Gjest sliten tvillingmamma til jenter Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 ...orker en atpåklatt. Jeg har vært alene med tvillingene mine i ni år nå. De har nå nådd den herlige hormonelle alder av 12 år. Si meg. Det blir bedre? Gi meg håp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ja, det blir bedre når de flytter hjemmefra ;-) Vi har en attpåklatt, men det er jo forskjell på unger og jeg synes vi har vært veldig heldig med lynne til attpåklatten vår. Hun er bare snill, grei, høflig, omtenksom, selvstendig og en blid solstråle med en alltid hyggelig kommentar. Nå skryter jeg fælt, men det er nesten ordrett det skolen også skrev fra siste konferansetime. Vi har kost oss skikkelig med å ha en attpåklatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Det blir bedre når de blir eldre, men ikke enda. Det tar noen år til. Jeg fikk også en attpåklatt etter å ha vært alene med to i 11 år, den eldste var da 14 og nr to 11. Nå har de eldste flyttet ut forlengst og attpåklatten er snart 16 og jeg har vært alene med han også nesten hele tiden. Jeg innrømmer at det var slitsomt da de to eldste var skikkelig hormonelle, minste var liten og jeg i overgangsalderen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pilka Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg grøsser ved tanken på to fjortiser på samme tid, men det går over;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Ja, det blir bedre om 7-8 år. Muligens 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 ''Si meg. Det blir bedre? Gi meg håp. '' Det hjelper når de blir 20 ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg tror på mange måter det er tøffere å ha to jevngamle barn, altså tvillinger, enn å ha søsken med litt aldersforskjell. Mine er nå 17, 12 og 8. For den eldstes del vil jeg si at 9. klasse var verst. Det er det tøffeste året vi har hatt, tøffe krav på skolen, hormonene raste og i tillegg tok mobbinga helt av. Deretter ble det bare bedre. Nå (2. klasse på videregående) går det helt flott. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg tror på mange måter det er tøffere å ha to jevngamle barn, altså tvillinger, enn å ha søsken med litt aldersforskjell. Mine er nå 17, 12 og 8. For den eldstes del vil jeg si at 9. klasse var verst. Det er det tøffeste året vi har hatt, tøffe krav på skolen, hormonene raste og i tillegg tok mobbinga helt av. Deretter ble det bare bedre. Nå (2. klasse på videregående) går det helt flott. Og jeg kan skrive under vitenskapelig studie på at det er 110% korrekt. Det ER ti ganger verre med to barn på helt samme nivå (tvillinger) enn det er med en etablert "hakkeorden." (Selv om det finnes unntak i den regelen, jeg vet at noen foreldre sliter veldig med søsken som sloss og er veldig forskjellige.) Millimeterrettferdighet er vi gode på her på huset. *Gaaahhhhhh* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg beundrer deg! Er det jenter eller gutter du har? Begge deler kanskje:) Svarer mer når du nevner kjønn på barna, hvis du vil. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg beundrer deg! Er det jenter eller gutter du har? Begge deler kanskje:) Svarer mer når du nevner kjønn på barna, hvis du vil. Klem fra ''Svarer mer når du nevner kjønn på barna'' Du får et slags hint i nicket til trådstarter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Ofte synes jeg prepubertene kan være værre enn når de kommer i puberten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SMIRnøff Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 ''Si meg. Det blir bedre? Gi meg håp. '' Det hjelper når de blir 20 ;-) Ikke hvis de blir psyke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Ikke hvis de blir psyke. ''Ikke hvis de blir psyke.'' Jeg tror at det å ha voksne barn med psykiske lidelser kan innebære mye bekymring - men de fleste voksne tilfører jo også noe til sine foreldre. Men du peker egentlig på noe som det snakkes for lite om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siten tvillingamma til jenter Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg beundrer deg! Er det jenter eller gutter du har? Begge deler kanskje:) Svarer mer når du nevner kjønn på barna, hvis du vil. Klem fra Jeg har to jenter. Beklager sent svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.