Gå til innhold

"Mobbing" i barnehagen

Gjest Bekymret mammaa

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

''Det er jo en prioritering du gjør.''

Nei, det er det ikke. Jeg er student og bestemmer ikke når det er undervisning (jeg har klaget over at tidspunktene ikke er særlig familievennlige (vi er flere med barn)), men det hjalp ikke akkurat.

''Jeg svarte bare ut fra det jeg ser i barnehagen her, og det er et mønster i at de som kommer senere enn de andre barna sliter med å komme inn i leken. Mødrene deres har de samme tilbakemeldingene som deg, de opplever at barnet blir holdt utenfor, at de andre barna snakker om barnet, at barnet ikke vil i bhg osv - men dette er svært sjelden et problem etter lunsj hvor leken har vært avbrutt og starter på nytt''

Problemene her er altså de samme etter lunsj.

Hvis det er barn som snakker om andre barna (jeg forstår det som negativ snakk) i barnehagen din, er det vel et problem førskolelærene bør ta fatt i, i stedet for at si man bare kan levere barna tidligere. Alle kan da uansett ikke leveres samtidig. I hvert fall 1/3 av barna på avdelingen til sønnen min blir levert samtidig med ham (mellom kl. 8.30 og 9), og det ser ikke ut som om de andre har samme problemer.

''Nei, det er det ikke. Jeg er student og bestemmer ikke når det er undervisning (jeg har klaget over at tidspunktene ikke er særlig familievennlige (vi er flere med barn)), men det hjalp ikke akkurat. ''

Jo, det er det. Selv om du ikke starter før kl 09, så kan du fint levere ham 7.30/8.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

40

• Elis31

13

• Persille1365381127

10

• frosken

8

''Trodde ikke innsats skulle telle i det hele tatt på karakteren, men bare resultat på prøver, innleveringer og eventuelle framføringer. Synes det er riktig at innsats i timene skal kunne trekke resultatet opp. Men ikke at taushet skal trekke resultatet ned.''

Deltagelse belønnes, men manglende deltagelse straffes ikke.

Og belønning av muntlig deltagelse er gull verdt for de som ikke er så sterke på prøver, eller skriftlig. Så jeg synes egentlig det er ganske rettferdig :)

Når det er sagt: man må melde noe relevant, ellers er det bare forstyrrende - og da straffes det. Sånn sett har jo de frimodige et problem, de snakker ofte uten å tenke, rekke opp hånden osv.

I gym blir ikke innsats belønnet, bare 'prestasjoner'. Om det ikke er endret det siste året.

Tror det er det samme i andre fag om man følger regelverket. Kun dokumenterbare 'prestasjoner' ikke mer subjektiv innsats skal telle.

Men det kan hende en del lærere likevel lar innsats telle.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

I gym blir ikke innsats belønnet, bare 'prestasjoner'. Om det ikke er endret det siste året.

Tror det er det samme i andre fag om man følger regelverket. Kun dokumenterbare 'prestasjoner' ikke mer subjektiv innsats skal telle.

Men det kan hende en del lærere likevel lar innsats telle.

mvh

Nå skal jeg ikke være så påståelig på grunnskolenivå, der har jeg bare annenhåndsinformasjon fra norsklæreren i familien. Og det er et delvis muntlig fag, så der får man karakter på det man bidrar med muntlig. Der kan man jo også komme opp til muntlig eksamen.

Men på videreutdanningsnivå, så får vi egne vurderingen på innsats i klassen. Eller, det er vel ikke innsats kanskje - men heller bidrag, det hjelper ikke å vise innsats om du ikke bidrar med noe konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...