Gå til innhold

Medisin mot psykosomatisk mage/tarm problematikk ?

Anbefalte innlegg

Født med ADHD - mann -udiagnostisert/ ubehandlet i 50 år. Diagnose 1998/99.

Tilstanden har påført meg en rekke tilleggsproblemer - spesielt sterke psykosomatiske plager. Mage-tarm problematikk- fordøyelsen er sterkt "oppspent" og har i alle år gitt meg store tilleggsproblemer. Oppspent musklatur fra lårene og oppover til anus-osv. Fodøyelseshastigheten/ forbrenningen har alltid vært høy. Problemer helt fra barn av. Ved utprøving av Ritalin virket/ virker denne meget bra på hjernen- men mageproblemene forværret.

Også operert lukkemuskel mage sept-00

Sliter sterkt med fordøyelsesplager - hard mage,spenninger, smerter - spiseproblemer, men høy matlyst. Spiser litt hele dagen. Vrir meg i luftsmerter/ tåler ikke røyk. Tåler ikke kaffe, men lengter. Totalt et djævelsk liv, men ikke endogen depressjon. Er hormonscreenet= ok. Og Total helhetlig fordøyelsessjekk RITØ=ok

Blir søkt Psykosomatisk avd. Rikshospitalet for behandling= søkes i disse dager v/ primærlege.

Litt angst har jeg vel, men lite - en mere adhd tilstand m/ "nærasosial reddtilstand"

Hviken medisin vil du anbefale meg å forsøke i ventetiden på 3-6 mnd før RH ?

Dette mht mageproblematikken. All medisin som må gå gjennom magen virker ugunstig/ dårlig/ lite opptak/ tørrer ut ?

Ha en fin vinter !

Fortsetter under...

Gjest LillePi

Hei!

Hva er "psykosomatisk mage/tarm problematikk" ??

Har selv problemer med fordøyelsen, luftsmerter, hard mage, oppbåsthet osv Har trodd det er noe jeg spiser som jeg ikke tåler (løk, paprika, brus m.m.) men får ikke det til å stemme helt. Har også slitt endel psykisk men har ikke vært til noe behandling for det, heller ikke med magen. Vil gjerne få noen råd, hvis du har. synes det er forferdelig plagsomt.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...