Gå til innhold

Første foreldremøte på ungdomsskolen.

jubalong70

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på første foreldremøte på ungdomsskolen, for foreldre til den kommende 8. klassen.

Hjelpes meg så fort tiden går...

Nå er min søte, lille, store 12-åring i gang med å velge språkfag (tysk som førstevalg) og valgfag (mer usikker der). Og jeg, som ikke er mer enn ca 20 år (inni meg i alle fall), får barn på ungdomsskolen om noen små måneder.

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er også der!!!! Den lille (store) jenten gleder seg veldig. Hun har flere venner som allerede går på ungdomsskolen- så vi tror overgangen skal gå fint.

Før vi vet ordet av det er de to neste like langt..... Årene flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til: Har en som nå er straks ferdig med 8. klasse, det har gått veldig bra. Hvis han nå i løpet av sommeren også forstår at han må prestere faglig og ikke komme 5 min for sent til hver time har vi kommet et stykke på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også der!!!! Den lille (store) jenten gleder seg veldig. Hun har flere venner som allerede går på ungdomsskolen- så vi tror overgangen skal gå fint.

Før vi vet ordet av det er de to neste like langt..... Årene flyr!

Helt utrolig å tenke på :)

Min kjenner ikke så mange som går på ungdomsskolen, så hun er veldig spent. Klassevenninnene og hun snakker mye om hvordan de skal "overleve" ;)

Jeg sier det viktigste er å være seg selv, og å være grei med alle. Så får vi se hvordan det blir.

Spennende blir det nå for noen og enhver, kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til: Har en som nå er straks ferdig med 8. klasse, det har gått veldig bra. Hvis han nå i løpet av sommeren også forstår at han må prestere faglig og ikke komme 5 min for sent til hver time har vi kommet et stykke på vei:)

LOL! Det er neimen ikke alltid greit, nei.

Vet av noen som har en gutt som ikke hadde fått med seg at han måtte sjekke nettsystemet på skolen. Der lå det masse lekser osv. Heldigvis ble dette funnet ut av ved juletider. Det hjalp sannelig på karakterene når han visste hva han skulle gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig å tenke på :)

Min kjenner ikke så mange som går på ungdomsskolen, så hun er veldig spent. Klassevenninnene og hun snakker mye om hvordan de skal "overleve" ;)

Jeg sier det viktigste er å være seg selv, og å være grei med alle. Så får vi se hvordan det blir.

Spennende blir det nå for noen og enhver, kjenner jeg ;)

Jeg har en snart ferdig 8klassing. :0) Og er så til de grader imponert over hvordan ungdomsskolen har tatt tak i dysleksien som barneskolen har neglisjert i årevis! De er så utrolig gode på å følge opp. Rart at det er så mye forskjell på to skoler i samme bygd.

Og de starter med konfirmasjonsundervisning til høsten igjen... tida går ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en snart ferdig 8klassing. :0) Og er så til de grader imponert over hvordan ungdomsskolen har tatt tak i dysleksien som barneskolen har neglisjert i årevis! De er så utrolig gode på å følge opp. Rart at det er så mye forskjell på to skoler i samme bygd.

Og de starter med konfirmasjonsundervisning til høsten igjen... tida går ja!

Så godt å høre noe positivt om den norske skolen ;)

Ja, tida går fort. Konfirmasjonen kommer vel før vi får sukk for oss, her også. Og vips så flytter de ut...

Litt godt å ha lillegutt da, som sier han skal være babyen min for alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Min eldste skal også begynne på ungdomsskolen. Helt utrolig at han ikke er barn lenger, men tenåring! De har hatt besøk fra ungdomsskolen to ganger, og skal dit i neste uke. Han har valgt fransk som fremmedspråk (jippi!!!!), husker ikke hva han satte som valgfag.

Tror han gleder seg - og for oss foreldre så blir det jo en ny epoke for oss og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste skal også begynne på ungdomsskolen. Helt utrolig at han ikke er barn lenger, men tenåring! De har hatt besøk fra ungdomsskolen to ganger, og skal dit i neste uke. Han har valgt fransk som fremmedspråk (jippi!!!!), husker ikke hva han satte som valgfag.

Tror han gleder seg - og for oss foreldre så blir det jo en ny epoke for oss og.

Ja, de ter ganske så utrolig. Synes jo ikke det er så lenge siden hun kom til verden, jeg. Nydelige, lille keiserinna mi

Nå er hun lang og flott. Elsker å shoppe (lurer på hvor hun har fått det fra...;)) og er bare herlig å snakke med.

Min har valgt tysk som språkfag (flott, for jeg er halvt tysk), og hun valgte Internasjonal kommunikasjon (heter det det?) som førstevalg på valgfag.

Litt annet enn jeg som hadde tysk og maskinskriving ;) Men jammen kom ikke det året med maskinskriving godt med. Er en racer på touch ;)

Så nå er det vel bare å forberede seg på guttehistorier og jentedrama ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ja, de ter ganske så utrolig. Synes jo ikke det er så lenge siden hun kom til verden, jeg. Nydelige, lille keiserinna mi

Nå er hun lang og flott. Elsker å shoppe (lurer på hvor hun har fått det fra...;)) og er bare herlig å snakke med.

Min har valgt tysk som språkfag (flott, for jeg er halvt tysk), og hun valgte Internasjonal kommunikasjon (heter det det?) som førstevalg på valgfag.

Litt annet enn jeg som hadde tysk og maskinskriving ;) Men jammen kom ikke det året med maskinskriving godt med. Er en racer på touch ;)

Så nå er det vel bare å forberede seg på guttehistorier og jentedrama ;)

Min er på Danmarkstur nå med hele trinnet. Hadde jo vært litt spennende om det hadde kommet frem noen romantiske historier da i etterkant. Søstera på snart 11 spør stadig vekk om han er forelska i noen, men han nekter plent for det. Skjønner godt at han ikke ville ha fortalt det til søstera altså, dersom det hadde vært noe...

Stort sett bare fotball og band som står i hodet på de guttene der, men det kan jo bli endring på det etter tre dager sammen med jentene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er på Danmarkstur nå med hele trinnet. Hadde jo vært litt spennende om det hadde kommet frem noen romantiske historier da i etterkant. Søstera på snart 11 spør stadig vekk om han er forelska i noen, men han nekter plent for det. Skjønner godt at han ikke ville ha fortalt det til søstera altså, dersom det hadde vært noe...

Stort sett bare fotball og band som står i hodet på de guttene der, men det kan jo bli endring på det etter tre dager sammen med jentene ;-)

7. trinn hos oss var også nylig på klassetur. Hørte ikke noe om noe romantikk...

På det området ligner hun tydeligvis ikke på moren sin, jeg var guttegal som få helt fra 5. klasse ;)

Men moro hadde de hatt det, og det er det viktigste :D

Og småsøsken er jo bare til bal, så de får sikkert ikke vite noe i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Min 13-åring skal fortsette på samme skole (skolen er 1-10), og vi hadde bare et kort informasjonsmøte for foreldrene i forrige uke. Valgfag er ikke klart ennå, men han har også valgt tysk. :)

MEN: I går var jeg og møtte elever og foreldre som skal bli "mine" åttendeklassinger til høsten! De var så søte! Og jeg fikk så innmari hyggelig velkomst av nye kolleger på åttendeklasseteamet. Jeg gleder meg sånn til å starte opp! Hurra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske skremmende, men mest moro ;-)

Min eldste er nå straks ferdig med et flott år på 8. trinn. Han sa selv i går at det var utrolig forskjell på hvor fort tiden gikk på barneskolen og ungdomsskolen, han følte det som han begynte på ungdomsskolen for bare noen uker siden, og nå er året nesten over. Han har blomstret opp og kost seg med miljøskiftet, håper det blir like vellykket for dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 13-åring skal fortsette på samme skole (skolen er 1-10), og vi hadde bare et kort informasjonsmøte for foreldrene i forrige uke. Valgfag er ikke klart ennå, men han har også valgt tysk. :)

MEN: I går var jeg og møtte elever og foreldre som skal bli "mine" åttendeklassinger til høsten! De var så søte! Og jeg fikk så innmari hyggelig velkomst av nye kolleger på åttendeklasseteamet. Jeg gleder meg sånn til å starte opp! Hurra! :D

Så koselig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske skremmende, men mest moro ;-)

Min eldste er nå straks ferdig med et flott år på 8. trinn. Han sa selv i går at det var utrolig forskjell på hvor fort tiden gikk på barneskolen og ungdomsskolen, han følte det som han begynte på ungdomsskolen for bare noen uker siden, og nå er året nesten over. Han har blomstret opp og kost seg med miljøskiftet, håper det blir like vellykket for dere :-)

Så godt å høre :)

Jeg håper, og tror, det kommer til å gå riktig så bra med den store veslejenta mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på mitt første foreldremøte på ungdomsskola i kveld. Spennende.

Her har hun også valgt tysk (fordi spansklæreren visstnok er veldig dårlig - dette er "allment kjent" blant både tidligere elever og foreldre, så da er nok tysk det beste valget). Jeg er (les: var) en racer i tysk selv, så her kan jeg også hjelpe til endel. Men hadde nok sett fram til å lære meg litt spansk selv, gjennom datteren, men dengang ei...

Som valgfag ser det ut som det blir "produksjon av informasjon".

Jeg er egentlig mest spent på klasseinndelingen og hvem som blir lærere. Jeg gikk selv på samme ungdomsskole for 25 år siden, men det er ikke mange av mine gamle lærere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på mitt første foreldremøte på ungdomsskola i kveld. Spennende.

Her har hun også valgt tysk (fordi spansklæreren visstnok er veldig dårlig - dette er "allment kjent" blant både tidligere elever og foreldre, så da er nok tysk det beste valget). Jeg er (les: var) en racer i tysk selv, så her kan jeg også hjelpe til endel. Men hadde nok sett fram til å lære meg litt spansk selv, gjennom datteren, men dengang ei...

Som valgfag ser det ut som det blir "produksjon av informasjon".

Jeg er egentlig mest spent på klasseinndelingen og hvem som blir lærere. Jeg gikk selv på samme ungdomsskole for 25 år siden, men det er ikke mange av mine gamle lærere igjen.

Min 7. klassing fikk lapp i dag, om at de skal på ungdomsskolen på fredag, få vite klasseinndeling, og ha aktivitetsdag sammen.

Gjett om hun er spent da! (Jeg også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...