Gå til innhold

Om krenkelser og hevntanker

Anbefalte innlegg

Gjest Er dette normalt?
Skrevet

Når jeg blir krenket av noen, så får jeg ofte hevntanker...

Hevntankene er voldsomme...sånn som at jeg har lyst at vedkommende skal bli utsatt for ei ulykke med døden til følge...

Noen ganger er hevntankene svakere...med det at jeg har lyst til å lure vedkommende med skikkelig vonde ting...

Hvorfor reagerer jeg så voldsomt når jeg blir krenket av små ting?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Narsissistisk krenkelse?

Gjest Er dette normalt?
Skrevet

Narsissistisk krenkelse?

"Narsissistisk krenkelse?"

Kan du forklare dette nærmere,nhd?

Gjest germinate
Skrevet

Håper jeg han gjør og..

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Håper du får svar fra NHD, men tror det dreier seg om krenkelser som for "normale" personligheter ikke oppfatter som krenkelser, men som bare narsissister oppfatter som det... fordi de har så skyhøyt selvbilde at for de så blir det og det en krenkelse.

marlenexxx27
Skrevet

Narsissistisk krenkelse?

Hva med SKAMKRENKELSE? Noen mennesker føler lett skam over eget sinne og egen grensesetting, og da kan de ende opp med å hate dem som har plassert dem i en situasjon der de må utøve grensesetting.

Det er vel ikke så uvanlig å ha hevntanker. Og det er vel ikke noe problem heller, så fremst man ikke får for seg at man skal sette ut i live voldsomme hevnaksjoner for noe som faktisk er bagateller eller ulemper de fleste må forholde seg til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...