Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fastlegen (som er spesialist i almennmedisin og har over 30 års erfaring som lege) sier at det ikke er skadelig å ta Paracet over tid - kun i store doser. Felleskatalogen sier det motsatte. Hvem skal jeg stole på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hva mener du med farlig? Det jeg påpekte for deg var at hyppig bruk av paracet over lang tid, kan utløse hodepine - såkalt medikamentutløst hodepine - og at denne typen hodepine ikke skal behandles med paracet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hva mener du med farlig? Det jeg påpekte for deg var at hyppig bruk av paracet over lang tid, kan utløse hodepine - såkalt medikamentutløst hodepine - og at denne typen hodepine ikke skal behandles med paracet. Det du påpekte er en annen ting, ikke det jeg spør om. Det står til og med på glasset at langvarig bruk kan gi alvorlig leverskade. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det du påpekte er en annen ting, ikke det jeg spør om. Det står til og med på glasset at langvarig bruk kan gi alvorlig leverskade. Det _kan_ gi leverskade, men sannsynligheten er ikke stor dersom dosene er lave. Fastlegen kan følge med på om leveren din tar skade gjennom å ta blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Felleskatalogen. Men hva er store doser, og hva er over tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Felleskatalogen. Men hva er store doser, og hva er over tid? Har brukt dem i minst 4 år.. Store doser? Vet ikke. Vet du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Felleskatalogen. Men hva er store doser, og hva er over tid? I gjennomsnitt bruker jeg to Paracet daglig. Har gjort det noen år. Er det mye? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Felleskatalogen. Men hva er store doser, og hva er over tid? Skjønner ikke hvorfor du spurte når du ikke svarer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det _kan_ gi leverskade, men sannsynligheten er ikke stor dersom dosene er lave. Fastlegen kan følge med på om leveren din tar skade gjennom å ta blodprøver. Fastlegen har ikke tatt noen blodprøver av meg, men jeg satser på at det fortsetter å gå bra. Jeg må jo stole på at han vet hva han gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fastlegen har ikke tatt noen blodprøver av meg, men jeg satser på at det fortsetter å gå bra. Jeg må jo stole på at han vet hva han gjør. Vet han nøyaktig hvor mange tabletter du tar pr uke? Og vet han hva slags typer smerter du tar de for? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Vet han nøyaktig hvor mange tabletter du tar pr uke? Og vet han hva slags typer smerter du tar de for? Ja.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selvopptatt ... Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Skjønner ikke hvorfor du spurte når du ikke svarer. Kanskje han ikke er her 24 - 7 ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Du skal selvfølgelig stole på fastlegen din. Han kjenner deg og vet hvorfor du tar disse pillene. Alle piller har en eller annen risiko. Det er opp til fastlegen å vurdere hva som er best for dine plager. Du kan lese på hvilken som helst medisin i felleskatalogen og finne skumle bivirkninger, men ofte er bivirkningene bedre å leve med enn lidelsen selv. De vanligste bivirkninene på p-pillene som jeg har brukt i 25 år er feks. hodepine og depresjon, men det har ikke jeg merket noe til. Ikke enda ihvertfall ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.