Gå til innhold

Barn på besøk - ha med dataspill

Gjest Fru Blome

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Blome

7-8åringer, når de besøker hverandre vil de gjerne ha med dataspill (ninendo ds). Ser ikke noe i veien for det, så lenger foreldrene avgrenser spillingen til max en time eller så? Litt dele meninger, noen foreldre nekter barna å ha dataspill når de skal på besøk. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved overnatting er jo halve stasen å ha med seg DS'en og ligge under dyna, lenke mot hverandre og spille halve natta. :o)

Ja, de fikk ha med seg DS'ene da de var på den alderen også, jentene spilte sjelden særlig lenge i slengen, guttene kunne godt sitte i timesvis - så lenge det ikke skjer hver eneste dag bryr jeg meg ikke. Som regel finner de på andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Blome

Ved overnatting er jo halve stasen å ha med seg DS'en og ligge under dyna, lenke mot hverandre og spille halve natta. :o)

Ja, de fikk ha med seg DS'ene da de var på den alderen også, jentene spilte sjelden særlig lenge i slengen, guttene kunne godt sitte i timesvis - så lenge det ikke skjer hver eneste dag bryr jeg meg ikke. Som regel finner de på andre ting også.

Veldig enig, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg lot de ha DS med i den alderen. Nå er det data de tar med (10-11 år). Det er jo det som de synes er moro.

Selvsagt gjorde de andre ting også, de gjør de enda, og tar spilling overhånd gir jeg dem bare ett lite vink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataspill i våre dager er mer sosialt enn da foreldregenerasjonen vokste opp.

Så lenge de spiller _sammen_ på et vis, ikke sitter i hver sin lukkede boble og like gjerne kunne vært hjemme hos seg selv, er det vel greit. Men de bør finne på noen andre ting i løpet av besøket også

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får ikke det, og har heller ikke ytret noe ønske om det, heldigvis.

Jeg er forberedt på at den tiden vil komme, men 7-8 åringer? Nope!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Jeg ville si at det er greit. Min yngste har ikke ytret noe ønske om det, men 12-åringen og vennene gjør dette hele tiden.

Når de er her, begrenser jeg spillingen og ber dem finne på noe annet etter en stund, og jeg regner med at andre foreldre setter grenser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mine unger, særlig guttungen, har det vært kjempestas å ha med spill og linke til hverandres DS'er når de har vært på besøk. Jeg synes det er lettere å la dem få sitte sånn sammen og spille enn når de sitter alene og spiller for seg selv.

Så, ja, jeg laot (og lar) dem få ta med spill på besøk til andre. Regner med at de fleste foreldre til mine barns venner lar dem holde på en stund for så så "kaste dem ut" i hagen for å leke fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem ved at ungene tar med dataspill til hverandre forutsatt at det er 'anstendige' spill og ting ikke rotes vekk.

Andre foreldres en-timesregler ville jeg nok fått problemer med å overholde til punkt og prikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...