Gjest Liup Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Jeg har et problem: hvis jeg skal ha sex med noen jeg ikke har hatt sex med før el.l., blir jeg så opphissa/nervøs at jeg ikke klarer å få ereksjon. Vil det i denne sammenhengen være hensiktsmessig å ta vival/valium (diazepam) for å roe seg ned, eller vil dette også hindre ereksjonen ? Hvis det fungerer, hvor mange mg diazepam skal jeg i så fall ta ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Min første tanke er at det kanskje ville være lurt å ta seg litt mer tid. Om en er litt bedre kjent, vil sannsynligvis angsten avta. Det med medisin kan være et forsøk verdt. Jeg ville i så fall foreslå Sobril 10-15 mg. 0 Siter
Gjest Liup Skrevet 2. november 2001 Skrevet 2. november 2001 Min første tanke er at det kanskje ville være lurt å ta seg litt mer tid. Om en er litt bedre kjent, vil sannsynligvis angsten avta. Det med medisin kan være et forsøk verdt. Jeg ville i så fall foreslå Sobril 10-15 mg. Takk for svar. Hva er Sobril ? Jeg har uansett ikke dette, og jeg går utifra at det er en slik type medikament som leger ikke akkurat skriver ut lett. Har imidlertid Vival - vil dette ha liknende effekt ? Vil det også forsinke utløsning, f.eks, eller ha andre seksuelle bivirkninger ? Hva er hovedforskjellene i virkning mellom Sobril og Vival ? Tusen takk for svar. >Min første tanke er at det kanskje ville >være lurt å ta seg litt mer tid. Om en er litt >bedre kjent, vil sannsynligvis angsten >avta. > >Det med medisin kan være et forsøk verdt. >Jeg ville i så fall foreslå Sobril 10-15 mg. 0 Siter
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 2. november 2001 Skrevet 2. november 2001 Takk for svar. Hva er Sobril ? Jeg har uansett ikke dette, og jeg går utifra at det er en slik type medikament som leger ikke akkurat skriver ut lett. Har imidlertid Vival - vil dette ha liknende effekt ? Vil det også forsinke utløsning, f.eks, eller ha andre seksuelle bivirkninger ? Hva er hovedforskjellene i virkning mellom Sobril og Vival ? Tusen takk for svar. >Min første tanke er at det kanskje ville >være lurt å ta seg litt mer tid. Om en er litt >bedre kjent, vil sannsynligvis angsten >avta. > >Det med medisin kan være et forsøk verdt. >Jeg ville i så fall foreslå Sobril 10-15 mg. Siden du allerede har Vival, kan du like godt bruke det. Sobril og Vival er farmakologiske søsken. Virkningen kan du jo teste ut en kveld i enerom. Det burde ikke påvirke seksuallivet ved en dose på 5 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.