Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal reise fra Oslo til Kristiansand i sommer, skal være ca en uke i Kristiansand.

Lurer på hva hvilken reisemåte vi skal benytte:

- Tog, desidert billigst, men mye bytte undervegs grunnet arbeid på linjene.

- Fly, desidert dyrest.

- Leiebil, I pris litt under fly, men så har vi mulighet til å kjøre og se akkurat det vi vil i en uke.. tips anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378972-reisem%C3%A5te-oslo-kristiansand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Skal bo privat, så kostnadene til parkering vil vel bli under besøk i selve sentrum?

Da velger du uten tvil bil. Mye bedre å komme seg til og fra steder feks dyreparken om dere har med barn og vil dra ut av byen for å oppleve. Om ikke koster det jo for både taxi og buss den veien.

Om økonomien er viktigst, tog. Det er svært dyrt å parkere en uke i Kr.Sand slik Sør nevner. Fly er i mine øyne mest behagelig så sant man tyller i seg et glass vin eller 2 før avgang :-)

Ok. Hvordan er det og komme seg imellom i Kristiansand hvis man vil se seg litt om? Forstår at dyreparken ikke ligger i sentrum blandt annet..

Om økonomien er viktigst, tog. Det er svært dyrt å parkere en uke i Kr.Sand slik Sør nevner. Fly er i mine øyne mest behagelig så sant man tyller i seg et glass vin eller 2 før avgang :-)

Ok. Hvordan er det og komme seg imellom i Kristiansand hvis man vil se seg litt om? Forstår at dyreparken ikke ligger i sentrum blandt annet..

Det går helt greit, det går greit med både buss og taxi, men alt koster jo. Men er det så galt å kjøre? bruker kanskje gode 4 timer?

Annonse

Gjest prust

Jeg bor i Kristiansand og kjenner regionen godt. Dere kan swelvsagt bruke kollektivtrafikk til Kristiansand, men det er dyrt å komme seg rundt med buss/taxi - så sant det ikke finnes noe feriekort med bussen, men det tviler jeg på.

Dyreparken ligger ca 12 km øst for byen. Det går buss dit fra sentrum.

Det tar ikke mer enn drøye fire timer å kjøre fra Oslo til Kristiansand. Dersom dere skal bo privat utenfor sentrum, ville jeg helt klart ha kjørt med bil. Dersom dere skal bo privat inne i sentrum, hadde jeg valgt tog.

Jeg liker godt å ta tog, og pleier å bruke det når jeg skal på jobbreise til Oslo. Liker ikke buss, men der er en jo forskjellige. Det går mange bussabganger pr dag mellom Oslo og Kristiansand.

Fly er jo greit - men det tar jo litt tid opp til Gardermoen, være der en time før, og så komme seg fra Kjevik til dit dere skal være. Ikke så ofte det går flybuss heller...

Tror ikke jeg har reist ett eneste sted uten bil bortsett fra laaaange utenlandsturer jeg... Er det mulig, liksom? ;-)

Jeg liker virkelig ikke å kjøre og synes fire timer er lenge og slitsomt å kjøre. Hvis noen andre kan kjøre så er det greit, men jeg blir sliten etter en times kjøring og da har jeg egentlig fått nok.

Gjest prust

Jeg liker virkelig ikke å kjøre og synes fire timer er lenge og slitsomt å kjøre. Hvis noen andre kan kjøre så er det greit, men jeg blir sliten etter en times kjøring og da har jeg egentlig fått nok.

Er litt enig med deg. Ikke ofte jeg kjører langt selv. Men fordelen med å ha bil der en skal være på ferie veier opp ulempen med å kjøre fire timer.

Jeg har klart det, selv med mine "engler" i bilen (ironi). gruet meg i mange dager på forhånd, men det gikk bedre enn jeg fryktet, trolig fordi vi da bare var 4 i bilen. Vanligvis er vi fem, og det er mye trangere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...