Gjest maiapril Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg skjønner at ting kan føles urettferdig - iallefall når man er irritert på vedkommende i utgangspunktet Det jeg tror er viktig er at du ikke tenker at barnet ditt får _mindre_ hjelp pga barnet hennes. De to sakene henger ikke sammen.... Neida, du har rett. De går på hver sine skoler. Med dog i samme kommune. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maiapril Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hvor er PPT? Jeg opplever at foreldre ofte må stå på og mase for å få det deres barn har krav på, så ikke la ting skure og gå, men still forventninger både til skolen og til PPT, og vær vaktbikkjer! Beklager dumt innlegg til deg. Jeg skrev dette fordi jeg trodde det var du som hadde vært ufin mot meg. Jeg tar alltid igjen med folk som er ekle mot meg. ;( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maiapril Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Kanskje du bør skille mellom at vennskapet mellom din venninne og deg og irritasjonen over at noen barn får hjelp i hue og ræva. Det var _deg_ jeg skulle ta, og ikke togli. Men uansett så har du forstått budskapet/innleggene mine helt feil. Når ikke du gidder å lese hele tråden før du svarer meg, så gidder heller ikke jeg å forklare deg hvorfor du har misforstått. Fei for din egen dør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maiapril Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg skrek ikke for å få hjelp, det gikk helt av seg selv. Nommen... Så flink du var da som ikke skrek... *Nesegrus beundring* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Datteren min får ingen hjelp på skolen tross en adhd diagnose... Men hvordan går det med henne faglig? Hva slags hjelp er det du mener hun trenger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Du og dere har nok misforstått. Jeg har vel ikke uttrykt meg godt nok, da. Poenget mitt er at jeg er sjalu på moren fordi hun har fått hjelp til ungen sin uten å anstrenge seg, slik jeg har måttet gjøre veldig for å få hjelp til mitt. Men HERREGUUUUD, glem det! Drit i det! Faen....! ''Men HERREGUUUUD, glem det! Drit i det! Faen....!'' Jøss, akkurat slik høres min 14 år gamle datter ut når hun ikke føler seg forstått også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til jente med adhd Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Men hvordan går det med henne faglig? Hva slags hjelp er det du mener hun trenger? Hun trenger hjelp til det sosiale og å få opp selvfølelsen. (Men jeg tror ikke hun HAR adhd...) Hun har ikke problemer med oppmerksomhet og konsentrasjon. Har inntrykk av at hun fikk diagnosen bare fordi de ikke kunne sette Asperger men samtidig mente de det var "noe". Selv tror jeg det er proteinintoleranse/matintoleranser hun har for hun blir mye bedre uten gluten og melk. Det er dessverre veldig vanskelig å holde den dietten. Har tenkt å kontakte naturterapeut nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til jente med adhd Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Men hvordan går det med henne faglig? Hva slags hjelp er det du mener hun trenger? Eller så er det rett og slett bare det at hun blir mobbet som er problemet. Sånn jentemobbing. Skolen er ikke særlig god på det. Og jenta vår prøver altfor hardt! Hun vil være populær og er så lei seg siden hun ikke er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det kan hende. Jeg har hele tida vært åpen med henne om mitt barn, og da sårer det meg litt at hun ikke vil være like åpen om sitt barn mot meg. Men det skal sies at vi de siste to årene har glidd litt fra hverandre. Mange grunner til det som jeg ikke vil komme inn på her. Men uttrykket Besserwisser passer utmerket på henne... Hjelpes.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg skrek ikke for å få hjelp, det gikk helt av seg selv. Heldig de som får hjelp uten å mase om det, ringe og skrive brev. Jeg synes det er en halvdagsjobb omtrent å ringe for både ungen og meg sjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Heldig de som får hjelp uten å mase om det, ringe og skrive brev. Jeg synes det er en halvdagsjobb omtrent å ringe for både ungen og meg sjøl. Det er ille. Ville bare poengtere at det ikke alltid er slik at man må skrike/være resurssterk for å få hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Nommen... Så flink du var da som ikke skrek... *Nesegrus beundring* Hehe, du har jaggu meg stått opp med feil bein både i går og i dag. Du behøver ikke beundre meg for det, jeg ville kun poengtere ovenfor Dorthe at det ikke er slik at alle må skrike etter hjelp. Heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Det var _deg_ jeg skulle ta, og ikke togli. Men uansett så har du forstått budskapet/innleggene mine helt feil. Når ikke du gidder å lese hele tråden før du svarer meg, så gidder heller ikke jeg å forklare deg hvorfor du har misforstått. Fei for din egen dør. Jeg lar meg ikke tas jeg skjønner du. Og jeg har lest hele innlegget ditt, faktisk hele tråden, og er vel egentlig på linje med de fleste her. Synes det virker veldig slitsomt å være sjalu og irritert over dette. Og synes det er synd at det er ulik praksis fra kommune til kommune. Hvis ditt barn virkelig trenger hjelp. Jeg har selv opplevd sjalusi over at mitt barn fikk tilrettelegging og synes det er ille. Jeg ville heller hatt et barn som ikke trente tilrettelegging. Har hatt uttalelser fra perifere foreldre som ikke kjente mitt barn om at jeg var resurssterk og derfor fikk rask hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Beklager dumt innlegg til deg. Jeg skrev dette fordi jeg trodde det var du som hadde vært ufin mot meg. Jeg tar alltid igjen med folk som er ekle mot meg. ;( Skjønte ikke den der, nei..... Jeg har aldri vært innenfor PPT - greide meg fint i vanlig skole uten hjelp Jeg jobber derimot som lærer og har endel samarbeid med PPT i jobben min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hun trenger hjelp til det sosiale og å få opp selvfølelsen. (Men jeg tror ikke hun HAR adhd...) Hun har ikke problemer med oppmerksomhet og konsentrasjon. Har inntrykk av at hun fikk diagnosen bare fordi de ikke kunne sette Asperger men samtidig mente de det var "noe". Selv tror jeg det er proteinintoleranse/matintoleranser hun har for hun blir mye bedre uten gluten og melk. Det er dessverre veldig vanskelig å holde den dietten. Har tenkt å kontakte naturterapeut nå. Før du setter henne på diett eller kontakter naturterapeut ville jeg tatt henne med til legen for å få sjekket om de kan påvise matintoleranse... I forkant av dette er det utrolig viktig at hun spiser normal mat slik at prøvene evt kan vise at hun ikke tåler visse matvarer. Håper dere finner ut av det - det er slitsomt når man ikke vet hva som feiler barnet sitt :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Neida, du har rett. De går på hver sine skoler. Med dog i samme kommune. Det kan være ulike terskler for når man kontakter PPT og ber om diagnoser osv - både hos den enkelte skole og hos den enkelte lærer.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til jente med adhd... Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Før du setter henne på diett eller kontakter naturterapeut ville jeg tatt henne med til legen for å få sjekket om de kan påvise matintoleranse... I forkant av dette er det utrolig viktig at hun spiser normal mat slik at prøvene evt kan vise at hun ikke tåler visse matvarer. Håper dere finner ut av det - det er slitsomt når man ikke vet hva som feiler barnet sitt :/ Ja da - det har vi gjort. Hun har to søsken med cøliaki så vi sjekket selvfølgelig ut det først. Har hatt ett år på diett og går fremdeles på diett uten gluten. Men spiser melk nå og vi føler at det går feil vei etter at det i en lang periode gikk veldig bra. Men det er jo langtidsreaksjoner så det er veldig vanskelig å si hva som er hva... Da er det snakk om at hun blir frustrert over ting - sinneutbrudd - osv - alt er galt. Mye pga situasjonen på skolen. Men hun går ikke mye alene - har jo noen å være med - hun er bare aldri fornøyd med situasjonen og blir fort sint og sur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til jente med adhd... Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Før du setter henne på diett eller kontakter naturterapeut ville jeg tatt henne med til legen for å få sjekket om de kan påvise matintoleranse... I forkant av dette er det utrolig viktig at hun spiser normal mat slik at prøvene evt kan vise at hun ikke tåler visse matvarer. Håper dere finner ut av det - det er slitsomt når man ikke vet hva som feiler barnet sitt :/ Dessuten - har du hørt om en lege som sette diagnose "matintoleranse"? Trodde det var altfor alternativt for dem... Der er det enten IgE allergi eller så tåler man alt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Dessuten - har du hørt om en lege som sette diagnose "matintoleranse"? Trodde det var altfor alternativt for dem... Der er det enten IgE allergi eller så tåler man alt. Må innrømme at jeg vet svært lite om matintoleranse, så jeg aner ikke hvilke begreper som er "riktige" å bruke osv Trodde matintoleranse var et vanlig begrep også hos leger? Men mulig jeg tar feil;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvemamma Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Oj,aner jeg endel bitterhet? Alle barn har ett på tilpasset opplæring, og for noen vil det å bli tatt ut i grupper ol. være en del av dette uten at barnet er ferdig utredet, eller har en diagnose. Det er jo veldig flott om skolen bruker styrkningstiltak på gråsoneelever, skal de vente på et vedtak fra PPT kan det for mange elever være for seint, mens med riktig tilrettelegging kan de komme på track igjen raskere. Barn kan dessuten ha krav på spesialundervisning uten at de har en konkret diagnose, og faktisk kan hele klasser få styrkningstiltak uten at det er et vedtak knyttet opp mot ett konkret barn. Og hva vet egentlig du om de elevene som blir tatt ut, og hva de sliter med? Vurderer skolen at de elevene har behov for tilpassa opplæring så har de nok det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.