Gjest B-kymret Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg er fraskilt en mann som mobbet meg og barnet vårt. Jeg var usikker på om jeg skulle bli i forholdet eller gå for barnets skyld. For min skyld har det vært utvilsomt det beste, men barnet er jo nå alene oppi dette uten at jeg kan forsvare henne eller svare faren. Jeg er bekymret for barnets psykiske helse. Faren har mange gode sider også, de gjør mye hyggelig sammen og faren er også rosende og oppmuntrende. Mobbingen er liksom skjult, som kritikk innimellom alt det andre. Jeg opplevde det som svært vanskelig å innse selv, at han ikke hadde rett til dette og at det ikke var noe galt med meg. For han var jo snill også. Mobbingen kan for eksempel dreie seg om å påpeke uheldige sider ved utseendet, eller bemerkelser av hva vi ikke får til. Han snakker også nedsettende om andre. Jeg hadde vel håpet at det var jeg som gjorde at han fikk behov for å oppføre seg slik og at det ville bli bedre for jenta vår også når jeg flyttet ut, men sist vi møttes hørte jeg han slang en kommentar til datteren vår igjen og jeg ble så såret. Jenta er fortsatt liten og jeg vet ikke hvor mye hun oppfatter av det. Er det noe jeg kan gjøre for å styrke jentas selvfølelse? Kan jeg snakke med henne om det, eller vil det være som å snakke stygt om hennes far? Jeg vil jo at hun skal vite at det ikke er hennes skyld, at det ikke er noe galt med henne. Det er så vanskelig og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun er nærest knyttet til meg, men er også veldig glad i sin pappa og ser opp til han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Kan du gi noen eksempler på hva det er han sier til barnet som du tenker er en form for mobbing? Det er lettere å gi noen konkrete råd dersom vi vet litt mer om hva som foregår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.