Gå til innhold

Beste jeg har lest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig. Hun har så inderlig rett. Artikkelen føyer seg inn i advarsler mot curlingforeldre og måten vi pakker barna inn i bomull. Stakkars barn, det kan jo tenkes de får litt motgang!

Så ender de som voksne som ikke orker å dra på jobb fordi de snufser litt. Og som voksne som ikke tør å ta initiativ til å faktisk komme seg til Utøya og ta svinet, men venter på beskjed fra overordnede som ikke aner hva som foregår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378815-beste-jeg-har-lest/#findComment-3333406
Del på andre sider

Gjest minnah

Synes mye var veldig godt og tankevekkende skrevet, men synes dette er forvirrende:

''Den norske reaksjon på 22. juli er denne kristne opplysningens mest slående uttrykk. Jeg kunne ikke forestilt meg lignende respons i Polen, Spania eller England: Der ser jeg for meg fordømmelser fulle av dramatisk retorikk, protester utenfor parlamentet og retten med paroler som sier «Kill the bastard! We want Death Penalty for the Monster!», spredte konspirasjonsteorier om CIA- eller KGB-engasjement etc. Men dette er fremmed i Norge. Når Djevelen slår, snakker man om mer åpenhet og mer demokrati. Selvsagt, dette er bare ord, men det er også en bekreftelse på styrken til den oppløftende, rasjonalitetsbaserte tradisjonen. En tradisjon som har fengslet hele verden.''

når hun snakker om den nprske naivismen, for å si det slik, er det ovennevnte siterte en kritikk? Eller kun en observasjon? Jeg oppfatter det som at hun mener vi ikke slår hardt nok. - Derved hennes konklusjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378815-beste-jeg-har-lest/#findComment-3334225
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...