Persille1365381127 Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 ''Det er jo en prioritering du gjør.'' Nei, det er det ikke. Jeg er student og bestemmer ikke når det er undervisning (jeg har klaget over at tidspunktene ikke er særlig familievennlige (vi er flere med barn)), men det hjalp ikke akkurat. ''Jeg svarte bare ut fra det jeg ser i barnehagen her, og det er et mønster i at de som kommer senere enn de andre barna sliter med å komme inn i leken. Mødrene deres har de samme tilbakemeldingene som deg, de opplever at barnet blir holdt utenfor, at de andre barna snakker om barnet, at barnet ikke vil i bhg osv - men dette er svært sjelden et problem etter lunsj hvor leken har vært avbrutt og starter på nytt'' Problemene her er altså de samme etter lunsj. Hvis det er barn som snakker om andre barna (jeg forstår det som negativ snakk) i barnehagen din, er det vel et problem førskolelærene bør ta fatt i, i stedet for at si man bare kan levere barna tidligere. Alle kan da uansett ikke leveres samtidig. I hvert fall 1/3 av barna på avdelingen til sønnen min blir levert samtidig med ham (mellom kl. 8.30 og 9), og det ser ikke ut som om de andre har samme problemer. ''Nei, det er det ikke. Jeg er student og bestemmer ikke når det er undervisning (jeg har klaget over at tidspunktene ikke er særlig familievennlige (vi er flere med barn)), men det hjalp ikke akkurat. '' Jo, det er det. Selv om du ikke starter før kl 09, så kan du fint levere ham 7.30/8.00. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 ''Trodde ikke innsats skulle telle i det hele tatt på karakteren, men bare resultat på prøver, innleveringer og eventuelle framføringer. Synes det er riktig at innsats i timene skal kunne trekke resultatet opp. Men ikke at taushet skal trekke resultatet ned.'' Deltagelse belønnes, men manglende deltagelse straffes ikke. Og belønning av muntlig deltagelse er gull verdt for de som ikke er så sterke på prøver, eller skriftlig. Så jeg synes egentlig det er ganske rettferdig Når det er sagt: man må melde noe relevant, ellers er det bare forstyrrende - og da straffes det. Sånn sett har jo de frimodige et problem, de snakker ofte uten å tenke, rekke opp hånden osv. I gym blir ikke innsats belønnet, bare 'prestasjoner'. Om det ikke er endret det siste året. Tror det er det samme i andre fag om man følger regelverket. Kun dokumenterbare 'prestasjoner' ikke mer subjektiv innsats skal telle. Men det kan hende en del lærere likevel lar innsats telle. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 I gym blir ikke innsats belønnet, bare 'prestasjoner'. Om det ikke er endret det siste året. Tror det er det samme i andre fag om man følger regelverket. Kun dokumenterbare 'prestasjoner' ikke mer subjektiv innsats skal telle. Men det kan hende en del lærere likevel lar innsats telle. mvh Nå skal jeg ikke være så påståelig på grunnskolenivå, der har jeg bare annenhåndsinformasjon fra norsklæreren i familien. Og det er et delvis muntlig fag, så der får man karakter på det man bidrar med muntlig. Der kan man jo også komme opp til muntlig eksamen. Men på videreutdanningsnivå, så får vi egne vurderingen på innsats i klassen. Eller, det er vel ikke innsats kanskje - men heller bidrag, det hjelper ikke å vise innsats om du ikke bidrar med noe konstruktivt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.