Gå til innhold

Trøtt etter fest :)

jubalong70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Støtter de andre som har svart så langt.

Ved neste korsvei får du si noe slik som at "de 17 andre foreldrene jeg konfererte med sa at..", hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Selvfølgelig tar man seg ikke fri fra skolen når man har vært på fest! Ikke urimelig, nei. Det er jo dessuten fredage i dag, man klarer en trøtt dag, så kan de hvile i helgen.

Akkurat det jeg sa til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Det ville aldri blitt aktuelt å gi ungen fri pga. at han/hun hadde vært på fest dagen før. Dette tåler de og det er en del av livets lære!

Jeg blir bekymret når jeg hører at folk gir ungene sine fri av slike grunner, det er ikke rart vi tåler mindre og mindre.

''Jeg blir bekymret når jeg hører at folk gir ungene sine fri av slike grunner, det er ikke rart vi tåler mindre og mindre.''

Jeg er så enig. Jeg blir lettere sjokkert av noen foreldres holdninger... Men så begynner jeg innimellom å tvile på om jeg er grusomt streng ;)

Tar svarene her som bekreftelse på at jeg ikke var det denne gangen i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Nei men jubalong da, lurer du egentlig på dét?? Selvfølgelig går man på skole (og senere i livet på jobb) etter en sen kveld!

:)

Nei, egentlig så lurte jeg ikke. Men ble rammet av et snev av mulighet for at jeg er urimelig streng.

Jeg vet at noen foreldre i den klassen oppdrar barna sine på en helt og fullstendig annen måte enn jeg gjør med mine ;)

Jeg velger nok likevel å følge magefølelsen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Du vil ikke si at du går på argumenter a la: Det vil alle andre få?

;-)

I grunnen ikke, men unnskyldningen blir faktisk ikke brukt noe særlig. Og de gangene jeg har undersøkt etter at de har blitt brukt, så har det nok stemt at 95% har fått lov :)

Derfor ble jeg litt usikker, men ikke usikker nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

Nei, egentlig så lurte jeg ikke. Men ble rammet av et snev av mulighet for at jeg er urimelig streng.

Jeg vet at noen foreldre i den klassen oppdrar barna sine på en helt og fullstendig annen måte enn jeg gjør med mine ;)

Jeg velger nok likevel å følge magefølelsen min :)

Ble bare overrasket over at spørsmålet kom fra deg, fornuftige damen ;-) Magefølelsen er som regel alltid beste rådgiver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Ble bare overrasket over at spørsmålet kom fra deg, fornuftige damen ;-) Magefølelsen er som regel alltid beste rådgiver :)

LOL - kanskje jeg bare later som om jeg er fornuftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

''Jeg blir bekymret når jeg hører at folk gir ungene sine fri av slike grunner, det er ikke rart vi tåler mindre og mindre.''

Jeg er så enig. Jeg blir lettere sjokkert av noen foreldres holdninger... Men så begynner jeg innimellom å tvile på om jeg er grusomt streng ;)

Tar svarene her som bekreftelse på at jeg ikke var det denne gangen i alle fall :)

''Jeg er så enig. Jeg blir lettere sjokkert av noen foreldres holdninger... Men så begynner jeg innimellom å tvile på om jeg er grusomt streng ;)''

Ser den, jeg tror du er en veldig god mor og at du kan stole på deg selv her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man på skole /jobb selv om man har vært på fest! Den eneste grunnen til ikke å gå på skolen er at man virkelig er syk.

Jeg synes ikke du er for streng. Barn har godt av å stilles krav til slik at de lærer seg hvordan verden fungerer også når de blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

''Jeg er så enig. Jeg blir lettere sjokkert av noen foreldres holdninger... Men så begynner jeg innimellom å tvile på om jeg er grusomt streng ;)''

Ser den, jeg tror du er en veldig god mor og at du kan stole på deg selv her. :)

Tusen takk :) Jeg tror nok at det finnes mange værre mødre, og stoler stort sett på magefølelsen. Godt av og til å høre om den stemmer med "terrenget" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Tusen takk :) Jeg tror nok at det finnes mange værre mødre, og stoler stort sett på magefølelsen. Godt av og til å høre om den stemmer med "terrenget" :)

Ja, det hender det hjelper å relatere det til voksenverdenen. Du ville nok sett rart på en kollega som festet så han/hun ikke kunne komme på jobben dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Ja, det hender det hjelper å relatere det til voksenverdenen. Du ville nok sett rart på en kollega som festet så han/hun ikke kunne komme på jobben dagen etter.

Stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...