peppes. Dere kan jo spørre om Peppes har et lite alternativ til denne gjesten - eller om dere kan ta med en termos med varme pølser til ham. ''Ha bursdagen på Peppes. Dere kan jo spørre om Peppes har et lite alternativ til denne gjesten - eller om dere kan ta med en termos med varme pølser til ham'' Jeg gjetter at det hverken er første eller siste gang denne personen sitter til bords under et måltid uten å spise. Dersom det er et problem for barnet eller foreldrene er det de som bør sørge for at vedkommende har noe å spise på tallerkenen spør du meg. Streng hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Det er viktig å lære unger å være modig og tørre å formidle egne ønsker og lyster, og siden dette er din datters dag er det hennes øsnker som skal stå i senrum. At gjester har andre ønsker er hverken ditt eller din datters problem, og det syns jeg du skal formidle til datteren din sånn at hun ikke går rundt og tror at hun skaper problem for venninnen sin. Kos dere med pizza! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg har hatt et svært kresent barn. Jeg har aldri sagt noe om dette til f.eks. foreldre i bursdager. Dette fordi jeg har sett på det som en ypperlig anledning for poden å smake på ting han hadde bestemt seg for at han ikke liker. Settingen med masse kamerater gjør at det blir litt flaut og sært å si at man ikke liker. Jeg sørget for at han gikk sulten i bursdag, noe som er vanlig, for å styrke muligheten av at han smakte på noe nytt. Det var nettopp i bursdag han oppdaget at pizza var godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg ville ikke brukt tid å bekymring på denne ene kresne gjesten. Og jeg ville heller ikke gådd for noe spesialoppvartning. Pizza til alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk for svar. Var det svaret jeg håpet på... Men jeg kan altså la være å sitte med dårlig samvittighet for at en unge sitter og er sulten gjennom bursdagen? Hun drikker ikke brus heller, så hun får få et glass vann eller en juiceboks da.... :-/ Kanskje overrasker hun og smaker? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Takk for svar. Var det svaret jeg håpet på... Men jeg kan altså la være å sitte med dårlig samvittighet for at en unge sitter og er sulten gjennom bursdagen? Hun drikker ikke brus heller, så hun får få et glass vann eller en juiceboks da.... :-/ Jeg svarer fordi jeg selv har et kresent barn, og jeg forventer ikke at noen andre skal måtte ta hensyn til dette. Hun har spist hjemme før hun reiser i bursdager hvor jeg vet det blir servert ting hun ikke liker, så får hun bare sitte å se på at de andre spiser... Det har heldigvis kommet seg etterhvert som hun har blitt eldre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg har ikke undersøkt om det går an å bestille noe annet, eller om man kjøper en "pakke". Men jeg kan jo undersøke det. Problemet er at jeg tviler på om ungen finner noe annet på menyen som hun liker - hun spiser stort sett kun få, utvalgte ting som mora lager. Selv ikke en vanlig, fin baguette med skinke fra La baguette, kan spises.... I bursdager med den sedvanlige "pølse i lompe eller brød" spiser hun kun pølsebrød med ketchup inni - så det er på det nivået der... De har burgere på Peppes. Jeg hadde sagt fra om at vi også kom til å trenge et hamburgerbrød med ketchup, samtidig med at jeg bestilte resten. Tror neppe noen blir misunnelige på det, eller at det får store konsekvenser for pakkeprisen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg har selv kresne barn som ikke liker bursdagsmat. Jeg pleier å gå de litt mat før de går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.