jubalong70 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Vår eldste (7.klasse) var på bli-kjent-fest med andre 7.klassinger som skal begynne på samme ungdomsskole til høsten. Festen sluttet kl. 22. Til vanlig er hun i seng til kl. 22, og leser til litt over 22. I går ble det naturligvis senere. I tillegg slet hun litt med å sovne. I dag tidlig var hun utrolig trøtt. Hun mente hun burde få fri fra skolen i dag, for det kom flere av de andre på trinnet hennes til å få. Det var selvsagt fullstendig uaktuelt. Er man med på leken, må man tåle steken Er jeg veldig urimelig? Jeg tror nok gjerne at noen av foreldrene rundt omkring kan la barna sine være hjemme, men absolutt ikke alle. Og som sagt, det er komplett uaktuelt for meg å la ungen få være hjemme etter å ha vært med på et frivillig opplegg (selv om jeg syntes det var et flott tiltak og absolutt var enig i at hun skulle være med). Synspunkt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Du har rett - de kan ikke bolse skolen pga andre aktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Urimelig? Jeg mener du burde fått huet undersøkt dersom du hadde latt henne få fri fra skolen i dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Selvfølgelig går man på skolen i slike tilfeller. Urimelig? Ikke tenk på det en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Du er ikke urimelig nei ! Her er dicokveldene ( på skolen ) alltid på torsdager ,til kl 22 og skulle vi latt ungene være hjemme dagen etter fordi dem er trøtte ......neiii : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Urimelig? Jeg mener du burde fått huet undersøkt dersom du hadde latt henne få fri fra skolen i dag! Takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Du har rett - de kan ikke bolse skolen pga andre aktiviteter. Takk, jeg er helt enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Selvfølgelig går man på skolen i slike tilfeller. Urimelig? Ikke tenk på det en gang. Godt, det skal jeg ikke gjøre heller 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Du er ikke urimelig nei ! Her er dicokveldene ( på skolen ) alltid på torsdager ,til kl 22 og skulle vi latt ungene være hjemme dagen etter fordi dem er trøtte ......neiii : ) Flott 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Urimelig? Jeg mener du burde fått huet undersøkt dersom du hadde latt henne få fri fra skolen i dag! Enig. Å lære barna å skulke dagen derpå fra første fest er vel ikke det lureste man gjør, for å si det mildt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Selvfølgelig tar man seg ikke fri fra skolen når man har vært på fest! Ikke urimelig, nei. Det er jo dessuten fredage i dag, man klarer en trøtt dag, så kan de hvile i helgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Det ville aldri blitt aktuelt å gi ungen fri pga. at han/hun hadde vært på fest dagen før. Dette tåler de og det er en del av livets lære! Jeg blir bekymret når jeg hører at folk gir ungene sine fri av slike grunner, det er ikke rart vi tåler mindre og mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Selvfølgelig får man ikke fri fra skolen fordi man var på fest kvelden før! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 ''Er jeg veldig urimelig? '' He he, nope! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Helt opplagt at de ikke skal gis fri i etterkant av en slik tilstelning! Å måtte stå opp selv om man er trøtt hører med til livets ordinære utfordringer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 ''Det var selvsagt fullstendig uaktuelt. Er man med på leken, må man tåle steken ;)'' og: "Helt om natten, helt om dagen" etc. Helt enig :-) ''Er jeg veldig urimelig?'' Slett ikke. Det er ikke _behagelig_ å måtte stå opp tidlig og gå på skolen når man har vært på fest kvelden før, men det er veldig lærerikt og dannende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 I prinsippet helt enig med deg! Du har gjort det rette. Sønnen min hadde nok insistert kraftig på å bli hjemme etter en slik fest han også og jeg hadde måttet bruke mye krefter på å få ham på skolen. Og han hadde brukt de samme argumenter som din datter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Skjønner overhodet ikke at man kan vurdere å la barnet være hjemme med slik begrunnelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Nei men jubalong da, lurer du egentlig på dét?? Selvfølgelig går man på skole (og senere i livet på jobb) etter en sen kveld! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Skjønner overhodet ikke at man kan vurdere å la barnet være hjemme med slik begrunnelse. Og der ser jeg at jeg ikke hadde trengt å skrive mitt innlegg Hadde forøvrig ventet å finne noe helt annet bak overskriften, ala hvor lang dagen har vært og hvor deilig det skal bli med helg eller noe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.