Gå til innhold

Beroligende til en tenåring.

frabodø

Anbefalte innlegg

Min datter forteller at hennes mor ga henne en beroligende tabelett slik at hun ikke skulle være nervøs på konfirmasjonsdagen sin.. Hun sier også at det vil hun bruke når hun skal ha prøver på skolen fremover for det "hjalp virkelig". Jeg ble ganske opprørt av dette, men beholdt roen og formanet henne til at det burde hun ikke begynne med. Jenta har ikke problemer utover en normal spenning og nervøsitet når det er ting som skal skje, noe jeg mener hun skal lære seg å håndtere på normalt vis uten medisinering. Det er en del av det å bli voksen. Tabeletten hun fikk heter Nutri-calm, og jeg finner ikke det på markedet i Norge når jeg googler det. Tror det er denne: http://www.theherbsplace.com/Nutri_Calm_60_Tablets_p_526.html

Noen som kjenner til denne?

Kom gjerne med synspunkter til hele saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Det er bare vitaminer i dette produktet, se innholdsfortegnelsen. Hvis en pille hjalp denne jenta til å bevare roen, var det ren placebo effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er bare vitaminer i dette produktet, se innholdsfortegnelsen. Hvis en pille hjalp denne jenta til å bevare roen, var det ren placebo effekt.

Det var betryggende at moren ikke hadde gitt datteren et B-preparat, men likevel betenkelig å medisinere datteren for vanlig nervøsitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forbudt for fedre å skrive her?

Med en kvinneandel på 99% her inne kan det være fort å glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det er godt å høre. Jeg vil alikevel formane henne til forsiktighet, å ikke sykeliggjøre normale følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser om pillen at dette er et rent naturprodukt, og da er det vel psyken til jenta selv som spiller henne et puss, og hun føler seg roligere. Ofte er det ikke mer som skal til.

Jeg trodde du snakket om "valige" beroligende medikamenter først, og ble en smule sjokkert, men dette ser jeg på som temmelig harmløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du din datters mor?

Hehe, en liten smule forutinntatt der kanskje?

Minner meg om sønnen og faren som var i en trafikkulykke, hvorpå kirurgen utbryter "Det er min sønn!" Hvordan kan det ha seg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er godt å høre. Jeg vil alikevel formane henne til forsiktighet, å ikke sykeliggjøre normale følelser.

''Jeg vil alikevel formane henne til forsiktighet, å ikke sykeliggjøre normale følelser.''

Det er jeg HELT enig med deg i, og på det området må du være sterk overfor din datter siden moren kanskje kan ha en hang til å ville medisinere bort vanskelighetene. Ingen går gjennom livet uten nervøsitet, redsel og spenninger - det er normalt og skal ikke medisineres bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vil alikevel formane henne til forsiktighet, å ikke sykeliggjøre normale følelser.''

Det er jeg HELT enig med deg i, og på det området må du være sterk overfor din datter siden moren kanskje kan ha en hang til å ville medisinere bort vanskelighetene. Ingen går gjennom livet uten nervøsitet, redsel og spenninger - det er normalt og skal ikke medisineres bort.

ikke bare bare, å formane en fjortis :) Jeg vil ikke forulempe moren, og vil heller ikke at dette skal gå over til noe hun holder skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Minner meg om sønnen og faren som var i en trafikkulykke, hvorpå kirurgen utbryter "Det er min sønn!" Hvordan kan det ha seg? ;-)

:-D Uff, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Jeg vil alikevel formane henne til forsiktighet, å ikke sykeliggjøre normale følelser''

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Det var ingen ingredienser som skremte meg, så sånn sett ikke noe farlig.

Men, jeg liker ikke holdningen om at vi skal ta en "pille for alt som er ille".

Jeg mener, som deg, at hun må lære seg å takle livets spenningsfaser. De vil dukke opp jevnlig.

Hva skjer den gangen hun må gjennom noe slikt, og ikke har Nutri-Calm? Hva skjer om hun ikke får effekt av den, vil hun etterhvert havne på Valium?

Jeg hadde nok snakket endel med henne om medisinering generelt. Ikke anklaget henne på noen måte for at hun brukte preparatet, men snakket om realitetene i livet og hvordan man skal takle det som er vanskelig, vondt, angstfylt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Det var mer enn vitaminer - også urter, de fleste av dem naturlig beroligende (humle og valeriana). Funker det altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare bare, å formane en fjortis :) Jeg vil ikke forulempe moren, og vil heller ikke at dette skal gå over til noe hun holder skjult.

Nei, det er en vanskelig balansegang, spesielt med jenter i den alderen. Men en annen ting å tenke på, er at ofte finner man ut at disse naturpreparatene inneholder skadelige stoffer også, så det er ikke bare bare å ukritisk tylle det i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hun skriver " min datter sier at hennes mor...."

Min datters mor er iallefall meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Er det forbudt for fedre å skrive her?

hahahahaha..... Så rart, det tenkte jeg overhodet ikke på... Der ser du...jaja, nei jeg tror ikke det er mange mannfolk som skriver her

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver " min datter sier at hennes mor...."

Min datters mor er iallefall meg..

Hehe, du har fortsatt ikke lest svaret fra trådstarter? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...