PieLill Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Vi synes det har fungert greit at ungene har konto i samme bank som oss. Begge foresatte må signere på alt som har med barnas bankkontoer å gjøre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Vi synes det har fungert greit at ungene har konto i samme bank som oss. Begge foresatte må signere på alt som har med barnas bankkontoer å gjøre. mvh Takk for svar, det blir slik jeg ordner det her også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Ja, må bli sånn hos oss også, det er egentlig veldig tungvint hvis vi fysisk må oppsøke banken. Som regel gjør vi det på den måten, at vi fungerer som bankskranke. De første gangene var jeg nøye med at ungene skulle se på når jeg overførte pengene slik at de skulle få et forhold til hva jeg gjorde. I begynnelsen er det pedagogisk lurt, og motiverende for sparing, å ha barna med i banken når de oppretter konto og å dra til banken for å sette inn pengene sine og likedan for å ta ut. Da får de et konkret bilde av hvordan ting henger sammen. Det er stor forskjell på å levere penger til mamma så hun tar vare på dem og å selv gå i banken og ordne opp. Når nyhetens interesse har lagt seg og ungene har blitt blasserte mhp 'den fantastiske banken', er det ikke så nøye lengre. :-) Viktig at ungene får klart for seg hva banken er og ikke oppfatter det hele som bare noe mamma ordner og dåner med. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Minibankkort Etter at de har fyldt 13. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Som regel gjør vi det på den måten, at vi fungerer som bankskranke. De første gangene var jeg nøye med at ungene skulle se på når jeg overførte pengene slik at de skulle få et forhold til hva jeg gjorde. I begynnelsen er det pedagogisk lurt, og motiverende for sparing, å ha barna med i banken når de oppretter konto og å dra til banken for å sette inn pengene sine og likedan for å ta ut. Da får de et konkret bilde av hvordan ting henger sammen. Det er stor forskjell på å levere penger til mamma så hun tar vare på dem og å selv gå i banken og ordne opp. Når nyhetens interesse har lagt seg og ungene har blitt blasserte mhp 'den fantastiske banken', er det ikke så nøye lengre. :-) Viktig at ungene får klart for seg hva banken er og ikke oppfatter det hele som bare noe mamma ordner og dåner med. mvh Takk for nok et nyttig svar fra deg, PieLill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Mine har sin konto knyttet til min, slik at jeg har nettbankoversikt. Veldig praktisk.. jeg har ikke lest tråden så det vet du sikkert alt.. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.