Angustia Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Men er det ikke unger som har burdsag nogenlunde samtidig som samfeirer da? På jrs tid var ikke samfeiring vanlig, men han slo sammen med en kompis og ordnet "fest" i år, og da var det en uke mellom hans og kompisens bursdag. Ergo ville gaver til de to måtte finansieres på samme lønn om de feiret hver for seg også. Sansynligvis noe jeg ikke forstår her... ;-) Slik tenker jeg også, og priser meg lykkelig over at det blir 2 - 3 stk mindre organiseringer / kjøringer i løpet av ei helg eller to. Men det er antakelig noen variabler jeg ikke tenker over eller har erfaring med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 ''Et av mine barn ble invitert i en bursdag der fire gutter hadde slått seg sammen om å leie et rom på et lekeland. Bare bursdagspresang her beløper seg kjapt til 400,-.'' Jeg synes at man i slike tilfeller gir til den(de av de fire man kjenner godt og er kompis med ellers - dersom man ellers ikke ville blitt bedt i bursdagen til mer enn 2 av dem så holder det med å gi disse to gave. I klassen til ett av barna mine var det et par slike fellesfeiringer i året da de gikk på barneskolen. Invitasjonen kom felles fra "Per, Pål, Espen, Kari og Lise" så jeg syntes ikke det gikk an å gi presang bare til Kari og Lise. Så ja, det ble relativt dyre selskap. En gang var to av mine bedt i slike felles-lag på samme dag, så vi stilte med totalt 8 presanger :-) Arrangørene gjenbrukte lokalene og pynten så jeg tror jeg sponset store deler av den festen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Slik tenker jeg også, og priser meg lykkelig over at det blir 2 - 3 stk mindre organiseringer / kjøringer i løpet av ei helg eller to. Men det er antakelig noen variabler jeg ikke tenker over eller har erfaring med Skjønner det ikke helt jeg heller men har som deg begrenset erfaring Vi var nylig invitert i en dobbel 40-årsdag der vi bare kjente den ene. Vi ville aldri blitt invitert til den andre uansett hvor stort han skulle feire for å si det sånn ;-), Vi ga da vanlig gave til vår venn og en symbolsk gave (vin) til hans samfeirer, og dette gjorde de fleste så jeg. Dett kan man vel strengt tatt gjøre i barnebursdager også, dvs dersom samfeirere er h-e-l-t perifere mener jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg arrangerte "Beach Party" for ei niese (hun har bursdag midt i sommerferien). Vi hadde plaskebasseng, badeballer, oppblåsbare badeleker i alle varianter, fluktstoler, volleyball, paraply"drinker" og grillmat. Og selvfølgelig is. Kjempevellykket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg har ikke lest tråden, men synes det har tatt helt av. Kanskje du skal bryte den nye tradisjonen og holde en helt vanlig bursdag hjemme? Tipper at mange foreldre hadde blitt takknemlig for det, at noen endelig tør å stoppe galskapen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Skjønner deg veldig godt, jeg Er den eldste gutt eller jente? Er det jente kan du jo invitere til teselskap. Alle pynter seg i finkjolen sin, og så får de servert alt på fint servise (kan gjerne være i plast, men det bør være litt fint). Brus i te-kopper, fine kaker osv. Eller du kan invitere til hageslangefest (krever fint og varmt vær). Alle kommer med badetøy og håndkle. Hageslangen brukes til å sprute og leke. Serverer saft og is, og kanskje pizza eller pølser. Eller Overnatte-i-telt-party. Da kan sikkert ikke hele klassen inviteres, men noen få utvalgte (max 5-6 stk, avhengig av teltets størrelse). Spøkelseshistorier og mulighet for å krype inn om det blir for skummelt hører med. Kveldsmat og popcorn til servering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 I klassen til ett av barna mine var det et par slike fellesfeiringer i året da de gikk på barneskolen. Invitasjonen kom felles fra "Per, Pål, Espen, Kari og Lise" så jeg syntes ikke det gikk an å gi presang bare til Kari og Lise. Så ja, det ble relativt dyre selskap. En gang var to av mine bedt i slike felles-lag på samme dag, så vi stilte med totalt 8 presanger :-) Arrangørene gjenbrukte lokalene og pynten så jeg tror jeg sponset store deler av den festen ;-) Jeg har også opplevd at et av mine barn fikk en slik invitasjon. I tillegg sto det spesifisert på invitasjonen "husk gave til alle fire", så det å bare kjøpe til de to vi ellers ville blitt invitert til (antagelig) var ikke en løsning jeg følte jeg kunne velge... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simane Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 En kollega fortalte at de hadde hatt frokost/pysj-bursdag. Bursdagen begynte kl 10 og alle kom i pysj. De fikk velge hver sin frokostblanding. De så på film, iallefall, ellers vet jeg ikke helt hva resten inneholdt eller om de fikk godtepose. Dette var en 3-års dag så om godteposen uteble tror jeg ingen savnet den. For kort stund siden var sønnen min på 6 år i barnebursdag en vanlig hverdag og jeg grudde meg til den vanlige krangelen om godteposen som da utleveres kl 19.30 om kvelden. Men alt godteriet som ble servert var allerede spist opp!! De hadde noen leker/konkurranser og premien var godteri. Genialt!! Jeg synes karnevalsbursdag er bedre enn temabursdag for da står man litt friere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppsideisi Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Jeg har også opplevd at et av mine barn fikk en slik invitasjon. I tillegg sto det spesifisert på invitasjonen "husk gave til alle fire", så det å bare kjøpe til de to vi ellers ville blitt invitert til (antagelig) var ikke en løsning jeg følte jeg kunne velge... Litt rart for meg at noen skriver "husk gave til alle" på en invitasjon.....rart er det også at enkelte forventer "max innhold" i bursdagen fordi de har "betalt" for å komme..... er det ikke meningen at noen har bursdag og gjestene har med en gave men ikke skal forvente noe tilbake annet enn å feire den som har bursdag???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppsideisi Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Skjønner det ikke helt jeg heller men har som deg begrenset erfaring Vi var nylig invitert i en dobbel 40-årsdag der vi bare kjente den ene. Vi ville aldri blitt invitert til den andre uansett hvor stort han skulle feire for å si det sånn ;-), Vi ga da vanlig gave til vår venn og en symbolsk gave (vin) til hans samfeirer, og dette gjorde de fleste så jeg. Dett kan man vel strengt tatt gjøre i barnebursdager også, dvs dersom samfeirere er h-e-l-t perifere mener jeg? Rart å be helt ukjente i bursdag fordi man feirer med en annen og at det skal være praktisk? Jeg skjønner at man feirer sammen hvis alle, eller de fleste, som kommer er venner av begge bursdagsbarna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Rart å be helt ukjente i bursdag fordi man feirer med en annen og at det skal være praktisk? Jeg skjønner at man feirer sammen hvis alle, eller de fleste, som kommer er venner av begge bursdagsbarna. Tror det er en vanlig problemstilling med samfeiring. Dersom to 4. klassinger skal feire sammen vil jo familiemedlemmer og nabounger til begge være naturlige gjester til dem degge. Ikke gitt at man har hilst på hverandres tidligrere venner eller familie selv om man er bestiser på skolen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Tror det er en vanlig problemstilling med samfeiring. Dersom to 4. klassinger skal feire sammen vil jo familiemedlemmer og nabounger til begge være naturlige gjester til dem degge. Ikke gitt at man har hilst på hverandres tidligrere venner eller familie selv om man er bestiser på skolen ''Dersom to 4. klassinger skal feire sammen vil jo familiemedlemmer og nabounger til begge være naturlige gjester til dem degge.'' Man samfeirer vel ikke familiebursdager? Når det er snakk om samfeiring er det vel barnebursdager (altså med klassekamerater og andre kompiser) det er snakk om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 ''Dersom to 4. klassinger skal feire sammen vil jo familiemedlemmer og nabounger til begge være naturlige gjester til dem degge.'' Man samfeirer vel ikke familiebursdager? Når det er snakk om samfeiring er det vel barnebursdager (altså med klassekamerater og andre kompiser) det er snakk om? Vet ikke hva man pleier når det kommer til barnebursdager, er som sagt blank på erfaring her. Et par andre i tråden hadde imidlertid vært i bursdag (laban?) der deres unger ikke kjente alle like godt, kanskje de kan forklare dette? Jeg tipset bare om hvordan dette med perifere medfeirere ble løst gavemessig i et 40-årslag jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Litt rart for meg at noen skriver "husk gave til alle" på en invitasjon.....rart er det også at enkelte forventer "max innhold" i bursdagen fordi de har "betalt" for å komme..... er det ikke meningen at noen har bursdag og gjestene har med en gave men ikke skal forvente noe tilbake annet enn å feire den som har bursdag???? ''Litt rart for meg at noen skriver "husk gave til alle" på en invitasjon.....'' Greia med det var nok at noen av arrangør-foreldrene kanskje ante at det ville bli sånn at noen ellers ville gjort som Lillemus foreslo: Bare ta med gave til det/de barna de følte de kjente "godt" og ellers ville blitt bedt til, dersom alle hadde feiret hver for seg. Kan jo hende at det da ville ha blitt en viss skjevfordeling i antall gaver? Ikke vet jeg, vi kjøpte gave til alle og sendte med, selv om jeg synes formuleringen var litt... pussig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Vet ikke hva man pleier når det kommer til barnebursdager, er som sagt blank på erfaring her. Et par andre i tråden hadde imidlertid vært i bursdag (laban?) der deres unger ikke kjente alle like godt, kanskje de kan forklare dette? Jeg tipset bare om hvordan dette med perifere medfeirere ble løst gavemessig i et 40-årslag jeg. ''Et par andre i tråden hadde imidlertid vært i bursdag (laban?) der deres unger ikke kjente alle like godt, kanskje de kan forklare dette?'' Da har vel ungene i tillegg til å be felles klassekamerater også bedt noen kompiser hver (fra idrett, fritidsaktiviteter, andre steder) antagelig. For jeg tviler sterkt på at man samfeirer med familie. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 ''Et par andre i tråden hadde imidlertid vært i bursdag (laban?) der deres unger ikke kjente alle like godt, kanskje de kan forklare dette?'' Da har vel ungene i tillegg til å be felles klassekamerater også bedt noen kompiser hver (fra idrett, fritidsaktiviteter, andre steder) antagelig. For jeg tviler sterkt på at man samfeirer med familie. ) Tja, mens jr var mindre var vi rett som det var i barnebursdager der kusiner og fettere var gjester sammen med unger i gata og klassekompiser. Hadde vi hatt våre i samme by hadde de også blitt invitert til "hovedbursdagen" i tillegg til kaffeslabberaset med familie og omgangsvenner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.