Gå til innhold

Konto til barn.

Mandolaika

Anbefalte innlegg

Mandolaika

Noen som kan anbefale et sted jeg kan opprette konto til barna mine, hvor de kan sette inn bursdagspenger osv.? Det skal være en konto de kan ta ut penger fra hvis de skal bruke på noe de vil kjøpe seg, så det er praktisk hvis det er et fysisk sted man kan gå og gjøre dette. Postbanken?

Ser på dette som sikrere enn å ha sparegriser plassert hjemme, pluss at det er enkelt for besteforeldre og andre å overføre penger til denne kontoen hvis de skal gi bursdags- eller julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstemann har konto i min bank og jeg har hans konto på nettbanken min så jeg kan overføre penger øyeblikkelig hvis han trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det banker hvor man kan ta ut penger over disk lenger? Postbanken har gått inn i DnB forøvrig. Jeg ville opprettet en konto i samme bank som du selv har, da har du tilgang på barnets konto via nettbank og kan enkelt overføre penger dit ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Minstemann har konto i min bank og jeg har hans konto på nettbanken min så jeg kan overføre penger øyeblikkelig hvis han trenger.

Det høres veldig lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Finnes det banker hvor man kan ta ut penger over disk lenger? Postbanken har gått inn i DnB forøvrig. Jeg ville opprettet en konto i samme bank som du selv har, da har du tilgang på barnets konto via nettbank og kan enkelt overføre penger dit ved behov.

''Finnes det banker hvor man kan ta ut penger over disk lenger?''

Ja, det er fortsatt et sted der jeg bor, men det forsvinner vel etter hvert..

Tror jeg skal opprette i samme bank som jeg selv har ja. Hvis de får cash utenom, kan jeg jo evt. bare ta de pengene selv og så overføre samme beløp til barnas konto fra min egen konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Som andre sier, opprett konto i samme bank som du har selv. Veldig lettvint og greit med tanke på nettbank og uttak av penger. Min datter har fått ungdomskort knyttet til kontoen, og jeg synes det er greit å ta en kikk innimellom for å se hvor pengene blir av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandolaika

Som andre sier, opprett konto i samme bank som du har selv. Veldig lettvint og greit med tanke på nettbank og uttak av penger. Min datter har fått ungdomskort knyttet til kontoen, og jeg synes det er greit å ta en kikk innimellom for å se hvor pengene blir av.

Takk for svar. Jeg velger å gjøre det slik dere skriver, men hvordan får barna tatt ut fra og satt inn på den kontoen, når det ikke er et fysisk sted å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg velger å gjøre det slik dere skriver, men hvordan får barna tatt ut fra og satt inn på den kontoen, når det ikke er et fysisk sted å gå?

Minibankkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konto til begge barna i min egen bank, så administrerer jeg inn- og uttak fra min nettbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Minibankkort

Ok, jeg skal kontakte banken og forhøre meg litt, men velger samme bank som jeg selv har ja, det er nok best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Jeg har konto til begge barna i min egen bank, så administrerer jeg inn- og uttak fra min nettbank.

Takk for svar, ja det må bli slik her også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig man kan sette inn penger i Postbanken / DnB i post i butikk? Ta ut kan man jo gjøre i alle minibanker og dagligvareforretninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sette penger inn ved å gi cash til meg, så overfører jeg beløpet fra min til deres konto. Penger ut har ikke vært aktuelt, men jeg ser jo for meg tilsvarende løsning, ved at jeg gir dem cash og overfører beløpet fra deres til min konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Vi har banken i byen, og kan dra dit å ta ut å sette inn. Ellers fungerer jeg som bank. Trenger de penger kan de få av meg, så overfører jeg bare fra kontoen deres og over til meg. Samme om de skal sette noe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Mine sette penger inn ved å gi cash til meg, så overfører jeg beløpet fra min til deres konto. Penger ut har ikke vært aktuelt, men jeg ser jo for meg tilsvarende løsning, ved at jeg gir dem cash og overfører beløpet fra deres til min konto.

Takk for svar. Det er nok absolutt enklest med samme bank som meg da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Vi har banken i byen, og kan dra dit å ta ut å sette inn. Ellers fungerer jeg som bank. Trenger de penger kan de få av meg, så overfører jeg bare fra kontoen deres og over til meg. Samme om de skal sette noe inn.

Ja, må bli sånn hos oss også, det er egentlig veldig tungvint hvis vi fysisk må oppsøke banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oxo en mor

Selv har vi skandiabanken. Til poden benytter vi DNB/posten fordi det skal være mulig å gå med kontanter å sette inn. Dessuten har de jo oppe på lørdager etc. Så er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Vi opprettet konto til barna i vår lokale bank, de fikk til og med 50 kroner i bonus, da kontoen ble opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Vi opprettet konto til barna i vår lokale bank, de fikk til og med 50 kroner i bonus, da kontoen ble opprettet.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika

Selv har vi skandiabanken. Til poden benytter vi DNB/posten fordi det skal være mulig å gå med kontanter å sette inn. Dessuten har de jo oppe på lørdager etc. Så er fornøyd med det.

Takk for svar, det er et poeng det med posten som er oppe på lørdager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...