Lillemus Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vhanja skrev (4 minutter siden): Min samboer kaller foreldrene sine for "gamla" og "gamlingen". Er ikke vondt ment, hører vel litt til dialekten (han er nordfra). Min mann kaller sine for Sjølen og Sjøla. 😄 0 Siter
Vhanja Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (4 minutter siden): Ja det har nok med dialekt å gjøre, her sier mange gamlingen om sin far. Min mann sier modern, det minner meg om Fleksnes hehe Ja, samboer sier også "modern" noen ganger. 😅 Lillemus skrev (2 minutter siden): Min mann kaller sine for Sjølen og Sjøla. 😄 Den var ny, den har jeg ikke hørt før. 1 Siter
Vendi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (1 time siden): Hadde ei venninne som sa gubben og kjerringa, syns det var litt artig og gammeldags. Det sier vi her jeg bor d.d. F.eks er det typisk å avslutningsvis si "hils kjerringa/gubben" hvis du treffer noen ute og slår av en prat. Venninner kan også si "gubben" om mennene sine. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Vendi skrev (33 minutter siden): Det sier vi her jeg bor d.d. F.eks er det typisk å avslutningsvis si "hils kjerringa/gubben" hvis du treffer noen ute og slår av en prat. Venninner kan også si "gubben" om mennene sine. Ja det sier noen her og. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.