Gå til innhold

Gjevnlig skriking på samme tidspunkt

Gjest Nysgjerrig Mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrig Mamma

Hei, jeg har en sønn på 2 år og helt siden han var 1 har han våknet akkurat etter 00:00. Han er ikke tilstedeværende, akkurat som om han fortsatt sover, bare at han skriker og her helt ifra seg. Ingenting hjelper! Han roer seg ikke når jeg tar han opp, han vil ikke ha drikke, ingen smokk, ingenting! Akkurat som om han blir psykotisk. Jeg føler meg maktesløs, og vil så gjerne hjelpe han.. Dette har skjedd med et par månders mellomrom, i jevne perioder. Men han våkner alltid til samme tid, uansett om han er sint eller overtrøtt. Jeg så noe på tv, et syndrom der barn våkner i en slags transe og er kjempesint! men de sover fortsatt. Hvis barnet falt og slo hodet sitt kraftig de første levemåndene, kan dette syndromet inntreffe. Og han har falt et par ganger da han begynte å reise seg (da han var 6mnd), og har fått et par kuler. Jeg er ganske redd for om det har noe å si for den transen han kommer i etter 00:00. det skjer nærmest hver dag for tiden, og jeg begynner å bli redd for gutten min. Håper på svar for hva jeg evt. kan gjøre, og om det kan være mulig at han har fått noe langvarig som kan behandles eller lignende. Mvh. fortvilt førstegangs-mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bare slappe av. Det kalles nattskrekk og du kan google det. Du skal ikke gjøre noen verdens ting. Min yngste var slik og han sov, helt klart. Men det var fælt å høre på da

Fra Internett

''Nattskrekk

- Nattskrekk er ikke det samme som normale drømmer eller mareritt. Typisk ved nattskrekk er at barnet plutselig reiser seg opp i sengen og skriker høyt. Når en prøver å trøste barnet oppnår en ikke kontakt, og det kan være utrøstelig i flere minutter før ”anfallet” går over. Ikke prøv å vekke barnet, da noen barn bare blir enda mer stresset av det. Foreldre kan prøve å være nær barnet og snakke lavt og beroligende. En kan prøve å forebygge nattskrekk ved å ta god tid før barnet skal i seng, og prøve å få en rolig atmosfære rundt leggeritualet.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...