Gjest tidkrevende sår Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 11 åringen fikk for litt over siden et stygt skrubbsår på ene kneet. Han hadde et sår der også fra før, så etter det ble såret enda verre. Han ramlet i grusen og fikk hull på buksa. Nå er det 11 dager siden det skjedde og såret blør bitte litt og det kommer fremdeles litt brungul væske i plasteret. ikke så mye men syns det snart burde gitt seg. Såret er mindre enn det var men litt mørkt med noen røde prikker inni. Har vasket det både med saltvann og grønnsåpe og harr på litt pyrisept. Ser ikke infsert ut heller for da skulle det vel vært rødt og høvent rundt. Eller kan det være infisert? Hvordan få det til å gro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Prøve litt uten plaster. La såret få litt luft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Tåler han pyrisept? Mine sår gror aldri hvis jeg bruker pyrisept. Helsesøster på barneskolen sa at det var ganske vanlig å være allergisk mot det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidkrevende sår Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Tåler han pyrisept? Mine sår gror aldri hvis jeg bruker pyrisept. Helsesøster på barneskolen sa at det var ganske vanlig å være allergisk mot det. Jeg er redd han ikke tåler så bra pyrisept og bacimycin. Har i dag kjøpt brulidne. Håper han skal tåle det. Virker som det inneholder noe annet enn de andre ut fra innholdsfortegnelsen men er ikke sikker. Vet du om det er det samme? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidkrevende sår Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 Prøve litt uten plaster. La såret få litt luft. Har luftet det en del i dag. Han begynte å bli veldig rød der hvor tapen fra på fra det sterile kompressplasteret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Mest mulig uten plaster- bruke en stooor kompress/ bandasje som tapes fast lang utenfor såret når det absolutt må dekkes til. Dette er min erfaring fra tre viltre barn med plasteralergi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg er redd han ikke tåler så bra pyrisept og bacimycin. Har i dag kjøpt brulidne. Håper han skal tåle det. Virker som det inneholder noe annet enn de andre ut fra innholdsfortegnelsen men er ikke sikker. Vet du om det er det samme? Jeg synes Brulidine er fantastisk. Har dårlig grohud selv.Med den salven ser man forskjell fra dag til dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Har luftet det en del i dag. Han begynte å bli veldig rød der hvor tapen fra på fra det sterile kompressplasteret. Kanskje han kan være uten om natten? Mulig jeg hadde vist det til legen for sikkerhetsskyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Ikke uvanlig at det tar sin tid. La såret være uten plaster så mye det lar seg gjøre. Bruk stor kompress som ikke fester seg i såret og tape i god avstand til såret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.