Gå til innhold

Syk?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Føler at jeg overdriver alle tankene mine, som da er normale, slik at folk tror det er sykdom.

Da er jeg vel ikke syk?

Vurderer å slutte på psykofarmaka (selvsagt da i samråd med lege).

Er det noe i dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Virker som jeg må besvare dette spørsmålet selv, når jeg spør psykiatrien om det...

Det er så forbasket frustrerende. For jeg vet jo ikke!

Men det er av stor viktighet.

Hvis jeg er normal, bortsett fra dette med at jeg bare overdriver tanker, så trenger jeg jo ikke medisiner!

Men ingen vil gi meg sannheten!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Er det noe i dette?''

Neppe.

Der tror jeg du tar feil.

"Hver fjær blir til fem høns"

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Der tror jeg du tar feil.

"Hver fjær blir til fem høns"

Jeg har lurt psykiatrien, NAV og DOL.

Og nå kommer baksmellen...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har lurt psykiatrien, NAV og DOL.

Og nå kommer baksmellen...

Nei. Gir ikke mening det heller.

Beklager dette, igjen (sov ikke i natt...).

Gjest no katharsis
Skrevet

Virker som jeg må besvare dette spørsmålet selv, når jeg spør psykiatrien om det...

Det er så forbasket frustrerende. For jeg vet jo ikke!

Men det er av stor viktighet.

Hvis jeg er normal, bortsett fra dette med at jeg bare overdriver tanker, så trenger jeg jo ikke medisiner!

Men ingen vil gi meg sannheten!

Hvordan tror du att du skal bli bedre, når du driver å spinner i det uendelige om det samme hele tiden? Du må ha selvkontroll, og gjøre noe annet enn å sitte å gruble om du er psyk eller ikke. Det er inget svar som kan tilfredstille grublingen din, det er ett monster som spiser seg større. Blir som når man tenker bare en røyk til, om og om igjenn.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvordan tror du att du skal bli bedre, når du driver å spinner i det uendelige om det samme hele tiden? Du må ha selvkontroll, og gjøre noe annet enn å sitte å gruble om du er psyk eller ikke. Det er inget svar som kan tilfredstille grublingen din, det er ett monster som spiser seg større. Blir som når man tenker bare en røyk til, om og om igjenn.

Flaut å si det, men jeg syns faktisk det er ganske komisk etterhvert...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Enda en tråd om du er syk eller ikke.

Glemmer du at du har skrevet alle disse trådene?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du får bestemme deg for å teste det ut da, en gang for alle. Ha orden hjemme, være sosial, studere (eller gjør du det, men bare hjemme? I så fall gå på forelesninger), evt få deg en jobb, forsøk å komme i kontakt med det annet kjønn, besøk venner og familie.

Vær fysisk aktiv.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du får bestemme deg for å teste det ut da, en gang for alle. Ha orden hjemme, være sosial, studere (eller gjør du det, men bare hjemme? I så fall gå på forelesninger), evt få deg en jobb, forsøk å komme i kontakt med det annet kjønn, besøk venner og familie.

Vær fysisk aktiv.

Du sier noe der, men... finnes det ikke noe som heter latskap, og?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Enda en tråd om du er syk eller ikke.

Glemmer du at du har skrevet alle disse trådene?

Glemmer det ikke, men det kverner stadig i hodet mitt...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Glemmer det ikke, men det kverner stadig i hodet mitt...

Jeg forstår det. Godt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du sier noe der, men... finnes det ikke noe som heter latskap, og?

Hvis man er så lat at man selvskader seg selv på den måten du gjør så er det i seg selv en sykdom. Spør du meg.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis man er så lat at man selvskader seg selv på den måten du gjør så er det i seg selv en sykdom. Spør du meg.

Men da er det jo en annen sykdom... som jeg ikke har hørt om. :-P

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men da er det jo en annen sykdom... som jeg ikke har hørt om. :-P

Nei, man kan vel ikke kalle latskap en sykdom, men det er et symptom på at man er syk, når det er så uttalt som hos deg. Antagelig et symptom på diagnosen du allerede har fått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...