Gå til innhold

Sår som ikke gror

Gjest tidkrevende sår

Anbefalte innlegg

Gjest tidkrevende sår

11 åringen fikk for litt over siden et stygt skrubbsår på ene kneet. Han hadde et sår der også fra før, så etter det ble såret enda verre. Han ramlet i grusen og fikk hull på buksa.

Nå er det 11 dager siden det skjedde og såret blør bitte litt og det kommer fremdeles litt brungul væske i plasteret. ikke så mye men syns det snart burde gitt seg. Såret er mindre enn det var men litt mørkt med noen røde prikker inni. Har vasket det både med saltvann og grønnsåpe og harr på litt pyrisept.

Ser ikke infsert ut heller for da skulle det vel vært rødt og høvent rundt. Eller kan det være infisert? Hvordan få det til å gro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tåler han pyrisept? Mine sår gror aldri hvis jeg bruker pyrisept. Helsesøster på barneskolen sa at det var ganske vanlig å være allergisk mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidkrevende sår

Tåler han pyrisept? Mine sår gror aldri hvis jeg bruker pyrisept. Helsesøster på barneskolen sa at det var ganske vanlig å være allergisk mot det.

Jeg er redd han ikke tåler så bra pyrisept og bacimycin. Har i dag kjøpt brulidne. Håper han skal tåle det. Virker som det inneholder noe annet enn de andre ut fra innholdsfortegnelsen men er ikke sikker. Vet du om det er det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidkrevende sår

Prøve litt uten plaster. La såret få litt luft.

Har luftet det en del i dag. Han begynte å bli veldig rød der hvor tapen fra på fra det sterile kompressplasteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest mulig uten plaster- bruke en stooor kompress/ bandasje som tapes fast lang utenfor såret når det absolutt må dekkes til.

Dette er min erfaring fra tre viltre barn med plasteralergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd han ikke tåler så bra pyrisept og bacimycin. Har i dag kjøpt brulidne. Håper han skal tåle det. Virker som det inneholder noe annet enn de andre ut fra innholdsfortegnelsen men er ikke sikker. Vet du om det er det samme?

Jeg synes Brulidine er fantastisk. Har dårlig grohud selv.Med den salven ser man forskjell fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har luftet det en del i dag. Han begynte å bli veldig rød der hvor tapen fra på fra det sterile kompressplasteret.

Kanskje han kan være uten om natten? Mulig jeg hadde vist det til legen for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at det tar sin tid.

La såret være uten plaster så mye det lar seg gjøre.

Bruk stor kompress som ikke fester seg i såret og tape i god avstand til såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...