Gå til innhold

Tvangstanker eller PTSD?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei! Sliter med stadig gjenopplevelser av tidligere misbruk, mishandling og mobbing fra tidlig barnealder av og langt oppover i voksen alder. Disse tankene surrer rundt i hodet mitt nå hele tiden, jeg drømmer om de vonde opplevelsene nesten hver natt og jeg har de i hodet stort sett hele dagen til og fra. Har ikke hatt det så ille før nå det siste halve året. Går forresten på Cipralex 20 mg. Har jeg tvangstanker? Eller er det PTSD? (som jeg forøvrig fikk for ca 3 mnd siden som diagnose).

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener dette er PTSD og ikke tvangstanker.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Tror ikke tvangstanker dreier seg om at man "gjennopplever" ting fra barndommen / tidligere tider... selv om det sikkert kan oppleves som at dette tvinges på en. :-)

Skrevet

Dette høres mer ut som PTSD enn tvangstanker. Med rett behandling kan dette bli mye bedre, slik at det ikke forstyrrer deg så mye i hverdagen. Håper du kan finne en behandler som kan dette med traumer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...