Gå til innhold

Rettssak-rør

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For noe rør. Nå bruker de dager og uker på å luke vekk schizofrenistempelet, bare fordi 2 personer som ikke har fulgt med i timen mente han hadde det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

De prøver vel alt mulig for å finne ut av hva det er med han sikkert, det endelige svaret kommer jo ikke før etter rettsaken.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

De prøver vel alt mulig for å finne ut av hva det er med han sikkert, det endelige svaret kommer jo ikke før etter rettsaken.

Det kommer ikke noe svar etter rettssaken. Det kommer en avgjørelse.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det kommer ikke noe svar etter rettssaken. Det kommer en avgjørelse.

Men det kommer jo et svar og da på hva som feiler han, og hva dommen blir.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men det kommer jo et svar og da på hva som feiler han, og hva dommen blir.

Det er en juridisk avgjørelse, og kan ikke kalles noe "svar" etter hva jeg legger i ordet...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er en juridisk avgjørelse, og kan ikke kalles noe "svar" etter hva jeg legger i ordet...

Ok, du har sikkert rett i det.

Skrevet

For å gi den tiltalte(og de rammede) en rettferdig og grundig rettssak må nødvendigvis retten høre ulike og flere synspunkter. Saken handler tross alt om mer enn et tilregnelighetsspørsmål.

De sakkyndige kan fortsatt snu, det har skjedd før selv om jeg ikke opplever at det er vanlig.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For å gi den tiltalte(og de rammede) en rettferdig og grundig rettssak må nødvendigvis retten høre ulike og flere synspunkter. Saken handler tross alt om mer enn et tilregnelighetsspørsmål.

De sakkyndige kan fortsatt snu, det har skjedd før selv om jeg ikke opplever at det er vanlig.

Poenget mitt var at de bruker så ufattelig mye tid på den første rapporten. Jeg syns ikke det er riktig disponering av tid.

Skrevet

Poenget mitt var at de bruker så ufattelig mye tid på den første rapporten. Jeg syns ikke det er riktig disponering av tid.

Det er fordi du alt har gjort deg opp en mening, det har heldigvis ikke de som skal avsi dommen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er fordi du alt har gjort deg opp en mening, det har heldigvis ikke de som skal avsi dommen.

Nei, der tar du feil. Jeg har ikke gjort meg opp noen mening.

I det store og det hele, i alle fall. Jeg har gjort meg opp en solid mening med at den mannen der ikke burde ha 20 i GAF-score... (sic)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nei, der tar du feil. Jeg har ikke gjort meg opp noen mening.

I det store og det hele, i alle fall. Jeg har gjort meg opp en solid mening med at den mannen der ikke burde ha 20 i GAF-score... (sic)

11-20 i GAF:

''occasionally fails to maintain minimal personal hygiene (e.g., smears feces)''

Det er ikke mange som er så syke altså.

Skrevet

11-20 i GAF:

''occasionally fails to maintain minimal personal hygiene (e.g., smears feces)''

Det er ikke mange som er så syke altså.

Når fikk han den scoren?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Når fikk han den scoren?

I den første rapporten...

Gjest mannen sin
Skrevet

Ja, sånn blir det når disse psykiaterne ikke setter "vrangforestillingene" inn i kontekst. I tillegg til at de skal være bisarre.

Det skal bli artig å høre om de første sakkyndige på onsdag? forsetter å argumentere for denne diagnosen eller om de legger seg flate. Det sitter nok i så fall langt inne for vi snakker om leger/psykiatere her som generelt har et over snittet selvbilde i lys av sin profesjon. Samtidig ser de nok at det kan gjøre det vondt værre hvis de ikke gjør det - og at kritikken når nye høyder.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, sånn blir det når disse psykiaterne ikke setter "vrangforestillingene" inn i kontekst. I tillegg til at de skal være bisarre.

Det skal bli artig å høre om de første sakkyndige på onsdag? forsetter å argumentere for denne diagnosen eller om de legger seg flate. Det sitter nok i så fall langt inne for vi snakker om leger/psykiatere her som generelt har et over snittet selvbilde i lys av sin profesjon. Samtidig ser de nok at det kan gjøre det vondt værre hvis de ikke gjør det - og at kritikken når nye høyder.

*thumbs down*

Nøtteskall
Skrevet

Det er et sirkus. Reagerte sterkt i går når de - vet ikke hvem det var - kom med en drøss nye diagnoser, asberger og tourettes og la ut om det. Synes det er svært upassende med slik diagnosediskusjon som ingen ende vil ta. Han vet han har gjort noe galt. Han vil ha straff. Så la han få det og bli ferdig med det !!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...