Gå til innhold

NHD: hvem skal jeg stole på?

Gjest germinate

Anbefalte innlegg

Gjest germinate

Fastlegen (som er spesialist i almennmedisin og har over 30 års erfaring som lege) sier at det ikke er skadelig å ta Paracet over tid - kun i store doser. Felleskatalogen sier det motsatte.

Hvem skal jeg stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med farlig? Det jeg påpekte for deg var at hyppig bruk av paracet over lang tid, kan utløse hodepine - såkalt medikamentutløst hodepine - og at denne typen hodepine ikke skal behandles med paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Hva mener du med farlig? Det jeg påpekte for deg var at hyppig bruk av paracet over lang tid, kan utløse hodepine - såkalt medikamentutløst hodepine - og at denne typen hodepine ikke skal behandles med paracet.

Det du påpekte er en annen ting, ikke det jeg spør om. Det står til og med på glasset at langvarig bruk kan gi alvorlig leverskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du påpekte er en annen ting, ikke det jeg spør om. Det står til og med på glasset at langvarig bruk kan gi alvorlig leverskade.

Det _kan_ gi leverskade, men sannsynligheten er ikke stor dersom dosene er lave. Fastlegen kan følge med på om leveren din tar skade gjennom å ta blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Felleskatalogen.

Men hva er store doser, og hva er over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Felleskatalogen.

Har brukt dem i minst 4 år.. Store doser? Vet ikke. Vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest germinate

Felleskatalogen.

I gjennomsnitt bruker jeg to Paracet daglig. Har gjort det noen år.

Er det mye?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Felleskatalogen.

Skjønner ikke hvorfor du spurte når du ikke svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Det _kan_ gi leverskade, men sannsynligheten er ikke stor dersom dosene er lave. Fastlegen kan følge med på om leveren din tar skade gjennom å ta blodprøver.

Fastlegen har ikke tatt noen blodprøver av meg, men jeg satser på at det fortsetter å gå bra. Jeg må jo stole på at han vet hva han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen har ikke tatt noen blodprøver av meg, men jeg satser på at det fortsetter å gå bra. Jeg må jo stole på at han vet hva han gjør.

Vet han nøyaktig hvor mange tabletter du tar pr uke? Og vet han hva slags typer smerter du tar de for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Vet han nøyaktig hvor mange tabletter du tar pr uke? Og vet han hva slags typer smerter du tar de for?

Ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selvopptatt ...

Skjønner ikke hvorfor du spurte når du ikke svarer.

Kanskje han ikke er her 24 - 7 ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig stole på fastlegen din.

Han kjenner deg og vet hvorfor du tar disse pillene. Alle piller har en eller annen risiko. Det er opp til fastlegen å vurdere hva som er best for dine plager.

Du kan lese på hvilken som helst medisin i felleskatalogen og finne skumle bivirkninger, men ofte er bivirkningene bedre å leve med enn lidelsen selv.

De vanligste bivirkninene på p-pillene som jeg har brukt i 25 år er feks. hodepine og depresjon, men det har ikke jeg merket noe til. Ikke enda ihvertfall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...