Gjest litt i villrede Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Har en datter på 11 år som litt tilfeldig har reist en del bort på fritiden. Det begynte med at hun kom med i en musikalforestilling og så ble hun kjent med en del jenter der, begynte på en fritidsaktivitet sammen med noen av dem innen sang/drama etc. Hun liker virkelig å holde på med dette. Hun går også på håndball her hvor vi bor men har måttet skofte noen kamper/turneringer pga forestillinger etc. Jeg merker at det blir mindre og mindre at hun har med seg venner hjem. Hun har det jo travelt og hun HAR venner men hun mister liksom kontakten med dem rundt her. Nå vil hun kutte ut håndball og begynne på enda flere ting "i byen" til høsten. Hun er ei sosial jente som lett får venner men samtidig så er hun litt konfliktsky og har nok vanskelig for å ta initiativ til å "snakke ut" med gamle venner her. De syns kanskje også at hun har sviktet dem på et vis. Og her hvor vi bor er det stort sett bare sport som gjelder. Datteren vår er flink til å danse og å synge men kommer nok aldri til å få hovedrollen akkurat eller BLI en skuespiller. Men hun skal være med på flere forestillinger også neste år. Håndballspiller kommer hun heller aldri til å bli selv om hun jo klarer seg greit. Men det er jo slik innen alle områder at det spisser seg til når de blir eldre og man faller av innen den idretten/fritidsaktiviteten man går på? Sånn sett er jo teater/dans læring for livet på et vis - man høster jo godt av slike erfaringer. Det er så vanskelig å velge for nå er de i den alderen der de MÅ velge føler jeg. Vil hun satse mer innen artistfaget så bør hun ta de og de timene, men da blir det for travelt å gå på håndball også... Selv vil hun ALT men jeg er redd det blir for mye for henne totalt sett. Skolen vil jo kreve enda mer neste år (7 klasse). Hun sier at hun føler seg litt utenfor og at ingen andre her er akkurat som henne med hennes interresser. Jeg tenker litt at hvis hun blir flinkere til å invitere jenter hjem og har feks filmkvelder (har hatt litt av det med stor suksess) så klarer hun å gå i flere miljø, men de vil kanskje uansett gli fra hverandre? Tror hun syns mange av de andre jentene på trinnet er blitt litt vel kule også (de BANNER mamma) hun virker litt lei seg over dette - kanskje hun føler seg utenfor blandt den "kule" gjengen nå. Råd? Flytte til byen? Nei det siste var jo en spøk (tror jeg). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Skal hun skifte skole (eller reorganiseres trinnet, slik at det blir nye klasser) når de begynner på ungdomsskolen? I så fall hadde jeg prøvd å unngå altfor store endringer ett skoleår før det uansett blir "naturlige" omveltninger og mange muligheter for å bli kjent med nye. I håndball skifter vel klassene 1. mai (regner med at hun er J2000?), så laget hennes har akkurat startet på den perioden da det blir mer alvor, i betydningen første- og annetlag, tabell, cup med utslag, osv. Så hvis det skulle ende med at hun slutter, blir hun antakelig ikke alene om det. Det er mange lag som reduseres en god del omtrent ved denne overgangen. Men jeg tror altså at det ideelle hadde vært å opprettholde mest mulig som det har vært hittil, ett skoleår til. Det ville være rart hvis ingen av 2000-jentene finner ut at det er annet å gjøre på fritiden enn idrett, i løpet av ganske kort tid ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.