Angustia Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 ''Spørsmålet blir: skal vi 1. gjennomføre pizzabursdagen og la det være denne ene gjesten sitt problem at hun ikke liker pizza (til info så liker stort sett ikke denne gjesten "noe"...) 2. ta hensyn til dette og velge en annen type bursdag?'' Du legger i grunnen opp til svar på eget spørsmål Selvfølgelig skal bursdagsbarnet få oppfylt ønsket om Peppes-bursdag med pizza til tross for en kresen gjest. Du kjenner tydeligvis godt til dette barnet som foretrekker pølsebrød med ketsjup - tipper Peppes kan tilby dette på en diskret måte uten nevneverdig tillegg i prisen. Alternativt får barnet mat fra foreldrene i forkant av bursdagen for ikke å sulte ihjel. Om alternativ 1 eller 2 faller i fisk, overlever nok det kresne barnet uansett - og for de fleste barn er resten av selskapet vel så viktig som menyen. Gratulerer med 10-åringen, kos dere :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 veldig enig! vi har hatt en gjest som ikke liker brus. Heldigvis har vi hatt saft, men feil farge...!!! Den samme gjesten liker ikke pizza, så jeg koker noen pølser..det liker han heller ikke! Slikt gidder jeg faktisk ikke dille mer med. de får heller spise hjemme før de kommer i selskap og vente på kakene. Hvis de liker noen av de da... Mine barn på snart 9 og 12 liker ikke brus. Kan ikke skjønne at DET er et problem. De spør om vann, og får det. Det er noe alle kan skaffe uten problem. Jeg er faktisk ganske happy for at ungene ikke liker brus (og de er barn av en coca coliker!) og gjør absolutt _ingenting_ for at de skal lære seg å like det heller. Selv liker jeg verken kaffe eller øl, noe som heller aldri har vært noe problem, annet enn evt rare blikk, men jeg spiser alt jeg får servert, det gjør barna mine også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10års Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Trådstarter skriver flere ganger at barnet pleier å spise pølsebrød med ketchup i bursdag. Jeg tror ikke det ødelegger Peppes-arrangementet om de framskaffer ett enkelt hamburgerbrød med ketchup. ''Jeg tror ikke det ødelegger Peppes-arrangementet om de framskaffer ett enkelt hamburgerbrød med ketchup.'' Men på slike hamburgerbrød er det jo ofte noen skumle frø, må vite.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''Jeg tror ikke det ødelegger Peppes-arrangementet om de framskaffer ett enkelt hamburgerbrød med ketchup.'' Men på slike hamburgerbrød er det jo ofte noen skumle frø, må vite.... ;-) ''Men på slike hamburgerbrød er det jo ofte noen skumle frø, må vite.... ;-)'' *knegg* Høres nesten ut som mi det der, men hun har blitt hakket bedre de siste par årene, selv om det er langt igjen til at hun spiser alt hun får servert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''Jeg tror ikke det ødelegger Peppes-arrangementet om de framskaffer ett enkelt hamburgerbrød med ketchup.'' Men på slike hamburgerbrød er det jo ofte noen skumle frø, må vite.... ;-) Det er ikke alle burgerbrød som har frø - og uansett er det ikke vanskelig å få dem av. Som regel er det vanskeligere å få dem til å bli sittende på ;-) Peppes har baguetter også. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn....'' Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort? Eller at alle som har særspiste unger har vært dillete og sære med dem? For sånn er det nemlig ikke nødvendigvis, og da er sånne kommentarer alt annet enn hjelpsomme. ''Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort?'' Noen ganger ja, noen ganger nei. Jeg har sett flere tilfeller hvor foreldrene har laget problemene selv, eller vært svært "behjelpelige" med å la ungene være eller bli så kresne. Sier ikke at det gjelder alle, absolutt ikke, så vær så snill og ikke ta dette personlig. Jeg sier bare at jeg har problemer med å takle kresenhet i matveien. ''Eller at alle som har særspiste unger har vært dillete og sære med dem? For sånn er det nemlig ikke nødvendigvis, og da er sånne kommentarer alt annet enn hjelpsomme.'' Ref. det jeg skrev over. Ikke ta det personlig. Jeg skrev at jeg personlig hadde taklet det dårlig, det er da ikke noen kritikk av hverken kresne barn eller voksne som skal håndtere det, det går på meg og mitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''Forøvrig hadde jeg ikke fikset å ha et så kresent barn....'' Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort? Eller at alle som har særspiste unger har vært dillete og sære med dem? For sånn er det nemlig ikke nødvendigvis, og da er sånne kommentarer alt annet enn hjelpsomme. ''For sånn er det nemlig ikke nødvendigvis, og da er sånne kommentarer alt annet enn hjelpsomme.'' Jeg kom forøvrig med tips til TS allikevel.... Jeg ville så klart tatt hensyn til den ungen i bursdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg ser folk flest her er mest opptatt av å oppdra den kresne ;-) Hvis det hadde vært meg, hadde jeg ønsket at alle gjestene skulle hygge seg (i barnebursdag såvel som voksen-fest), og tilbydd et alternativ hvis jeg visste at én ikke likte pizza. Og kanskje særlig hvis det var bestevenninnen som man vel kjente best av ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort?'' Noen ganger ja, noen ganger nei. Jeg har sett flere tilfeller hvor foreldrene har laget problemene selv, eller vært svært "behjelpelige" med å la ungene være eller bli så kresne. Sier ikke at det gjelder alle, absolutt ikke, så vær så snill og ikke ta dette personlig. Jeg sier bare at jeg har problemer med å takle kresenhet i matveien. ''Eller at alle som har særspiste unger har vært dillete og sære med dem? For sånn er det nemlig ikke nødvendigvis, og da er sånne kommentarer alt annet enn hjelpsomme.'' Ref. det jeg skrev over. Ikke ta det personlig. Jeg skrev at jeg personlig hadde taklet det dårlig, det er da ikke noen kritikk av hverken kresne barn eller voksne som skal håndtere det, det går på meg og mitt. "Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort?" "Noen ganger ja, noen ganger nei. Jeg har sett flere tilfeller hvor foreldrene har laget problemene selv, eller vært svært "behjelpelige" med å la ungene være eller bli så kresne" Oh, yes, søsteren min løp og kjøpte fiskepinner til ungene sine i stedet for å la dem smake på den nydelige sjøørreten vi hadde fått i garnet... *stønn* Det kom frem at barna faktisk aldri hadde spist fisk i "naturlig form" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 "Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort?" "Noen ganger ja, noen ganger nei. Jeg har sett flere tilfeller hvor foreldrene har laget problemene selv, eller vært svært "behjelpelige" med å la ungene være eller bli så kresne" Oh, yes, søsteren min løp og kjøpte fiskepinner til ungene sine i stedet for å la dem smake på den nydelige sjøørreten vi hadde fått i garnet... *stønn* Det kom frem at barna faktisk aldri hadde spist fisk i "naturlig form" ''Oh, yes, søsteren min løp og kjøpte fiskepinner til ungene sine i stedet for å la dem smake på den nydelige sjøørreten vi hadde fått i garnet... *stønn* Det kom frem at barna faktisk aldri hadde spist fisk i "naturlig form"'' Det kunne jeg ønsket meg at noen hadde gjort da jeg var barn... Jeg tåler virkelig ikke bein i munnen - blir skikkelig kvalm av det. Selvfiskede småfisk er jo de verste i så måte. I min tidlige barndom var moren min snill og renset i det minste fisken for meg, men det var ikke alltid hun fant alle beina I voksen alder spiser jeg sjelden fiskepinner, da - men som regel stor fisk hvor beina er lette å identifisere - eller ferdigrensede fileter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 "Mener du at kresne barn er noe man kan velge bort?" "Noen ganger ja, noen ganger nei. Jeg har sett flere tilfeller hvor foreldrene har laget problemene selv, eller vært svært "behjelpelige" med å la ungene være eller bli så kresne" Oh, yes, søsteren min løp og kjøpte fiskepinner til ungene sine i stedet for å la dem smake på den nydelige sjøørreten vi hadde fått i garnet... *stønn* Det kom frem at barna faktisk aldri hadde spist fisk i "naturlig form" ''Oh, yes, søsteren min løp og kjøpte fiskepinner til ungene sine i stedet for å la dem smake på den nydelige sjøørreten vi hadde fått i garnet... *stønn* Det kom frem at barna faktisk aldri hadde spist fisk i "naturlig form"'' oi, den var litt drøy. Også "fisk med skinn" som er SÅ godt! Dette er vel typisk eksempel på bjørnetjeneste... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''Må det ikke være halal?'' Aner ikke. Den eneste muslimen jeg har besøk av innimellom spiser alt, selv svin. ) Ja, jeg har spurt mora og hun legger ingen føringer på hva ungen spiser, de er vel ganske liberale muslimer (om det finnes noe slikt). Vegetarpizza er vel et godt alternativ. ) ''de er vel ganske liberale muslimer (om det finnes noe slikt).'' Selvfølgelig finnes det liberale muslimer - mange av dem, til og med. De fleste muslimene jeg kjenner er rimelig avslappede. Noen av dem er til og med homofile. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg ser folk flest her er mest opptatt av å oppdra den kresne ;-) Hvis det hadde vært meg, hadde jeg ønsket at alle gjestene skulle hygge seg (i barnebursdag såvel som voksen-fest), og tilbydd et alternativ hvis jeg visste at én ikke likte pizza. Og kanskje særlig hvis det var bestevenninnen som man vel kjente best av ungene. ''Jeg ser at folk flest her er mest opptatt av å oppdra det kresne barnet... ;-)'' Jeg kan bare snakke for meg selv;-), men mitt råd hadde grobunn i at ''Bursdagsbarnet vil veldig gjerne ha en slik bursdag, men bekymrer seg for denne ene gjesten...'' Det syns jeg både var leit og unødvendig, og ville kommunisert dette dersom det var min egen jubilant dette angikk. Men selv om jeg prinsipilet ville ment at barnet og barnets foreldre var de rette til å løse utfordringen ville jeg nok i prakstis stilt opp med det foretrukne pølsebrødet med ketsjup når det kom til stykket... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 De har både lasange, pasta og hamburger på Peppes. Så jeg ville sagt at denne venninnen kunne velge mellom en av de rettene istedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Mine barn på snart 9 og 12 liker ikke brus. Kan ikke skjønne at DET er et problem. De spør om vann, og får det. Det er noe alle kan skaffe uten problem. Jeg er faktisk ganske happy for at ungene ikke liker brus (og de er barn av en coca coliker!) og gjør absolutt _ingenting_ for at de skal lære seg å like det heller. Selv liker jeg verken kaffe eller øl, noe som heller aldri har vært noe problem, annet enn evt rare blikk, men jeg spiser alt jeg får servert, det gjør barna mine også. Samme her. Mitt ene barn liker ikke brus, og ikke saft heller sånn egentlig (men kan til nød presse i seg et glass saft - aldri brus). Ber alltid om vann eller melk i barneselskaper. Jeg har heller ikke jobbet for å lære mitt barn å like brus eller saft. Og jeg er veldig glad for at ingen av de foreldrene som har bedt barnet mitt i bursdag har sett det som sin oppgave å oppdra ungen på dette feltet. Barnet mitt spiser det meste av mat da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nettopp hatt time hos psykologen Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Benytt anledningen til å lære 10-åringen din å ikke ta alt for mye ansvar for "vanskelige" personer Viktig å lære det før det setter seg et uheldig mønster det kan ta årevis å rydde opp i Dvs: Det er hennes bursdag og hun som velger, med god samvittighet, ut fra det _hun_ vil. Så kan dere alltids løse det med foreldrene til venninna så hun spiser før hun kommer. Ville ikke lagt så veldig opp til at venninna skal få spesialbehandling. Det får hun vel nok som det er av hjemme, så hun har nok også godt av å lære seg livets harde realiteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Samme her. Mitt ene barn liker ikke brus, og ikke saft heller sånn egentlig (men kan til nød presse i seg et glass saft - aldri brus). Ber alltid om vann eller melk i barneselskaper. Jeg har heller ikke jobbet for å lære mitt barn å like brus eller saft. Og jeg er veldig glad for at ingen av de foreldrene som har bedt barnet mitt i bursdag har sett det som sin oppgave å oppdra ungen på dette feltet. Barnet mitt spiser det meste av mat da. ''Jeg har heller ikke jobbet for å lære mitt barn å like brus eller saft. Og jeg er veldig glad for at ingen av de foreldrene som har bedt barnet mitt i bursdag har sett det som sin oppgave å oppdra ungen på dette feltet.'' Hehe, den dagen jeg prøver å presse et barn til å drikke brus (eller saft), håper jeg noen har vett på å gi meg en ørefik. Det er jo veldig uproblematisk å servere folk et glass vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Mine barn på snart 9 og 12 liker ikke brus. Kan ikke skjønne at DET er et problem. De spør om vann, og får det. Det er noe alle kan skaffe uten problem. Jeg er faktisk ganske happy for at ungene ikke liker brus (og de er barn av en coca coliker!) og gjør absolutt _ingenting_ for at de skal lære seg å like det heller. Selv liker jeg verken kaffe eller øl, noe som heller aldri har vært noe problem, annet enn evt rare blikk, men jeg spiser alt jeg får servert, det gjør barna mine også. Synes det er uproblematisk med barn som ikke dirkker brus. Har alltid en mulighet for saft, juice, melk, vann med isbiter og sitronskive/agurkskive eller vann rett fra springen ( og vi har veldig godt vann!). Det er litt vanskeligere når det kommer til mat, legger meg gjerne i selen der det er allergier eller religion som er årsaken, men synes det er verre når barn bare er kresne. Min bror var superkresen, han gikk alltid i selskap med matpakke, til han var godt voksen faktisk. Ble visst litt flaut etterhvert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Mine barn på snart 9 og 12 liker ikke brus. Kan ikke skjønne at DET er et problem. De spør om vann, og får det. Det er noe alle kan skaffe uten problem. Jeg er faktisk ganske happy for at ungene ikke liker brus (og de er barn av en coca coliker!) og gjør absolutt _ingenting_ for at de skal lære seg å like det heller. Selv liker jeg verken kaffe eller øl, noe som heller aldri har vært noe problem, annet enn evt rare blikk, men jeg spiser alt jeg får servert, det gjør barna mine også. Kjære vene.... det er supert at unger ikke drikker brus, det var ikke det! Gjesten fikk saft, men det var feil farge.. Liker ikke pizza og heller ikke pølse.. En MEGET kresen gjest med andre ord. Det var DET jeg ville frem til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ''vi har hatt en gjest som ikke liker brus. Heldigvis har vi hatt saft, men feil farge...!!! Den samme gjesten liker ikke pizza, så jeg koker noen pølser..det liker han heller ikke!'' Jøss - han høres jo enda verre ut enn en liten gjest vi har her av og til. Hun er visstnok også ekstremt kresen og den ene gangen hun overnattet her sa mora tørt: "X er fryktelig kresen så du må ikke bry deg om det dersom hun ikke spiser noe, hun sulter ikke ihjel." Enkelt og greit. ) grei mor da, ho har skjønt det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.