Gå til innhold

Peppes-bursdag og kresen gjest

Gjest 10års

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Enig med de andre - inviter til pizzabursdag uten å bekymre deg/dere for denne gjesten.

Det bør gjerne gå frem av invitasjonen at maten = pizza, slik at jenta får tatt evt. forholdsregler (være innstilt på ikke å spise, om hun ikke vil smake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Mandolaika

5

• tonie

4

• Axcia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

''Spørsmålet blir: skal vi 1. gjennomføre pizzabursdagen og la det være denne ene gjesten sitt problem at hun ikke liker pizza (til info så liker stort sett ikke denne gjesten "noe"...)''

Ja, hvis du velger noe annet, så er det sikkert noen som ikke liker det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Peppes har både pasta, salat, hamburgere, nachips osv. Det burde være noe for enhver smak.

https://www.peppes.no/pp08/app/?wicket:interface=:4::::

I barnebursdager bestilles gjerne ikke à la carte, da bestilles et visst antall pizzaer som barna deler, evt. er det buffet. En kan jo fort tenke seg at flere vil ønske å spise noe annet, og da blir alt mer komplisert og dyrt. Attpåtil antok vel trådstarter at dette barnet ikke ville like noe annet der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jaja, du prøvde;) Her har vi mange, og det blir så mye styr med det hele at jeg blir helt matt. Noen av dem spiser ingenting med gelatin i heller. Da må man holde tunga rett i munnen, gitt. Og så kommer allergikerne og vegggisene i tillegg. Jeg har lyst til å begynne å servere bare én rett, den bursdagsbarnet vil ha, og skylde på at jeg er dum og norsk og ikke visste bedre:)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg ville aldri latt EN gjest bestemme. Det er bursdagsbarnet sin dag og da er det h*n som bestemmer. Ta med ei brødskive til den sære gjesten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv ei som er temmelig kresen og det kunne ikke falle meg inn overhodet at foreldrene til bursdagsbarnet skulle ta hensyn til det i et selskap! Ofte står det på innbydelsen hva som serveres, og holdes det ute er det gjerne gitt hva som serveres også. Er det noe hun ikke liker stapper jeg i henne noe middagslignende først.

Og som en av den andre sa - det er jo en ypperlig anledning til at ungene må smake på noe nytt. For mi som nå er 11,5 år begynner det å bli temmelig pinlig når hun "ikke liker" det de andre kaster seg over og da smaker hun faktisk og noen ganger finner ut at hun liker det.

''Og som en av den andre sa - det er jo en ypperlig anledning til at ungene må smake på noe nytt. For mi som nå er 11,5 år begynner det å bli temmelig pinlig når hun "ikke liker" det de andre kaster seg over og da smaker hun faktisk og noen ganger finner ut at hun liker det.''

Ikke sant. Lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke undersøkt om det går an å bestille noe annet, eller om man kjøper en "pakke". Men jeg kan jo undersøke det. Problemet er at jeg tviler på om ungen finner noe annet på menyen som hun liker - hun spiser stort sett kun få, utvalgte ting som mora lager. Selv ikke en vanlig, fin baguette med skinke fra La baguette, kan spises....

I bursdager med den sedvanlige "pølse i lompe eller brød" spiser hun kun pølsebrød med ketchup inni - så det er på det nivået der...

Dersom det er mye grønnskaker og stash i bagutten fra la baguette er det nok mange barn som ikke vil spise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Ett av mine barn er skikkelig sær i matveien, og jeg vil ikke at det lages noe ekstra hensyn eller bryderi. Det vil forsåvidt ikke barnet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Se på www.peppes.no, klikk på meny og se i venstre marg. De har mye annet enn pizza på Peppes.

Vil tro det går an å få til, hør med dem.

Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn....

''Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn....''

Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort? Eller at alle som har særspiste unger har vært dillete og sære med dem? For sånn er det nemlig ikke nødvendigvis, og da er sånne kommentarer alt annet enn hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnebursdager bestilles gjerne ikke à la carte, da bestilles et visst antall pizzaer som barna deler, evt. er det buffet. En kan jo fort tenke seg at flere vil ønske å spise noe annet, og da blir alt mer komplisert og dyrt. Attpåtil antok vel trådstarter at dette barnet ikke ville like noe annet der heller.

Trådstarter skriver flere ganger at barnet pleier å spise pølsebrød med ketchup i bursdag. Jeg tror ikke det ødelegger Peppes-arrangementet om de framskaffer ett enkelt hamburgerbrød med ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt umulig å tilpasse en bursdag slik at alle får favorittretten. Kjør på med pizza, hvis hun er så kresen må hun jo være vant til at hun ofte ikke liker det som serveres.

Minsten min er definitivt ikke kresen, men hun liker faktisk ikke pizza. Og det på tross av vi er iherdige pizzabakere med pizzastein i huset... Så det er ikke mangel på gjentagelser det står på. Gi henne rå laks eller tunfisk derimot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke høre med ungen og/eller foreldrene på forhånd? Spørre om de vil ta med noe, om du skal ordne et hamburgerbrød som Laban foreslår eller om det er bedre at hun later som hun spiser uten at det blir masse styr rundt?

På en tur med en forening med 30 unger hadde vi en som ikke likte pizza, h*n fikk en tallerken pommes frites og var fornøyd med det.

Så kan du jo bestille dessert dette barnet også liker? Is?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bursdagsbarnet skal kjenne på hva det har lyst til, og gjøre det.

Det går kanskje an å ta med ett eller annet til den kresne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter til Pizzafest på peppes, så får foreldrene til den kresne avgjøre om barnet skal være med og ha med egen matpakke eller ikke. Jeg blir sprø og forbanna over at kresne barn skal få styre alle andre. Da jeg var liten var det ikke sånn. Nå er det liksom godtatt å ikke like det ene eller det andre- OG få full forpleining alikavel.

Er det snakk om allergi (på orntlig) så er det en annen sak. Der er som oftest foreldrene klar over problemet og spør/ ordner alternativer.

Lykke til med Peppesfesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en større potensiell belastning på vennskapet om den kresne vennen får 'frarøve' bursdagsbarnet sitt førstevalg av selskap.

Prinsippielt synes jeg ikke man skal dille, styre og danse for de som er kresne. Inviter til fest og la den eller de som ikke liker pizza selv finne ut av hvordan de skal takle det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jaja, du prøvde;) Her har vi mange, og det blir så mye styr med det hele at jeg blir helt matt. Noen av dem spiser ingenting med gelatin i heller. Da må man holde tunga rett i munnen, gitt. Og så kommer allergikerne og vegggisene i tillegg. Jeg har lyst til å begynne å servere bare én rett, den bursdagsbarnet vil ha, og skylde på at jeg er dum og norsk og ikke visste bedre:)

''Jeg har lyst til å begynne å servere bare én rett, den bursdagsbarnet vil ha, og skylde på at jeg er dum og norsk og ikke visste bedre:)''

Ville nok vært sterkt fristet til det samme.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Det er en større potensiell belastning på vennskapet om den kresne vennen får 'frarøve' bursdagsbarnet sitt førstevalg av selskap.

Prinsippielt synes jeg ikke man skal dille, styre og danse for de som er kresne. Inviter til fest og la den eller de som ikke liker pizza selv finne ut av hvordan de skal takle det.

mvh

veldig enig! vi har hatt en gjest som ikke liker brus. Heldigvis har vi hatt saft, men feil farge...!!! Den samme gjesten liker ikke pizza, så jeg koker noen pølser..det liker han heller ikke!

Slikt gidder jeg faktisk ikke dille mer med. de får heller spise hjemme før de kommer i selskap og vente på kakene. Hvis de liker noen av de da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig! vi har hatt en gjest som ikke liker brus. Heldigvis har vi hatt saft, men feil farge...!!! Den samme gjesten liker ikke pizza, så jeg koker noen pølser..det liker han heller ikke!

Slikt gidder jeg faktisk ikke dille mer med. de får heller spise hjemme før de kommer i selskap og vente på kakene. Hvis de liker noen av de da...

''vi har hatt en gjest som ikke liker brus. Heldigvis har vi hatt saft, men feil farge...!!! Den samme gjesten liker ikke pizza, så jeg koker noen pølser..det liker han heller ikke!''

Jøss - han høres jo enda verre ut enn en liten gjest vi har her av og til. Hun er visstnok også ekstremt kresen og den ene gangen hun overnattet her sa mora tørt: "X er fryktelig kresen så du må ikke bry deg om det dersom hun ikke spiser noe, hun sulter ikke ihjel." Enkelt og greit. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

''Inviter til fest og la den eller de som ikke liker pizza selv finne ut av hvordan de skal takle det.''

Helt enig. Om vi er budne bort i middagsselskap og jeg vet at det serveres noe jentungen ikke er så veldig glad i, så pleier hun å få spise brødskiver hjemme før vi drar og så må hun spise en _liten_ porsjon i selskapet for syns skyld. Det funker faktisk fint hos oss. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...