Gå til innhold

Hvor mye i konfirmasjonsgave

Gjest Klirr

Anbefalte innlegg

Gjest Klirr

Jeg lurer på hvor mye vi skal gi til konfirmasjonsgave, og hvem vi skal gi til.

Er fire konfirmanter vi lurer på. Nr 1 er nabo, ikke nærme nabo, mer "grend" som det kalles her i bygda. Nr 2 er datter av en bekjent/barndomsvenninne, ikke nær, men alltid htt en del kontakt. Nr 3 : min bror er gift med konfirmantens tante, han er altså "inngift onkel", vi er i sammen i noen anledninger, ikke nært forhold til foreldrene. Nr. 4 er bekjente, kke omgangsvenner, men i en slags omgangskrets (felles hobbyer, møtes i mange sammenhenger).

Hvem gir vi til og hvor mye på hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en liten ting eller noe slikt, istedet for penger? Kjenner en flere slik dere gjør så kan det jo fort bli dyrt(!). Et fint lite smykke til naboer og jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde gitt 200,- til alle fire; muligens 300,- til nr. 2 - under forutsetning av at dere har lyst og anledning til å gi noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Tror jeg hadde gitt 200,- til alle fire; muligens 300,- til nr. 2 - under forutsetning av at dere har lyst og anledning til å gi noe :-)

Akkurat det jeg skulle foreslå :o) Men jeg tenkte kanskje at 300 kr var en rar sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200,- kr til hver kan være en måte å løse det på.

Eller 200,- til 1 og 2, og 100,- til 3 og 4 om du synes det blir dyrt.

Vi gir ikke gaver til de som er av relasjon 3. Men vi bor ikke på samme steder som egne søsken, så vi kjenner ikke så mye til deres tante/onkelbarn "på andre siden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200,- kr til hver kan være en måte å løse det på.

Eller 200,- til 1 og 2, og 100,- til 3 og 4 om du synes det blir dyrt.

Vi gir ikke gaver til de som er av relasjon 3. Men vi bor ikke på samme steder som egne søsken, så vi kjenner ikke så mye til deres tante/onkelbarn "på andre siden".

''Vi gir ikke gaver til de som er av relasjon 3. Men vi bor ikke på samme steder som egne søsken, så vi kjenner ikke så mye til deres tante/onkelbarn "på andre siden".''

Dette varierer for meg ut i fra hvor mye kontakt jeg har hatt med den aktuelle konfirmanten. Jeg bor relativt nærme en av mine brødre, mens den andre bor på en annen kant av landet. Min svigerinnes søsken og deres barn treffer jeg flere ganger årlig (jul, bursdager til min brors barn mm), så til de kommer jeg nok til å gi en liten gave. Min andre svigerinnes familie kjenner jeg mye dårligere (vet ikke engang navnet på alle ungene på den siden), så til dem gir jeg ikke gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

250,- til hver. Holder i lange baner. Hvis dere i det hele tatt skal gi til forholdsvis perifere kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...